7 گام برای شروع یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق

مزایای اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موثر بی نظیر است، از ایجاد آگاهی و اقتدار برند گرفته تا فروش بیشتر به سمت کسب و کار شما. سرمایه گذاری در یک کمپین بازاریابی یک حرکت عالی خواهد بود. هنگام برنامه ریزی یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موثر، جنبه های مختلفی مطرح می شود. توجه به این جنبه ها و تلاش برای درست کردن آنها بهترین راه برای آماده سازی و اجرای یک کمپین بازاریابی آنلاین موفق است. برای دانستن 7 گام طلایی که می‌توانید یک کمپین دیجیتال مارکتینگ عالی داشته باشید، با جت تک همراه باشید!?

بنابراین، برای اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق چه می‌کنید؟ در اینجا مراحل خاصی وجود دارد که به شما کمک می کند تا استراتژی بازاریابی محتوا و دیجیتال مارکتینگ مناسب را برای کسب و کار خود پیاده سازی کنید.

اهداف کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید

اهداف کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را تعیین کنید

هنگام اجرای یک کمپین دیجیتال مارکتینگ، می توانید انتظار داشته باشید که اهداف متعددی در ذهن داشته باشید. با این حال، باید درک کنید که نمی توانید تمام اهدافی را که در ذهن دارید به طور همزمان هدف قرار دهید.

داشتن یک هدف واضح که برای آن تلاش می کنید به شما کمک می کند تا یک کمپین بازاریابی موثر ایجاد کنید که نیازهای شما را برآورده کند. برخی از اهدافی که ممکن است برای کمپین آنلاین خود داشته باشید عبارتند از:

  • افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی
  • افزایش مشترکین لیست ایمیل شما
  • تبدیل بازدیدکنندگان بیشتر وب سایت به مشتریان پولی
  • ایجاد آگاهی از برند
  • رتبه بندی در موتورهای جستجو

اهداف متفاوت خواهند بود و شما باید قبل از برنامه ریزی استراتژی بازاریابی خود متوجه شوید چه چیزی برای کسب و کارتان مهم است. علاوه بر انتخاب یک هدف خاص برای تمرکز، ایده خوبی است که آن را به وضوح تعریف کنید.

اگر هدف شما افزایش فالوورهای شبکه های اجتماعی است، تعداد فالوورهایی را که می خواهید در یک دوره خاص به دست آورید را اضافه کنید. به عنوان مثال، در 45 روز 5000 فالوور شبکه های اجتماعی به دست آورید.

داشتن چنین هدفی به شما کمک می کند تا ارزیابی کنید که آیا کمپین بازاریابی دیجیتال شما کارآمد است یا خیر. اگر کار نمی‌کند، می‌توانید به راحتی استراتژی را تغییر دهید تا برخی تغییرات را شامل شود.

مخاطب هدف خود را به وضوح تعریف کنید

شما می خواهید یک کمپین بازاریابی آنلاین راه اندازی کنید که افراد مناسب برای کسب و کار شما را هدف قرار دهد. با این حال، اگر برای تعیین مخاطب هدف خود وقت نگذارید، ممکن است استراتژی بازاریابی اشتباهی را اجرا کنید.


مطلب مرتبط: 10 اشتباه رایج برای بازاریابی محتوا


داشتن این اطلاعات به شما در ایجاد شخصیت خریدار مناسب کمک می کند. با داشتن یک شخصیت خریدار دقیق، می‌توانید روی ایجاد پیام مناسبی که برای وضعیت فعلی آنها جذاب است کار کنید و آنها را راهنمایی کنید تا اقدام کنند.

برای اینکه شخصیت خریدار خود را روشن کنید، در اینجا لیستی از اطلاعات اضافی وجود دارد که باید در نظر بگیرید.

  • سن آن ها
  • جایی که زندگی می کنند
  • چگونه وب سایت شما را هدایت می کنند
  • چه نوع محتوایی را بیشتر مصرف می کنند و با آن تعامل دارند
  • انواع دیگر وب سایت هایی که آنها به آنها مراجعه می کنند

سرمایه گذاری در تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل رقبا

انجام تحقیقات بازار و تجزیه و تحلیل عمیق رقبا به شما کمک می کند تا آنچه را که کار می کند تعیین کنید و مدل کنید.

به آنچه کار می کنید پایبند باشید و راهی بیابید تا برداشت منحصر به فرد خود را به محتوای خود اضافه کنید. هدف این نیست که دقیقاً از آنچه رقبای شما انجام داده اند کپی کنید. درعوض، از کمپین های موفق آنها یاد بگیرید و برخی از شیوه های عالی را که برای مخاطبان شما جذاب است، الگو برداری کنید.

هنگام انجام تحقیقات رقبا، به خاطر داشته باشید که به جایگاه خاص خود پایبند باشید تا مطمئن شوید که اطلاعات صحیح را جمع آوری می کنید. برخی از سوالاتی که باید در طول تحقیق از خود بپرسید عبارتند از:

  • چه محصولات یا خدمات محبوبی در جایگاه شما خوب عمل می کنند؟
  • رقبای شما چه نوع تبلیغاتی را اجرا می کنند؟
  • کدام نوع محتوا در جایگاه شما خوب عمل می کند؟
  • کدام کانال های توزیع برای رقبای شما خوب عمل می کنند؟

می‌توانید از ابزارهای مختلفی استفاده کنید تا به شما در شناخت رقبا و انواع محتوای محبوب در فضای خود کمک کند. این ابزارها شامل Buzzsumo برای تجزیه و تحلیل محتوا و تبلیغات کتابخانه فیس بوک برای بررسی تبلیغات قبلی ایجاد شده در جایگاه شما است.

درباره کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر خود تحقیق کنید

درباره کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر خود تحقیق کنید

قبل از اینکه کمپین دیجیتال مارکتینگ خود را شروع کنید، باید بهینه سازی موتور جستجو (SEO) را در نظر بگیرید. سئو برای هر کمپین بازاریابی آنلاین ضروری است، به خصوص اگر قصد دارید از ترافیک ارگانیک موتورهای جستجو استفاده کنید.

در نظر داشته باشید که 66 درصد از مردم قبل از خرید، تحقیقات آنلاین انجام می دهند، سئو چیزی است که نمی توانید نادیده بگیرید. بنابراین، وقت خود را صرف تحقیق در مورد کلمات کلیدی و موضوعات مورد نظر خود کنید تا به شما مزیت بدهد.

محتوایی که برای کمپین دیجیتال مارکتینگ خود ایجاد می کنید باید شامل کلمات کلیدی هدف شما باشد تا به شما در رتبه بندی کمک کند. بهترین روش این است که کلمات کلیدی طولانی(لانگ تیل یا دم بلند) را با رقابت کم اما ترافیک نسبتاً بالا هدف قرار دهید.

چنین کلمات کلیدی راه آسانی را برای ایجاد محتوای باکیفیت که از رقبای شما پیشی می گیرد، ارائه می دهند. با این حال، به یاد داشته باشید که موفقیت هر استراتژی سئو به وبسایت شما و ربسپانسیو بودن آن به موبایل (موبایل فرندلی) بستگی دارد.

بنابراین، یک رویکرد کلی داشته باشید و مطمئن شوید که وب سایت و کلمات کلیدی هدف شما آماده هستند تا به شما در رتبه بندی در موتورهای جستجو کمک کنند. شما می توانید به ابزارهای مختلف سئو برای کمک به دستیابی به نتایج بهتر با تحقیق کلمات کلیدی، بهینه سازی وب سایت و غیره تکیه کنید.

کانال های تحویل خود را تعیین کنید و محتوای خود را ایجاد کنید

دیجیتال مارکتینگ دارای کانال های بسیار متنوعی است که ممکن است برای کسب و کار شما مفید باشد. به عنوان مثال، شما می توانید کمپین خود را از طریق رسانه های اجتماعی، بازاریابی محتوا، تبلیغات گوگل، سئو و بازاریابی ایمیلی اجرا کنید.

با این حال، هدف از برخورد با یک یا دو کانال در یک زمان، بهترین روش برای داشتن یک کمپین بازاریابی موفق است. بنابراین، روی کانال‌های خاصی سرمایه‌گذاری کنید که برای شما و مخاطبانتان جذاب هستند.

هنگامی که کانال های تحویل خود را آماده کردید، اکنون می توانید نوع محتوای مناسب با پلتفرم را تعیین کنید. البته، محتوای شما بسته به کانال تحویل خاص، تفاوت قابل توجهی خواهد داشت.

شما ترجیح می دهید خدمات رسانه دیجیتال خود را برون سپاری کنید تا اطمینان حاصل کنید که به محتوای با بهترین کیفیت دسترسی دارید که مشتریان بیشتری را جذب می کند. کمپین بازاریابی دیجیتال شما به محتوایی که برای موفقیت آن تولید می کنید بستگی دارد.

تعیین بودجه و شروع یک کمپین دیجیتال مارکتینگ آزمایشی

کمپین های دیجیتال مارکتینگ نیازمند سرمایه گذاری هستند، چه وقت شما باشد و چه پول. اگر قصد دارید بر ترافیک ارگانیک تکیه کنید، باید محتوا ایجاد کنید که اصول خاص خودش را دارد، پس مقاله‌ی نکات نوشتن و بهینه سازی محتوا برای کمپین سئو سایت را بخوانید، تحقیق در مورد کلمات کلیدی انجام دهید، پست مهمان برای بک لینک و غیره انجام دهید.

همه این فعالیت ها نیاز به سرمایه گذاری در زمان شما دارند، یا می توانید فردی را استخدام کنید تا همه این کارها را برای شما انجام دهد. علاوه بر این، با تبلیغات پولی، فقط تبلیغاتی را با تعهد مالی در دست اجرا خواهید کرد.

بنابراین، تعیین بودجه قبل از شروع کمپین دیجیتال مارکتینگ ضروری است و باید در اولویت باشد. تمام جنبه هایی را که در هنگام ایجاد کمپین دیجیتالی شما مشخص می شود، در نظر بگیرید تا اطمینان حاصل کنید که به اندازه کافی آماده می شوید.

هنگامی که بودجه خود را تنظیم کردید، با یک کمپین بازاریابی دیجیتال آزمایشی شروع کنید تا به شما کمک کند تا نحوه پاسخگویی مخاطبان خود را آزمایش کنید. انجام این کار به شما کمک می کند تا از استفاده بیش از حد از بودجه خود برای استراتژی هایی که نتیجه نمی دهد اجتناب کنید.

یک کمپین آزمایشی یک گزینه عالی است، به خصوص اگر در حال اجرای تبلیغات پولی به عنوان بخشی از کمپین بازاریابی خود هستید. می توانید سرفصل های مختلف، CTA ها، تصاویر و غیره را آزمایش کنید، سپس، هنگامی که استراتژی را پیدا کردید که نتایج باورنکردنی ارائه می دهد، می توانید آن را اجرا کنید.

ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل پیشرفت کمپین بازاریابی دیجیتال

ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل پیشرفت کمپین بازاریابی دیجیتال

کمپین دیجیتال مارکتینگ شما اکنون راه اندازی شده و نتایج و داده های متفاوتی را در اختیار شما قرار می دهد که باید به آنها توجه کنید. ردیابی، اندازه گیری و تجزیه و تحلیل پیشرفت شما بهترین راه برای ارزیابی موفقیت کمپین دیجیتالی شماست.

به هدف اولیه خود برگردید تا به شما کمک کند تعیین کنید که آیا داده ها با آنچه که انتظارش را داشتید مطابقت دارند یا خیر. سپس می‌توانید بودجه بیشتری را به استراتژی‌هایی که کار می‌کنند اختصاص دهید و آن‌هایی را که درست نیستند بررسی و اصلاح کنید.

نتیجه گیری

سرمایه گذاری در کمپین دیجیتال مارکتینگ شما یک فرآیند ثابت با جنبه های مختلف خواهد بود. با این حال، انجام مراحل مختلف منجر به یک کمپین آنلاین موثر می شود که نتایج باورنکردنی برای کسب و کار شما ایجاد می کند.

بنابراین، وقت خود را صرف انجام هر مرحله برای کمک به ایجاد و اجرای یک کمپین دیجیتالی کنید که شما را به اهدافتان برساند. امیدواریم از مقاله‌ی “7 گام برای شروع یک کمپین دیجیتال مارکتینگ موفق” در جت تک لذت برده باشید!?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا