7 نکته نوشتن و بهینه سازی محتوا برای کمپین سئو سایت

همه دوست دارند محصول و وب‌سایت‌شان در گوگل نمایش داده شود، وقتی مشتری بالقوه چیزی را جستجو می‌کند. به همین دلیل است که کپی‌نویسی بهینه‌سازی موتور جستجو (سئو) یک ابزار بازاریابی دیجیتال بسیار مهم است که توسط مشاغل در صنایع مختلف مورد استفاده قرار می‌گیرد.

سئو ثابت کرده است که یک راه عالی برای جلب توجه است زیرا وقتی شما شروع به نوشتن محتوایی می‌کنید که توسط افراد مناسب در زمان مناسب پیدا می شود. با این حال، شما می خواهید مقالات خود را به صورت ارگانیک و نه به صورت تصادفی و غیر مفید در جستجوی گوگل افراد نشان دهید. محتوای عالی، زمانی که به درستی در کمپین های سئو بهینه سازی شود، می تواند به موفقیت سریع کسب و کارها کمک کند.

بازاریابان دیجیتال با سال ها تجربه اهمیت محتوایی را که باعث ایجاد تعامل و ترافیک می شود، درک می کنند. موتورهای جستجو مانند گوگل، بینگ و یاهو! الگوریتم هایی دارند که هر صاحب کسب و کاری باید قبل از ایجاد یک کمپین سئو آن را به خوبی درک کند.

به غیر از تکنیک های بازاریابی مورد استفاده، کار زیادی باید در فرآیند نوشتن انجام شود. شما می خواهید یک مخاطب ثابت بسازید که بتواند تحت تأثیر محتوایی که شما منتشر می کنید به مشتریان پولی تبدیل شود.

در اینجا هفت نکته نوشتاری وجود دارد که به شما در بهینه سازی محتوا برای کمپین سئوی کسب و کارتان کمک می کند.

1.نوشتن محتوای با کیفیت

برای نوشتن محتوای قابل کلیک، باید بتوانید درک کنید که خواننده دقیقاً چه چیزی را در نوار جستجو تایپ می کند. آنها به دنبال چه می گردند؟ قرار است از چه کلماتی برای جستجوی آن در اینترنت استفاده کنند؟ این می تواند بسیار خاص شود. به عنوان مثال، دانش آموزی که در جستجوی کمک برای مقاله علمی خود به جستجو نیاز دارد؟ این اصل تقریباً برای همه محصولات و خدمات موجود اعمال می شود و اولین قدم این است که بدانید به چه کسی می فروشید و اهداف آنها چیست.


مطلب مرتبط: 10 نکته جذاب برای ایجاد و سئو پست وبلاگ


مهم نیست از چه کمک‌ها، ترفندها و میانبرهایی برای دریافت کلیک‌های بیشتر استفاده می‌کنید، تلاش برای درک نیازهای مخاطب هدف بهترین راه برای فروش محصول است. سعی کنید از دید آنها به موقعیت فکر کنید، خود را جای آنها بگذارید و مطالبی را بنویسید که آنها برای مشکلشان نیاز دارند.

2.استفاده از کلمات کلیدی مناسب

کلمات کلیدی برای هر کمپین نوشتن محتوا سئو مهم هستند. به عنوان مثال، استفاده از یک کلمه کلیدی مانند “حافظه گرمایی” ممکن است برای الگوریتم موتور جستجو بسیار گسترده یا تعمیم یافته باشد. کسب‌وکار شما می‌تواند از مجموعه‌ای از اصطلاحات از جمله نام تجاری برای ایجاد یک کلمه کلیدی طولانی (3-7 کلمه) استفاده کند که برای موتورهای جستجو بهینه سازی شده است. بسته به نیاز شما می‌تواند انواع مختلفی از کلمات کلیدی مشابه داشته باشد.

3. نوشتن عنواب جذاب

اولین چیزی که خوانندگان هنگام جستجوی اطلاعات خاص آنلاین متوجه آن می شوند عنوان است. علاوه بر این، موتورهای جستجو پست وبلاگ شما را بر اساس عنوانی که به دست می آورید تجزیه و تحلیل و رتبه بندی می کنند.

عنوان جذاب

به عنوان مثال، گوگل شما را در صفحه نتایج بر اساس ارتباط مقاله شما، که بر اساس عنوان، توضیحات و محتوا تعیین می شود، رتبه بندی می کند.


مطلب مرتبط: 10 اشتباه رایج برای بازاریابی محتوا+نکات ضروری


این عنوان، به ویژه، بسیار مهم است زیرا خوانندگان را هدایت می کند که یا روی پست کلیک کنند یا از کنار آن عبور کنند تا نتایجی را پیدا کنند که بیشتر با نیازهای آنها مطابقت دارد.

یک عنوان موثر شامل این موارد است:

  • کلیدواژه اصلی
  • راه حلی برای مشکل خواننده
  • ایده ای برای اینکه پس از کلیک بر روی مقاله منتظر چه چیزی باشید

4. بهینه سازی عناصر ثانویه

نکته مهمی که هنگام نوشتن محتوا برای کمپین سئو باید در نظر داشته باشید، ایجاد URL هایی است که به تلاش های سئوی شما می افزایند. URL های خود را بهینه کنید تا موتورهای جستجو را از نوع محتوایی که نوشته اید مطلع کنید. این منجر به رتبه بالاتر در صفحه جستجو از نظر ارتباط با موضوع می شود. در صورت امکان کلمه کلیدی اصلی خود را به URL اضافه کنید.

تصاویر همچنین عناصر ثانویه مهمی در نوشتن محتوا هستند، زیرا معمولا متن جایگزین را دارند که توسط موتورهای جستجو اسکن و رتبه بندی می شود. شما می توانید متن جایگزین تصویر را ویرایش کنید، کلمه کلیدی اصلی خود و یک توضیح کوتاه را شامل کنید.

5. درخواست تجدید نظر برای جستجوگران محلی

یک راه عالی برای افزایش تعامل در وب سایت خود، نوشتن محتوایی است که برای مخاطبان محلی برجسته باشد. اگر یک کسب و کار خاص را در منطقه ای بدون رقبای زیادی اداره می کنید، بهترین راه برای برقراری ارتباط با مشتریان خود ذکر موقعیت مکانی خود در محتوایی است که می نویسید. می توانید عبارات و کلمات عامیانه را اضافه کنید که شما را از سایر مشاغل متمایز می کند.

6. به یک سبک منحصر به فرد بچسبید

اصالت نقش بسیار زیادی در بازاریابی کارآمد محصولات یک برند دارد. به عنوان مثال، شما نمی خواهید مانند هر کسب و کار کوچک دیگری که پد گرمایشی را به مشتریان مبتلا به درد مزمن می فروشد، صدا کنید. شما می خواهید صدای شخصی خود را بپذیرید و راه حل هایی ارائه دهید که هیچ کس دیگری نمی تواند. لحن نوشتاری شما و نگرانی‌هایی که در مورد حل مشکلات مشتری ابراز می‌کنید، تأثیری طولانی‌مدت در ذهن خوانندگان ایجاد می‌کند و به شما کمک می‌کند مشتریان را برای مدت طولانی‌تری حفظ کنید. چسبیدن به یک سبک منحصر به فرد همچنین به الگوریتم های موتور جستجو نشان می دهد که محتوای شما اصلی است و منجر به رتبه بالاتر می شود.

7. بهبود خوانایی وبلاگ

آخرین نکته، اما دست گم نگیرید، بهبود خوانایی کلی پست یا مقاله وبلاگ شما یک راه عالی برای ایجاد محتوای سئو شده برای ارتقای کسب و کار شما است. گوگل داده های مستقیمی را از معیارهای تعامل وب سایت شما می گیرد که بر رتبه بندی عمومی وب سایت شما تأثیر بیشتری می گذارد. اطمینان حاصل کنید که محتوای آسان خوان با جملات و پاراگراف های کوتاه می نویسید. همچنین می‌توانید از سرفصل‌ها و زیرعنوان‌ها برای تعریف واضح طرح کلی مقاله خود استفاده کنید. به خاطر داشته باشید که از صدای فعال و کلمات انتقال موثر استفاده کنید تا به اندازه کافی خوانندگان خود را درگیر کنید. در مجموع، این نکات تا حد زیادی خوانایی محتوای شما را بهبود می بخشد.


مطلب مرتبط: 7 باور اشتباه سئو سایت+حقایق


سخن آخر

اگرچه پیمایش در دنیای همیشه در حال تغییر محتوای بهینه شده برای سئو سخت است، اما امیدواریم نکاتی که در بالا به اشتراک گذاشته ایم به شما کمک کند پتانسیل خود را برای تعامل و تبدیل به حداکثر برسانید. محتوای مؤثر نه تنها بدون خطا و خواندن آسان است، بلکه حاوی مقادیر مناسبی از کلمات کلیدی است که به آن اجازه می دهد در رتبه بندی جستجو بالا رود و برای خوانندگان هدف شما قابل مشاهده باشد. از بهینه سازی غافل نشوید و محتوای شما باید موفقیت و شناخت نیازهای کسب و کارتان را برای شما به ارمغان بیاورد. امیدواریم از مطالعه این مقاله در جت تک لذت برده باشید!💖

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا