انواع مشکلات رایج سئو+نحوه رفع آنها

بسیاری از مردم فرآیند بهینه سازی موتورهای جستجو (سئو) را نسبتاً بدون پیچیدگی می دانند، اما این به سادگی نادرست است. بهینه سازی محتوا برای موتورهای جستجو به تلاش و تخصص زیادی نیاز دارد، به خصوص اگر در نظر داشته باشید که هر سال به روز رسانی های غیرمنتظره و نامنظم الگوریتم گوگل وجود دارد. در ادامه با مقاله انواع مشکلات رایج سئو و نحوه رفع آنها در جت تک همراه ما باشید!

سئو را می توان به عنوان فرآیند بهینه سازی یک وب سایت برای رتبه بالاتر در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تعریف کرد. این شامل دو فعالیت است: سئو داخلی و خارجی. سئو داخلی به بهینه سازی یک وب سایت اشاره دارد، در حالی که روش های خارجی به ارتقای سایت مربوط می شود.

به دست آوردن نتایج مطلوب یک فرآیند مستمر است، نتیجه به استراتژی های اعمال شده و نحوه برخورد با مشکلات سئو بستگی دارد.

از بسیاری جهات، سئو یک فرآیند آزمون و خطا است. اما اگر این فعالیت ها با برنامه ریزی مناسب و در نظر گرفتن تلاش های رقبای شما اجرا شوند، هر کسی می تواند برنده بازی سئو شود.

برای به دست آوردن موفقیت در کسب رتبه بالا برای وب سایت خود، باید مشکلات SEO را که در طول مسیر با آن مواجه می شوید برطرف کنید. رایج ترین مسائل سئو (و راه حل های آنها) به شرح زیر است:

محتوای تکراری

محتوای یکسان موجود در صفحات مختلف وب به عنوان محتوای تکراری شناخته می شود. برای اینکه توسط موتورهای جستجو تکراری در نظر گرفته شود، محتوا می تواند 100 درصد یکسان یا نزدیک به یک باشد. داشتن محتوای تکراری در وب‌سایت‌ها باعث سردرگمی خزنده‌های وب و مشکلات سئو می‌شود. ربات‌های موتور جستجو نمی‌دانند کدام صفحه را بخزند و رتبه‌بندی کنند.

مراحل رفع مشکلات محتوای تکراری عبارتند از:

  • استفاده از 301 تغییر مسیر
  • استفاده از تگ کنونیکال
  • اضافه شدن robots.txt

سرعت وب سایت

زمان صرف شده توسط کاربر در وب سایت شما بستگی به زمان بارگذاری وب سایت شما دارد. اگر سرعت وب سایت در دستگاه های مختلف خوب باشد، کاربر عصبانی نمی شود و در وب سایت می ماند. بنابراین داشتن سرعت بارگذاری خوب وب سایت، که باید کمتر از دو ثانیه باشد، حیاتی می شود.

بهینه سازی تصویر اقدامی حیاتی است که باید برای رفع مشکل سرعت بارگذاری وب سایت انجام داد. بهینه سازی تصویر شامل انتخاب فرمت، اندازه مناسب، فشرده سازی تصویر و افزودن تصاویر کمتر با کوچک سازی جاوا اسکریپت، CSS و HTML است. همچنین باید افزونه های کمتری دانلود و پایگاه های داده بهینه شود.

لینک های شکسته

لینک هایی در صفحه وب شما که کار نمی کنند به عنوان لینک های شکسته شناخته می شوند. دلایل زیادی برای شکستن یک لینک وجود دارد، مانند تغییر نام یک صفحه وب و عدم تغییر پیوندهای داخلی، پیوند دادن به محتوای حذف شده یا منتقل شده یا پیوند دادن به یک صفحه شخص ثالث و در نتیجه عدم اطلاع از زمان انجام تغییرات در آن. صفحه. مشکلات لینک شکسته با حذف لینک شکسته یا با هدایت آن به مکان صحیح برطرف می شود. بهترین راه حل این است که صفحه را دوباره زنده کنید، به خصوص اگر پیوندها روی آن باشد.

نسبت متن به HTML

نسبت ایده آل برای متن به HTML باید 25-70 درصد باشد. این نسبت تعیین می کند که چه مقدار متن در مقابل عناصر HTML قابل مشاهده است. سایت هایی با متن قابل مشاهده تر در SERP رتبه بالاتری دارند.

برای رفع مشکل:

1. اعتبار کد HTML را تأیید کنید.

2. سرعت بارگذاری وب سایت را بررسی کنید.

3. متن پنهان را حذف کنید.

4. متن ساده را به صفحه اضافه کنید.

5. اندازه یک صفحه را کاهش دهید و آن را زیر 300 کیلوبایت نگه دارید.

6. از لینک سازی داخلی استفاده کنید.

7. تصاویر خود را فشرده کنید.

تگ های جایگزین و تصاویر شکسته

خزنده های گوگل نمی توانند تصاویر را بخوانند. در این مورد، تگ های alt نقش مهمی دارند. تخصیص تگ های جایگزین مناسب با درج کلمات کلیدی مرتبط به خزنده ها در خواندن تصویر کمک می کند. با کمک تگ‌های alt، گوگل می‌تواند مطابق درخواست کاربر، تصاویر مناسب را در SERP ارائه دهد.

از طرف دیگر تصاویر شکسته آنهایی هستند که ظاهر نمی شوند.

برای تعمیر تصاویر شکسته، با اطمینان از اینکه واقعاً یک تصویر را آپلود کرده اید، شروع کنید. نام فایل و پسوند را بررسی کنید، فایل ها را از رایانه خود پیوند ندهید و مسیرهای فایل خود را بررسی کنید.

برچسب های عنوان و توضیحات متا

توضیحات متا، «خلاصه» صفحه وب است که در صفحه موتور جستجو نمایش داده می‌شود و برچسب‌های عنوان به کاربران کمک می‌کنند تا پس از کلیک بر روی پیوند عنوان، موضوع را درک کنند. طبق سئو، برای به دست آوردن رتبه بالاتر در SERP، بهینه سازی صفحات وب و وبلاگ ها با ارائه تگ های عنوان مناسب و توضیحات متا با کلمات کلیدی در آنها ضروری است. افزونه های مختلفی مانند Yoast SEO، SEO Framework و SEOPress برای وردپرس به صورت آنلاین در دسترس هستند.

URL های بهینه نشده

بهینه سازی URL شامل درج کلمات کلیدی مرتبط و اطلاعات مربوط به صفحه است. بنابراین، درک محتوای URL برای کاربر و خزنده‌ها آسان می‌شود.

URL باید سئو دوستانه باشد. منظور ما از سئو دوستانه قرار دادن کلمات کلیدی در URL، استفاده از حروف کوچک، خط تیره برای جداسازی کلمات، داشتن URL ثابت و محدود کردن پوشه ها در ساختار URL است. بهینه سازی URL همچنین به شما کمک می کند تا از محتوای تکراری و مشکلات سئو جلوگیری کنید.

ناوبری نادرست

ناوبری نادرست بین صفحات وب داخلی باعث سردرگمی ربات های موتورهای جستجو می شود. داشتن ساختار وب سایت مناسب با ناوبری آسان به خزنده ها در خزیدن صفحات شما کمک می کند. خوب است که یک ساختار وب سایت سلسله مراتبی شفاف برای مهار نرخ پرش داشته باشید. از قانون سه کلیک پیروی کنید که به موجب آن کاربر می تواند با سه کلیک در وب سایت به صفحه مورد نظر برسد.

Mobile Experience (تجربه موبایل)

ارائه یک تجربه عالی تلفن همراه باید برای بازاریابان در اولویت باشد.

نکاتی که باید هنگام تعاملی کردن تجربه تلفن همراه برای کاربران در نظر گرفت:

  • طراحی پلتفرم در اندروید و iOS
  • داشتن یک فرآیند سوار شدن بدون درز
  • درک زمینه تعاملات تلفن همراه
  • دسترسی کاربر پسند
  • تست منظم

تجربه کاربری UX وب سایت شما زمانی تقویت می شود که کاربران بتوانند به راحتی به صفحات شما دسترسی داشته باشند و نتایج مورد نظر خود را طبق جستجوی خود پیدا کنند.

نمایه سازی سایت

صفحات نمایه شده آنهایی هستند که خزنده های وب از آنها بازدید، تجزیه و تحلیل و در پایگاه داده صفحات وب خود گنجانده اند. از طریق کنسول جستجوی گوگل، بازاریابان می توانند درخواست کنند که صفحات سایتشان ایندکس شود. نمایه سازی برای نمایش وب سایت شما در نتایج جستجو حیاتی است، زیرا موتورهای جستجو از کلمات کلیدی و ابرداده برای جستجو در سایت استفاده می کنند.

نقشه های سایت XML

نقشه های سایت XML نوعی پوشه هستند که به موتورهای جستجو اجازه می دهد از همه URL های وب سایت شما با نوع محتوای هر صفحه و نحوه یافتن آن مطلع شوند. با تایپ sitemap.xml در انتهای دامنه در مرورگر می توانید نقشه سایت را پیدا کنید.

نقشه های XML با استفاده از ابزارهای آنلاین مانند Slickplan، Mindnode، Writemaps، PowerMapper و از طریق افزونه Yoast SEO ایجاد می شوند. با نقشه های XML، داشتن نقشه سایت HTML نیز حیاتی است. نقشه سایت HTML صفحه ای است که تمامی صفحات فرعی وب سایت در آن فهرست شده است. این صفحات فرعی برای همه کاربران در فوتر وب سایت قابل مشاهده است.

فایل Robots.txt

وقتی نمی خواهیم اطلاعات خاصی را با موتورهای جستجو به اشتراک بگذاریم، از robots.txt استفاده می کنیم. این یک فایل متنی است که توسط وب مسترها برای آموزش خزنده ها برای خزیدن وب سایت ایجاد شده است. داشتن فایل robots.txt برای همه وب سایت ها ضروری نیست. می توانید فایل robots.txt را با وارد کردن “robots.txt” در انتهای دامنه مشاهده کنید.

برای ایجاد یک فایل robots.txt، از یک ویرایشگر متن استفاده کنید و ستاره و نحو را مطابق با نیاز پر کنید. ایجاد یک فایل robots.txt بودجه خزیدن موتور جستجوی شما را به حداکثر می‌رساند .

تگ کنونیکال

تگ های کنونیکال بهترین گزینه برای حل مشکل محتوای تکراری هستند. این کمک می کند تا سردرگمی مربوط به خزیدن کدام صفحه را برطرف کنید. این یک متا تگ است که در سطح صفحه در هدر HTML یک صفحه وب اعمال می شود.

مسائل متعارف به دو صورت مرتب می‌شوند: استفاده از تغییر مسیرهای 301 یا افزودن برچسب‌های متعارف به صفحات وب خود برای اینکه خزنده‌ها بدانند کدام صفحه را ترجیح می‌دهند.

استفاده از داده های ساخت یافته

داده های ساخت یافته باعث می شود خزنده های وب اطلاعات شما را بهتر درک کنند. همچنین به عنوان نشانه گذاری طرحواره شناخته می شود و نرخ کلیک را بهبود می بخشد و در نتیجه سرنخ های بیشتری ایجاد می کند.

ابزارهای مختلفی برای تولید داده های ساختاریافته استفاده می شود، مانند Schema.org، Google Codelabs، Knowledge Navigator، JSON-LD، Schema Generator و غیره. داده های ساختاریافته همچنین شامل قطعه های غنی است که به بهبود نتایج جستجو در SERP کمک می کند.

عملکرد فرم های تماس

استفاده از فرم های تماس برای سوالات تجاری، ارسالی، بازخورد، پیشنهادات تجاری، سوالات و غیره است. فرم تماس نمایش داده شده در وب سایت منبع تولید سرنخ است. اگر آنها به درستی کار نکنند یا در وب سایت وجود نداشته باشند، منجر به کاهش سرنخ ها و تبدیل ها و مشکلات سئو می شود. ایجاد فرم تماس مستلزم نصب و فعال سازی افزونه WPForms برای سیستم مدیریت محتوای وردپرس (CMS) است. برای سایر CMS ها، می توان این کار را از طریق اسکریپت و کدنویسی انجام داد.

نتیجه گیری:

سئو همه چیز در مورد برنامه ریزی استراتژی های شما پس از انجام تحقیقات رقبا و اجرای آن با رویکرد صحیح است.

گزارش ممیزی سئو تمام مشکلاتی را که یک وب سایت با آن مواجه است را نشان می دهد که می تواند منجر به رتبه پایین تر شود. این مسائل اساسی و فنی باید هر چه زودتر برای ترافیک بیشتر مرتب شوند.

در نظر گرفتن تمام نکات بالا در مورد نحوه رفع مشکلات فنی سئو به شما کمک می کند تا به رتبه بالاتری برای وب سایت خود در موتورهای جستجو دست پیدا کنید و فروش خود را بهبود بخشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا