10 نکات استراتژیک برای سئو سایت در سال 2022

آیا یک وب سایت قدرتمند برای کسب و کار شما کافی است؟ بسیاری از مردم تمام تلاش خود را می کنند تا وب سایتی ایجاد کنند که اهداف و اهداف آنها را منعکس کند. با این حال، در دنیای رقابتی امروز، این کافی نیست. بهینه سازی موتور جستجو (سئو SEO ) برای هر صاحب وب سایتی بسیار مهم است. تمرکز بر نقاط دردناک بازار دیجیتالی و جلوتر ماندن از الگوریتم در حال تحول تنها راه برای متمایز شدن از جمعیت است.

در جت تک 10 مورد از بهترین نکات سئو سایت برای شما گردآوری شده است تا انرژی خود را به جای کار سخت کردن، روی کار هوشمندانه متمرکز کنید.

نکاتی برای داشتن ترافیک ارگانیک و ثابت

ساختن یک وب سایت چشمگیر گامی در مسیر درست است، اما اگر کسی از آن استفاده نکند، غیرعملی است. نکاتی که برای شما گردآوری کرده ایم بر افزایش ترافیک ارگانیک متمرکز است و به شما کمک می کند در چندین موتور جستجو رتبه خوبی داشته باشید. حتی ما برای شما، مقاله‌ی 7 نوع محتوای بصری برای افزایش ترافیک سایت را تدارک دیده‌ایم.

1. سایت خود را برای موبایل مناسب کنید

با نمایه سازی موبایل اول، گوگل از سایت موبایل شما برای رتبه بندی صفحات به جای نسخه دسکتاپ استفاده می کند. این مفید است زیرا بیش از 50 درصد ترافیک معمولاً از طریق دستگاه های تلفن همراه ایجاد می شود. بنابراین، مطمئن شوید که وب سایت شما بهینه شده است. از متا تگ یکسانی برای هر دو نسخه موبایل و دسکتاپ استفاده کنید، خطاهای موبایل را به سرعت شناسایی و برطرف کنید و هرگونه اختلاف در محتوای موبایل و دسکتاپ را حذف کنید.

2. کلمات کلیدی مرتبط را انتخاب کنید

کلمات کلیدی کلمات و عباراتی هستند که افراد را به سایت شما هدایت می کنند. در اینجا چیزی است که شما باید انجام دهید:

  • عناصر مختلف وب سایت خود (وبلاگ ها، فیلم ها، تصاویر) را در نظر بگیرید و آنها را در اصطلاحات سئو پسند خلاصه کنید.
  • با استفاده از ابزار کلمات کلیدی، کلماتی را که مردم معمولاً در جستجوی خدماتی که ارائه می‌دهید جستجو می‌کنند، انتخاب کنید.
  • آنها را به محتوای خود، توضیحات متا، URL سایت، ویژگی های alt و هر جایی که می توانید اضافه کنید.
    این کار ساده است. شما فقط باید با استفاده از سازنده وب سایت عبارات را در قسمت کلمات کلیدی قرار دهید یا خودتان کد را ویرایش کنید.

3. محتوای با کیفیت و منسجم ایجاد کنید

محتوای با کیفیت برای سایت بسیار مهم است. به غیر از تمرکز بر ترفندها، باید برای حفظ اصالت و تازگی محتوای خود تلاش کنید. آخرین کاری که می خواهید انجام دهید، کپی پیست مطالبی است که می تواند سایت شما را جریمه کند که محتوای تکراری اتفاق می‌افتد و شما می‌توانید با ابزار ها، از سرقت ادبی محتوا نیز مبارزه کنید. باید به این نکات نوجه داشته باشید، زیرا برای سئو سایت بسیار مهم است. همچنین، سایت خود را با افزودن مقالات جدید، وبلاگ ها، محصولات، نظرات مشتریان و غیره به طور مداوم به روز نگه دارید و بروز رسانی محتوا را دست کم نگیرید! دلیلی قوی برای بازدید مجدد افراد از وب سایت خود ایجاد کنید.

4. یک توضیحات متا جذاب بنویسید

توضیحات متا، همچنین به عنوان یک قطعه شناخته می شود، یک نمای کلی از آنچه وب سایت ارائه می دهد است. به عنوان یک پاراگراف کوچک در زیر عنوان صفحه ظاهر می شود. می‌توانید از این برای نوشتن توضیحات طولانی‌تر (120-150 کاراکتر) استفاده کنید که در عنوان صفحه قرار نمی‌گیرد. مطمئن باشید که زیاده روی نکنید! آن را با تمام کلمات کلیدی که فکر می کنید پر نکنید. بلکه از چند کلمه کلیدی هوشمندانه استفاده کنید و در عین حال زبان کلی را ساده نگه دارید. اگر علاقه مند هستید، آموزش استفاده از توضیحات متا یا متا دیسکریپشن را دنبال کنید.

5. بهینه سازی یا سئو سرعت وب سایت

سرعت صفحه، وزن زیادی را در رتبه وب سایت شما نگه می دارد. با رقابت روزافزون، وب سایت ها باید خدمات روان و سریع ارائه دهند. برای دیدار با لیگ برتر رده بندی:

اطمینان حاصل کنید که 75 درصد از صفحه شما در 2.5 ثانیه یا کمتر بارگیری می شود.
امتیاز 10 میلی ثانیه را برای تاخیر ورودی اول (FID) حفظ کنید، که زمانی را محاسبه می کند که کاربران برای تعامل با سایت صرف می کنند.
امتیاز 0.1 یا کمتر را برای تغییر چیدمان تجمعی (CLS) حفظ کنید، که میزان و سرعت حرکت عناصر را در صفحه اندازه گیری می کند.

6. اسنیپت های ویژه را بهینه کنید

اسنیپت ها یا قطعه های ویژه بخش هایی هستند که در قسمت اول صفحه نتایج جستجوی گوگل ظاهر می شوند. هدف از اینها پاسخ دادن به سؤال در همان صفحه جستجو است. اینها یک راه عالی برای افزایش شهرت و شناخت سایت شما و جذب ترافیک ارگانیک هستند. بنابراین، سعی کنید اسنیپت های برجسته خود را بهینه کنید تا برای گوگل راحت تر قضاوت کند که صفحه شما چه زمانی پاسخ مناسب برای یک جستجوی خاص است.

شما می توانید این کار را در سه مرحله انجام دهید:

  • کلمات کلیدی مرتبط را جمع آوری کنید.
  • هدف جستجو را درک کنید.
  • محتوای بهتر تولید کنید.

7. بر سئوی موجودیت محور تمرکز کنید

این محتوای مبتنی بر زمینه شامل کلمات و اصطلاحاتی است که به بهترین نحو موقعیت و ماموریت شما را به درستی توصیف می کند. برخی از کلمات معانی متناوب دارند، بنابراین چندین نوع نتیجه اغلب به دست می آید. بنابراین، چگونه می توانید صفحه خود را به کاربر مناسب برسانید؟ برای این کار، گوگل باید بفهمد که صفحه شما چیست، بنابراین در صورت امکان کلمات مرتبط با جایگاه خود را در عنوان متا و تگ عنوان اضافه کنید.

8. روی تعامل تمرکز کنید

در دنیای امروز، که کاربر پسند بودن و تجربه مشتری همه چیز است، گوگل آنالیتیکس سایت بیشتر بر روی تعامل وب سایت تمرکز می کند. این مدل به جای بخش‌هایی از وب‌سایت، به تعاملات و رویدادهای کاربر است. بنابراین چگونه می توانید از یک پایگاه کاربری ثابت برای وب سایت خود اطمینان حاصل کنید؟ بهترین و مطمئن ترین راه تقویت محتوای وب سایت شماست.

9. بهینه سازی نظرات برای نقشه های گوگل

بررسی های بهینه در Google Maps به ویژه برای مشاغل کوچک مهم است. هرچه نظرات بیشتری در سایت داشته باشید، برای جستجوی محلی رتبه بالاتری خواهید داشت. بنابراین، صفحه خود را به گونه ای بهینه کنید که افراد را ترغیب کنید تا برای شما نظر بگذارند. یک ابزار نرم افزار تولید نقد را در وب سایت خود ادغام کنید تا نظرات را برای بازدیدکنندگان خود آسان کنید. و محتوای ارزشمندی را برای حمایت از محصول یا خدمات خود ارائه دهید. اگر صادق و معتبر هستید، لازم نیست نگران نقدهای بد باشید.

10. یک تجزیه و تحلیل دقیق انجام دهید

به بهبود وب سایت خود ادامه دهید و بر اساس آن محتوا را اضافه یا حذف کنید. اما هرازگاهی، یک قدم به عقب بردارید و تمام جنبه های صفحه وب خود را مرور کنید تا بفهمید چه چیزی کار می کند و چه چیزی نیست. این بدان معنا نیست که کسب و کار خود را برای شروع یک ممیزی طولانی از وب سایت خود متوقف کنید – فقط مراقب باشید و نقاط قوت و ضعف خود را بشناسید. این به سه سوال (و باید) پاسخ دهد:

  • چی شد؟
  • چرا این اتفاق افتاد؟
  • و در ادامه چه اتفاقی باید بیفتد؟

نتیجه گیری:نکات سئو سایت در سال 2022

همه این نکات به شما کمک می کند در هر موتور جستجو برای سئو سایت رتبه خوبی داشته باشید. با این حال، اگر نتایج فوری را مشاهده نکردید، ناامید نشوید. ایجاد یک موقعیت معتبر و در لیگ برتر به زمان نیاز دارد و تنها راه پیشرفت این است که این مراحل را دنبال کنید.

اگر برای درک این تاکتیک‌ها و ایجاد یک استراتژی دیجیتال سفارشی بهینه‌سازی شده حول اهدافتان به کمک نیاز دارید، می‌توانید در هر زمان با متخصص سئو سایت تماس بگیرید. آنها می توانند وضعیت فعلی وب سایت شما را تجزیه و تحلیل کنند و یک استراتژی عملی و قابل اجرا برای کمک به هدایت ترافیک واجد شرایط و ارگانیک به کسب و کار شما ایجاد کنند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا