7 مزیت چت بات برای سئو و تجربه کاربری سایت

تحقیقات نشان می دهد که پذیرش چت بات به عنوان یک کانال ارتباطی برند از سال 2019 تا کنون 92 درصد افزایش یافته است . CNBC همچنین گزارش می دهد که پیش بینی می شود ربات های چت تا سال 2022 به 75 تا 90 درصد از خدمات بهداشتی و بانکی پاسخ دهند. داده هایی توسط Juniper Research تخمین می زند که تراکنش های چت بات ها در سایت های تجارت الکترونیک تا سال 2023 به 112 میلیارد دلار خواهد رسید. به علاوه، 67 درصد از مصرف کنندگان در سراسر جهان برای پشتیبانی مشتری در سال 2020، از چت بات استفاده می کنند.

نکته مهم مثل روز روشن است: چت ربات ها به طور فزاینده ای توسط مارک ها برای ارائه یک تجربه مشتری بدون درز و به نوبه خود، تقویت تلاش های آنها برای بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مورد استفاده قرار می گیرند. از طرف مشتری، ربات‌های چت با آغوش باز پذیرفته می‌شوند و کاربران شروع به ترجیح این کانال ارتباطی برای نرخ پاسخ‌دهی سریع‌تر، بهبود تجربه مرور وب‌سایت و رضایت زیاد کاربران کرده‌اند.

اکنون که درک خوبی از اینکه چرا ربات‌های چت برای رشد ارتباطات، پشتیبانی مشتری و استراتژی بازاریابی برند شما مؤثر هستند، به خوبی درک کرده‌اید، بیایید به هفت مزیت اصلی استفاده از چت‌بات‌ها برای وب‌سایت‌تان نگاه کنیم.

چرا از چت بات ها برای سئو و تجربه کاربری وب سایت خود استفاده کنید؟

1. بهبود تعامل با مشتری و عملکرد جستجو با چت بات ها

اگر نگران کیفیت تعامل مشتری با استفاده از ربات‌های چت هستید، این را در نظر بگیرید: طبق یک مطالعه، 87.2 درصد از مصرف‌کنندگان تجربیات مثبتی با چت‌بات‌ها دارند.

به عبارت دیگر، مشتریان دوست دارند با چت بات ها صحبت کنند. دلایل متعددی برای این امر وجود دارد:

چت بات ها سرویس 24-7/365 را ارائه می دهند که به گفته کاربران مزیت شماره یک استفاده از ربات های چت است. علاوه بر این، ربات ها به عنوان یک ابزار عالی برای یافتن اطلاعات مربوطه عمل می کنند، همانطور که در زیر نشان داده شده است:

مزیت چت بات

آنها همچنین می توانند وضوح پرس و جو فوری و موثر را ارائه دهند.

بر اساس تحقیقات، 68 درصد از مصرف‌کنندگان از چت‌بات‌ها لذت می‌برند، زیرا آنها به سرعت پاسخ می‌دهند و این باعث می‌شود تا برای وب‌سایت‌هایی در هر شکل، شکل و اندازه لازم باشد. آن‌ها مشتریان را قادر می‌سازند تا به آسانی به سؤالات اساسی و سؤالات متداول پاسخ دهند:

در نهایت، آنها به مشتریان این امکان را می‌دهند که به‌جای اینکه منتظر باشند تا نماینده به آنها کمک کند، به سرعت پاسخ‌ها را با دقت بسیار بالا جستجو کنند و به آنها خدمت کنند. این تجربه کاربری پیشرفته و دقیق می تواند نرخ تعامل مشتری را از طریق سقف افزایش دهد.

و تمام این تلاش ها و مزایا در نهایت می تواند منجر به بهبود تجربه مشتری و رتبه بندی بهتر سئو شود.


مطلب مرتبط: 7 نوع محتوای بصری برای افزایش ترافیک سایت


نکته حرفه ای : کافی نیست یک ربات چت را در وب سایت خود ادغام کنید و یک روز با آن تماس بگیرید. شما باید به طور فعال عملکرد تعامل کاربر خود را با استفاده از نرم افزار تجزیه و تحلیل تعامل با مشتری اندازه گیری کنید. بنابراین مطمئن شوید که تکالیف خود را انجام داده و روی یک ابزار قوی سرمایه گذاری کنید.

2. افزایش زمان ماندن کاربر در وب سایت با چت بات

اگر می خواهید تلاش های سئوی خود را افزایش دهید، باید اطمینان حاصل کنید که مشتریان زمان با کیفیتی را در وب سایت شما سپری می کنند. به منظور رتبه‌بندی وب‌سایت شما در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP)، گوگل زمان صرف شده توسط کاربران در صفحه فرود شما را بررسی می‌کند تا بررسی کند که آیا مشتریان وب‌سایت را دوست دارند (یا نه). اگر کاربران وب سایت را با سرعت رعد و برق رها کنند، سئوی شما آسیب خواهد دید.

به عبارت دیگر، میزان زمانی که مشتریان در وب سایت شما صرف می کنند، سئوی شما را تعیین می کند. اینجا جایی است که چت بات ها می توانند کمک کنند. ربات چت دیزنی، Zootopia، مورد جالبی است. رابط کاربری مکالمه ربات چت به طور موثر کاربران را با مکالمات سرگرم کننده و با کیفیت درگیر می کند:

به عنوان مثال، چت بات می تواند proactiv الکترونیکی پشتیبانی و درخواست کاربر را در صورتی که نیاز به کمک دارد را ارائه دهد که این منجر به تعامل بهتر کاربر می شود که در نهایت زمان اقامت کاربر در وب سایت را افزایش می دهد.

3. تجربه کاربری شخصی

یکی از بزرگترین مزایای استفاده از چت بات برای وب سایت شما، توانایی شخصی سازی تجربه مرور از ابتدا تا انتها است.

برای مثال ربات چت فیسبوک H&M را در نظر بگیرید. ربات چت با پرسیدن یک سری سوالات مرتبط از مشتریان، توصیه‌های محصول شخصی‌سازی شده‌ای را ارائه می‌کند که متناسب با ترجیحات، انتخاب‌ها و نیازهای مشتری است:

این همش نیست. این ربات همچنین نکاتی در مورد سبک ارائه می دهد، از ایموجی ها برای ایجاد تعامل با مشتری استفاده می کند، به مشتریان اجازه می دهد لباس ها را ذخیره کنند، به اشتراک بگذارند و جستجو کنند و کاربران را برای خرید به وب سایت H&M هدایت می کند.


مطلب مرتبط: محتوای تکراری چیست؟


از آنجایی که تجربه مشتری در وب سایت شما در نتیجه شخصی سازی در نقطه بهبود می یابد، رتبه بندی SERP شما نیز افزایش می یابد.

4. ارتباط بهتر با مشتریان

چت بات ها به ایجاد ارتباط با مشتری کمک می کنند. به همین دلیل است که آنها افزودنی های قدرتمندی برای هر وب سایتی هستند. امروزه، برخی ربات‌های گفتگوی پیشرفته با در نظر گرفتن شخصیت برند برای افزایش تعامل کاربران، برنامه‌ریزی می‌شوند. کیس Insomnobot 300 ربات گفتگوی کاسپر را در نظر بگیرید:

این ربات از شوخ طبعی استفاده می کند تا کاربران را درگیر کند و تجربه ای عالی برای مشتری ارائه دهد.


مطلب مرتبط: بهینه سازی محتوا با الگوریتم Page Experience گوگل


به طور خلاصه، چت ربات ها می توانند به عنوان راهنمای مجازی مشتری عمل کنند و به صورت شبانه روزی کمک کنند. علاوه بر این، این ربات‌ها هرگز خسته نمی‌شوند یا مرخصی استعلاجی یا استراحت قهوه نمی‌گیرند. این به برند اجازه می‌دهد تا خدمات مشتری را در تماس با مشتری ارائه دهد و نیازها و سؤالات کاربر را تنها با کلیک کردن بر روی یک دکمه پاسخ دهد، تجربه کاربر را افزایش می‌دهد و وفاداری مشتری را برای برند ایجاد می‌کند.

5. بهبود عملکرد وب سایت و سهولت استفاده

چت بات ها به عنوان ابزاری عالی برای بهبود عملکرد وب سایت شما دو برابر می شوند. چطور؟ ربات‌های چت می‌توانند کاربران را در قیف فروش راهنمایی کنند و کمک فوری در نقاط مهم سفر مشتری ارائه دهند.

در نتیجه، ناوبری وب سایت کاربر شما یکپارچه و خطی می شود و منجر به تجربه کاربری لذت بخشی می شود. همه این عوامل مجموعاً امتیاز قابلیت استفاده وب سایت شما را افزایش می دهند که عاملی مهم در افزایش سئوی وب سایت شماست.

6. بهینه سازی رتبه بندی وب سایت

ریاضیات ساده است: هرچه تجربه مشتری شما بهتر باشد، شانس شما برای داشتن نظرات مثبت و رتبه‌بندی در موتورهای جستجو، برنامه‌ها و پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی بیشتر است. بنابراین، رتبه سئو شما بالاتر خواهد بود. بنابراین می بینید، تجربه مشتری و سئو به هم مرتبط هستند و متقابل را شامل می شوند، که هر دوی آنها را می توان با استفاده از یک چت بات قوی که با هوش مصنوعی (AI) تقویت می شود، بهبود بخشید. به این صورت می‌توانید پروسه افزایش رتبه بندی دامنه و سایت را طی کنید.


مطلب مرتبط: آموزش استفاده از توضیحات متا


به عنوان مثال، ربات‌های گفتگو می‌توانند بدون دردسر تجربه شخصی‌سازی شده درون فروشگاهی را تقلید کنند که نمایندگان فروشگاه به آن معروف هستند. به علاوه، یک ربات چت می‌تواند ناوبری با کاربری آسان را برای مشتری فراهم کند. این به مشتری امکان می دهد برند شما را به عنوان یک شرکت قابل اعتماد و مشتری محور ببیند و وفاداری بیشتر به برند را تشویق می کند:

در نهایت، تبلیغات دهان به دهان برای نام تجاری شما مثبت تر می شود و نام تجاری شما از طریق رتبه بندی ها و بررسی های تاثیرگذار کاربران، از حسن نیت استفاده می کند.

7. در حال انجام، زمان واقعی جمع آوری داده های کاربر

در نهایت، ذکر این نکته مهم است که در قلب تجربه مشتری موثر، داده‌های بی‌درنگ نهفته است. داده‌هایی که بینش‌های ارزشمند و عملی را در مورد علاقه‌مندی‌ها، دوست نداشتن‌ها، ترجیحات، نقاط دردناک و غیره مشتری ارائه می‌دهند.

در اینجا نیز چت بات ها نقش اصلی را ایفا می کنند. این ربات ها می توانند اطلاعات مهم مشتری محور را در طول سفر خریدار جمع آوری، ذخیره، تجزیه و تحلیل و استخراج کنند. آنها مکالمات چت را بررسی می کنند و جزئیاتی را در مورد جایی که مشتریان ممکن است با مشکلاتی در وب سایت مواجه شوند ارائه می دهند. بعلاوه، می توان از آنها برای انجام نظرسنجی های بلادرنگ استفاده کرد که واقعاً نبض مشتری را به تصویر می کشد.


مطلب مرتبط: 10 اشتباه طراحی سایت UX و UI باعث خرابی سئو


به عبارت ساده‌تر، چت‌بات‌ها می‌توانند تجزیه و تحلیل‌های بی‌درنگ درباره آنچه که مشتری را وادار می‌کند و چه چیزی او را از خود دور می‌کند، ارائه دهند، که منجر به تصمیم‌گیری آگاهانه و استراتژیک تجاری می‌شود. علاوه بر این، آنها مشتریان را به این فکر می‌برند که برند واقعاً به آنها اهمیت می‌دهد و باعث می‌شود آنها احساس کنند که توسط برند مورد توجه قرار گرفته و شنیده می‌شوند.

نتیجه گیری استفاده از چت ربات ها:

واضح است که چت بات ها دیگر به عنوان ابزار صرف خدمات مشتری توسط سازمان ها، بزرگ یا کوچک، استفاده نمی شوند. در عوض، این ربات‌ها به طور فزاینده‌ای برای افزایش فروش، پاسخ به سؤالات مشتری، شخصی‌سازی تجربه کاربر، افزایش رضایت مشتری و بهبود سئوی وب‌سایت در این فرآیند، چند کاره هستند. بر اساس برآوردها، میانگین میزان رضایت از چت های فقط ربات 87.58 درصد است .

با این حال، مهم است که اطمینان حاصل کنید که چت بات شما ارزش واقعی را به تجربه مرور کاربر ارائه می دهد، به جای اینکه یک مزاحم باشد، هر بار که کاربر وارد وب سایت شما می شود. بنابراین استراتژی بازاریابی چت بات خود را دوباره مرور کنید و به این فکر کنید که چگونه می توانید از این ابزار همه منظوره برای بهبود سئوی مورد نیاز وب سایت خود استفاده کنید. امیدواریم از مقاله 7 مزیت چت بات ها برای سئو و تجربه کاربری سایت در جت تک لذت برده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا