Pogo-Sticking سئو چیست؟+5 راه جلوگیری از پوگو استیکینگ

اگر با بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) آشنایی دارید، به احتمال زیاد با کلمه pogo-sticking مواجه شده اید. در حالی که به راحتی می توان Pogo-sticking را با نرخ پرش(بانس ریت) اشتباه گرفت، واقعیت این است که بین دو معیار سئو تفاوت وجود دارد.

بنابراین، pogo-sticking دقیقا چیست و چگونه آن را برای رتبه بندی بهتر صفحات ارگانیک برطرف کنید؟ در این مقاله، هر آنچه را که باید در مورد pogo-sticking در سئو بدانید را کامل در جت تک توضیح خواهیم داد.

Pogo-Sticking در سئو چیست؟

Pogo-sticking اصطلاحی است که برای اشاره به حرکت کاربران از یک نتیجه جستجو به نتیجه دیگر در صفحه نتایج موتورهای جستجو (SERP) استفاده می شود، زیرا آنها امیدوارند نتیجه ای را بیابند که هدف آنها را برآورده کند.

به عنوان مثال، «بهترین سازندگان وب سایت» را در گوگل جستجو می کنید. به نظر می رسد اولین نتیجه همان چیزی است که شما نیاز دارید. بنابراین شما روی آن کلیک می‌کنید.

با این حال، وب‌سایتی که روی آن کلیک کردید مدت زیادی طول می‌کشد تا بارگذاری شود. بنابراین ناامید می شوید و وب سایت را ترک می کنید.

به صفحه نتایج باز می گردید و روی نتیجه دوم کلیک می کنید. به نظر می رسد، وب سایت دوم از یک فونت کوچک استفاده می کند و چند تبلیغ مخرب دارد. باز هم وب سایت را ترک می کنید و به نتیجه سوم می روید.

بنابراین، حرکت رفت و برگشت از یک نتیجه جستجو به نتیجه جستجوی دیگر همان چیزی است که پوگو استیکینگ نام دارد.

نتایج نمونه Pogo-Sticking

تفاوت بین Bounce Rate و Pogo-Sticking چیست؟

مردم معمولاً pogo-sticking را با بانس ریت اشتباه می گیرند، اما یک تفاوت قابل توجه وجود دارد.

بانس ریت به درصد کاربرانی اطلاق می شود که وارد یک وب سایت می شوند اما در تعامل با وب سایت ناکام هستند. اقدامی که آنها می توانستند برای تعامل با وب سایت شما انجام دهند پر کردن یک فرم، کلیک کردن روی یک دکمه یا کلیک کردن بر روی صفحه وب دیگری در وب سایت شما است.

به طور خلاصه، اگر بازدیدکننده‌ای وارد وب‌سایت شما شود و پنج دقیقه وقت بگذارد اما هیچ کاری به جز خواندن و پیمایش در وب‌سایت شما انجام ندهد، این در نرخ پرش شما حساب می‌شود.

از سوی دیگر، pogo-sticking یک نوع پیشرفته از نرخ پرش است. یعنی افراد وب سایت شما را ترک می کنند، به SERP برمی گردند و روی نتیجه دیگری کلیک می کنند. اگر کاربران به عقب برگردند و سعی کنند پرس و جوی جستجوی خود را مجدداً قالب بندی کنند، این نیز مشکل ساز است.

چه چیزی مردم را پوگو استیکینگ می کند؟

کاربران به دلایلی pogo-stick می شوند. با این حال، اکثریت به دلیل تجربه کاربری بد (UX) یا کیفیت پایین اطلاعات در وب‌سایت، پوگو استیک هستند.

در اینجا دلایل متداول تری وجود دارد که چرا کاربران پوگو می چسبند.

  • وب سایت با بارگذاری آهسته : اگر بارگذاری صفحه شما بیش از سه ثانیه طول بکشد، کاربران احتمالاً پرش می کنند.
  • عدم تطابق محتوا : اگر محتوای شما برای هدف کاربران بهینه نشده باشد، کاربران به عقب برمی‌گردند و روی نتیجه بعدی کلیک می‌کنند. گاهی اوقات، آنها پرس و جوی جستجوی خود را برای یافتن محتوایی که کاملاً با هدف آنها مطابقت دارد قالب بندی می کنند.
  • محتوای بی کیفیت : اگر محتوای شما به سختی خوانده می شود یا به سؤالات مخاطبان شما پاسخ نمی دهد، بازدیدکنندگان احتمالاً آن را ترک می کنند.
  • عناوین Clickbait : اگر عنوان شما برای دستکاری کلیک ها طراحی شده باشد، بازدیدکنندگان به سرعت متوجه می شوند و به SERP باز می گردند.
    تجربه ضعیف صفحه : وقتی وب سایت شما به سختی پیمایش می کند یا تبلیغات زیادی نشان می دهد، بازدیدکنندگان را به صفحه نتایج باز می گرداند.

آیا Pogo-Sticking یک فاکتور رتبه بندی است؟

بسیاری از بازاریابان سئو بر این باورند که pogo-sticking یک سیگنال قوی برای رتبه بندی گوگل است. اما گوگل این نظریه را رد کرده و گفته است که از pogo-sticking در الگوریتم رتبه بندی خود استفاده نمی کند.

اما آیا به این معنی است که pogo-sticking نمی تواند بر رتبه بندی صفحات ارگانیک شما تأثیر بگذارد؟ لازم نیست.

Pogo-sticking دلیل محکمی است که نشان می دهد کاربران صفحه شما را دوست ندارند. به بیان ساده، اگر اکثر بازدیدکنندگان شما پس از بازدید از سایت شما در سرتاسر SERP بچرخند، این نشانه خوبی است که سایت شما آنچه را که قرار است به بازدیدکنندگان ارائه نمی‌دهد و گوگل می تواند تشخیص دهد که چه زمانی بازدیدکنندگان ناراضی هستند، به همین دلیل است که کادر “People also Search for” را ایجاد کرده است.

مردم همچنین برای جعبه جستجو می کنند

از آنجایی که گوگل مایل است یک صفحه یکپارچه را برای کاربران فراهم کند، یک کلیک کوتاه همراه با چسبندگی کاربران نشانه واضحی است که نتیجه ای که در بالای صفحه قرار داده است، آن چیزی نیست که کاربران می خواهند.

و برای این کار، گوگل احتمالاً رتبه‌بندی صفحات شما را چند لینک کاهش می‌دهد و به وب‌سایتی که کاربران آن را مفیدتر و در کل تجربه بهتری می‌دانند، اولویت و رتبه می‌دهد.

بنابراین اگرچه pogo-sticking یک عامل رتبه بندی سئو نیست، ولی می تواند مستقیماً بر رتبه بندی صفحه شما تأثیر بگذارد.

چگونه پوگو استیکینگ را کاهش دهیم؟

همانطور که قبلاً گفتیم، pogo-sticking نتیجه تجربه بدی است که کاربران با وب سایت قبلی داشتند. وقتی به بازدیدکنندگان خود یک تجربه صفحه یکپارچه ارائه می دهید و محتوایی را می نویسید که با درخواست های آنها مطابقت دارد، موارد pogo-sticking را به میزان قابل توجهی کاهش می دهید.

حال، بیایید وارد بحث کم‌نظم کاهش پوگو استیکینگ کاربران شویم.

1. برای هدف کاربر بنویسید

هدف کاربر (نیت جستجو) فرآیند برآورده کردن انتظارات خوانندگان از طریق ارائه پاسخ‌های رضایت‌بخش و مطابق با پرسش‌های آنها است.

به عنوان مثال، وقتی «خرید هدفون» را در گوگل جستجو می‌کنید، اولین چیزی که نشان داده می‌شود، صفحات تجاری فروش محصول هستند و نه یک پست وبلاگ.

نتایج گوگل

این به این دلیل است که گوگل می داند که از طریق پرس و جو، شما به دنبال مکانی برای خرید هدفون هستید.

از طرف دیگر، اگر به دنبال “بهترین هدفون برای خرید” هستید، به احتمال زیاد به مشاوره در مورد هدفون برای خرید نیاز دارید. بنابراین گوگل احتمالا پست های وبلاگ را با لیستی از توصیه ها نشان می دهد.

بهترین هدفون برای خرید

حال، سوال این است که چگونه می‌توانید برای هدف جستجو بنویسید و از پوگو استیکینگ شدن افراد جلوگیری کنید؟

در اینجا چگونه است:

با دانستن هدف جستجوی کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، شروع کنید. یعنی هدف کاربر چیست؟

آیا برای خرید است؟

آیا برای جستجوی اطلاعات است؟

یا پرس و جو ناوبری است؟ آیا آنها می خواهند در یک صفحه خاص (مثلاً وارد شدن به یک حساب کاربری) شوند؟

دانستن نوع پرس و جو به شما کمک می کند تا نوع محتوایی را که باید ایجاد کنید تا در صفحه اول گوگل ظاهر شوید را درک کنید.

به عنوان مثال، زمانی که کاربری برای «هدفون بلوتوث» جستجو می‌کند، احتمالاً قصد خرید محصول را دارد. این بدان معناست که اگر یک پست وبلاگ ایجاد کنید و سعی کنید آن را بر اساس آن کلمه کلیدی بهینه کنید، وقت خود را تلف خواهید کرد.

در عوض، یک جستجوی ساده در گوگل برای کلمه کلیدی که می خواهید برای آن رتبه بندی کنید، انجام دهید. سعی کنید با بررسی رتبه های صفحه اول، هدف پرس و جو را بفهمید.

سپس، نوع محتوایی را که در صفحه اول رتبه بندی می شود، بشناسید. آیا این یک راهنمای نهایی، یک فهرست، یک ویدیوی YouTube یا یک پست «چرا» است؟

برای دانستن نوع محتوا و میانگین طول هر پست وبلاگ، صفحه را مرور کنید و عمیق فرو بروید. این به شما کمک می کند بفهمید که آیا نیاز به نوشتن یک مقاله طولانی دارید یا فقط یک مقاله کوتاه. اگر بیشتر پست‌های وبلاگ طولانی به نظر می‌رسند، احتمالاً به این معنی است که برای رتبه‌بندی برای کلمه کلیدی، باید یک مقاله روشنگر ایجاد کنید.

2. محتوای آسمان خراش

اگر محتوای شما به اندازه کافی کامل نیست و به همه سؤالات احتمالی که کاربران پس از انجام یک جستجوی خاص باید به آنها پاسخ دهند پاسخ نمی دهد، با مشکل مواجه شده اید.

دلیل اینکه اکثر آنها به وب سایت دیگری می روند این است که می خواهند بر اساس آنچه از وب سایت شما آموخته اند، بسازند.

چگونه از این اتفاق جلوگیری می کنید؟ با نوشتن مطالب آسمان خراش.

بر ارائه محتوای روشنگر و جامع تمرکز کنید که به هر سوال مرتبط با پرس و جو پاسخ می دهد.

به صورت دستی در گوگل جستجو کنید و به کادرهای “People also Ask” توجه کنید. چند سوال را پیدا کنید که ارتباط نزدیکی با کلمه کلیدی دارند. سپس، پستی بسازید که به سوالات پاسخ دهد.

همچنین می‌توانید جعبه‌های سؤالات متداول (پرسش‌های متداول) را در محتوای خود بگنجانید تا پاسخ‌های کوتاه و دقیقی در مورد موضوع بدهید.

3. سایت خود را با “سرعت نور” بارگذاری کنید

زمان قاتل است هر ثانیه اضافی که سایت شما طول می کشد تا بارگذاری شود، دلیل دیگری برای دور کردن بازدیدکنندگان است. این یک راه مستقیم است که به آنها بگویید دکمه برگشت را بزنند، گویی فردایی وجود ندارد.

بنابراین مطمئن شوید که سایت شما سریعتر بارگذاری می شود، در حالت ایده آل کمتر از دو ثانیه. ابزارهایی مانند PageSpeed ​​Insights می‌توانند به شما کمک کنند تا دلایل کندی سایت خود، چه چیزی باعث تاخیر آن شده و برای افزایش سرعت آن چه کاری انجام دهید.

4. خواندن مطالب خود را آسان کنید

اگر خوانندگان در خواندن و درک محتوای صفحه شما مشکل دارند، ترجیح می دهند به SERP برگردند و روی وب سایت رقیب شما کلیک کنند.

سوال این است که چگونه خوانایی محتوای خود را بهبود می دهید؟

ابتدا با استفاده از یک فونت بزرگتر شروع کنید. هرچه کاربران بیشتری مجبور باشند صفحه شما را کوچک و بزرگ کنند تا متن را به درستی مشاهده کنند، کمتر احتمال دارد که برای مدت طولانی باقی بمانند. و این ناامیدی است که باعث می‌شود آن‌ها دست و پا بزنند.

دوم اینکه محتوای خود را به راحتی درک کنید. از اصطلاحات و زبان های پرمدعا که به طور بالقوه خوانندگان شما را دور می کند اجتناب کنید.

سوم، از جملات و پاراگراف های کوتاه برای جلوگیری از خستگی هنگام خواندن استفاده کنید. می توانید از ویرایشگر برنامه Hemingway و Grammarly برای بهبود خوانایی محتوای خود استفاده کنید.

5. روی یک طراحی زیبا سرمایه گذاری کنید

ظاهر وب سایت شما می تواند باعث ایجاد یا شکستن تبدیل سایت شما شود. در واقع، یک مطالعه نشان می دهد که مردم به طور متوسط ​​0.05 ثانیه زمان می برند تا در مورد وب سایت شما تصمیم بگیرند. چه آن را دوست داشته باشند یا از آن متنفر باشند، و اینکه آیا باید بمانند یا ترک کنند.

این امر طراحی وب را برای موفقیت شما حیاتی می کند. وب‌سایتی که پیمایش یا استفاده از آن دشوار است باعث می‌شود کاربران به SERP بازگردند و نتیجه کاربرپسندتری پیدا کنند. بنابراین، اطمینان حاصل کنید که سایت شما برای استفاده و مرور آسان است.

نتیجه گیری:

Pogo-sticking یک رفتار کاربر است که می تواند بر رتبه صفحه شما تأثیر بگذارد. انجام اقدامات لازم برای اطمینان از اینکه کاربران شما پس از خروج از وب‌سایت شما، به هیچ وجه دست و پا نمی‌زنند، برای عملکرد جستجوی شما ضروری است. امیدوارم از نکاتی که در بالا به اشتراک گذاشتیم چیزی یاد گرفته باشید.😉

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا