محتوای تکراری چیست؟تأثیر Duplicate Content بر سئو سایت

این واقعیت که زبان تعداد کلمات محدودی دارد به این معنی است که شما ناگزیر باید کلمات، عبارات و جملات را تکرار کنید. علاوه بر این، می‌توانید خدمات مشابهی را به کسب و کار دیگری ارائه دهید. در نتیجه، ممکن است برند یا محصولات خود را با استفاده از کلمات مشابه توصیف و بازاریابی کنید. آیا این محتوای تکراری است؟ برای پاسخ به این سوالات با جت تک همراه باشید.

البته، می‌توانید از نویسندگان حرفه‌ای برای تهیه نسخه‌های اصلی، از وبلاگ گرفته تا مقاله ، استفاده کنید تا مطمئن شوید که با مجازات محتوای تکراری مواجه نمی‌شوید. اما این موضوع دقیقاً چگونه می‌تواند بر حضور آنلاین شما به خصوص رتبه وب سایت تأثیر بگذارد؟ بیایید عمیق تر کاوش کنیم.

محتوای تکراری

محتوای تکراری چیست؟

همانطور که از نام آن پیداست، محتوای تکراری محتوای یکسانی است که در دو یا چند وب سایت یا صفحه ظاهر می‌شود. در اصطلاح بازاریابی دیجیتال، به مقالات، خطوط، پاراگراف ها و بخش هایی از محتوا اطلاق می‌شود که مشابه هستند و در چندین پلتفرم ظاهر می‌شوند. این محتوای تکراری است زیرا عنکبوت‌های موتورهای جستجو هنگام جستجوی بهترین نتایج برای ارائه خدمات به کاربر در جستجوی اینترنت، چندین بار با محتوای یکسانی روبرو می‌شوند.

محتوای تکراری از نظر توضیحات، جمله بندی و ساختار مشابه است و ممکن است در رسانه های اجتماعی نیز ظاهر شود. این نوع محتوا اغلب در پلتفرم‌های متعلق به یک مشتری یا در وب‌سایت‌هایی که توسط مشتریان مختلف اجرا می‌شوند، مطرح می‌شود. جایی که محتوای مشابه توسط دو مشتری منتشر می‌شود، به عنوان سرقت ادبی تلقی می شود و تأثیر زیادی بر رتبه وب شما خواهد داشت.

محتوای تکراری خارجی و داخلی

محتوای تکراری می‌تواند داخلی یا خارجی باشد. در حالی که هر دو در رتبه بندی وب سایت شما تأثیر دارند، یکی بدتر از دیگری است. شما می‌توانید یک شکل از محتوای تکراری را اصلاح کنید در حالی که دیگری نیاز به مداخله خارجی دارد.

محتوای تکراری داخلی

این رایج ترین و تقریباً غیرقابل توجه ترین نوع محتوای تکراری است. زمانی اتفاق می‌افتد که از کلمات، عبارات و پاراگراف های یکسانی در صفحات مختلف وب سایت خود استفاده می‌کنید. به عنوان مثال، ممکن است یک صفحه خدمات در وب سایت خود داشته باشید که اطلاعاتی مشابه با نمایه های کارمندان شما دارد. صفحه اصلی همچنین ممکن است خدمات یا محصول شما را با استفاده از همان کلمات موجود در توضیحات واقعی خدمات یا محصول توصیف کند. بی گناه به نظر می‌رسد و هیچ کس تصمیم شما را زیر سوال نخواهد برد. با این حال، می‌تواند بر رتبه شما تأثیر بگذارد.

محتوای تکراری داخلی موتورهای جستجو را در مورد اینکه کدام صفحه در بالای رتبه بندی نمایش داده شود سردرگم می‌کند. در نتیجه، موتورهای جستجو می‌توانند صفحه ای را برجسته کنند که بهترین نرخ تبدیل را ارائه نمی‌دهد. به همین دلیل، حتما از محتوای منحصر به فرد برای هر صفحه در وب سایت خود استفاده کنید و کلمات را در صفحات مختلف ترجمه کنید تا از سردرگمی موتورهای جستجو در فرآیند خزیدن و رتبه بندی جلوگیری کنید.

محتوای تکراری خارجی

نام دیگر محتوای تکراری (duplicate content) خارجی، سرقت ادبی یا plagiarism است. این بدان معنی است که محتوا، قالب و ساختار دقیق در وب سایت دیگری ظاهر می‌شود. این، دوباره، موتورهای جستجو را گیج می‌کند و می تواند منجر به رتبه بالاتر صفحه توهین آمیز یا کاهش ترافیک شما شود.

محتوای تکراری ناشی از سرقت ادبی باید گزارش شود. بالاخره شما از تلاش و ایده های شخص دیگری برای تبلیغ برند خود استفاده می‌کنید. از آنجایی که شما برای تولید چنین محتوایی هزینه ای پرداخت نکرده اید، سرقت محسوب می شود. از نظر حقوقی، مالک اصلی محتوا از شما برای نقض حق نسخه برداری استناد می کند.

محتوای تکراری خارجی نیاز به اقدام سریع دارد. شما می‌توانید وب سایت را برای اقدام به موتورهای جستجو گزارش دهید یا اگر این سایت شما باشد که کار برند دیگری را کپی کرده است، گزارش می‌شوید.


مطلب مرتبط: 10 اشتباه طراحی سایت UX و UI


موتورهای جستجو با محتوای تکراری با احتیاط برخورد می‌کنند. فقط یک وب سایت رتبه بندی می شود یا یکی از آنها بالاتر از دیگری قرار می‌گیرد و در نتیجه ترافیک صفر یا کاهش می یابد. (با این حال موتورهای جستجو اغلب قدیمی ترین محتوا را به عنوان اصلی در نظر می‌گیرند.)

تاثیر محتوای تکراری بر سئو سایت

نگرانی اصلی اکثر برندها این است که محتوای تکراری چگونه بر رتبه بندی تأثیر می‌گذارد. همچنین این ترس وجود دارد که وب سایت شما به پایین کشیده شود یا اصلاً رتبه بندی نشود. در حالی که این مجازات‌ها می‌توانند به درجات مختلفی وجود داشته باشند، شما فقط بر اساس میزان تخلف، چالش‌هایی را تجربه خواهید کرد. در اینجا نگاهی عمیق تر به نحوه تأثیر محتوای تکراری duplicate content بر سئو وب سایت شما داریم.

نقض قوانین حق تکثیر

بدترین شکل تکرار محتوا این است که یک شخص از مقالات شما کلمه به کلمه کپی کند. معمولاً در مورد وب سایت های خارجی و به خصوص وبلاگ ها اتفاق می‌افتد. اگر شما کسی هستید که یک وبلاگ را از وب سایت دیگری کپی کرده اید، حق دارید ادعای نقض حق نسخه برداری کنید یا در خطر استناد به همان تخلف باشید.


مطلب مرتبط: بهینه سازی محتوا با الگوریتم Page Experience گوگل


نتایج شامل صدمه به شهرت است، بازدیدکنندگان وب سایت شما ممکن است متوجه باشند که شما محتوای اصلی تولید نمی‌کنید. آنها نیز به نوبه خود در مورد اعتبار محصولات و خدمات شما تردید خواهند کرد. در عصر رسانه های اجتماعی کنونی که اطلاعات می‌تواند به راحتی ویروسی شود، نقض کپی رایت با واکنش جدی مواجه خواهد شد. بهترین راه رو به جلو جذب نویسندگانی است که می‌توانند محتوای منحصر به فرد در مورد برند شما ارائه دهند.

ضرر در ترافیک

موتورهای جستجو وب سایت ها را بر اساس کیفیت محتوا، زمان صرف شده در وب سایت و سایر جنبه های ساختار داخلی وب رتبه بندی می‌کنند. محتوای تکراری به این معنی است که شما همان ترافیک وب سایت های دیگر را هدف قرار خواهید داد. در نتیجه، ترافیک احتمالی را از دست می‌دهید.

زمانی که افراد فقط برای یافتن محتوای تکراری وارد وب سایت شما می‌شوند، سئوی شما آسیب می‌بیند. آنها ممکن است به سرعت وب سایت شما را ترک کنند، نرخ پرش یا بانس ریت شما را افزایش دهند و سیگنالی را به موتورهای جستجو ارسال کنند که وب سایت شما کیفیتی را که باید به دنبال آن هستند ارائه نمی دهد. به آرامی مورد توجه موتورهای جستجو قرار می‌گیرد و در نتیجه ضرر مضاعف خواهد داشت.

کاهش ترافیک برگشتی

ترافیک برگشتی هزینه بازاریابی دیجیتال را کاهش می‌دهد. وقتی هر ماه اطمینانی از بازدیدکنندگان برگشتی داشته باشید، هزینه کمتری برای تبلیغات و جلب بازدیدکنندگان می‌کنید. در نتیجه حضور آنلاین شما سود بیشتری خواهد داشت.

بازدیدکنندگان از محتوای تکراری صرف نظر از احترامی که برای وب سایت شما دارند صرف نظر می‌کنند. آنها احساس می کنند که وب سایت شما در حال کپی برداری یا عدم ارائه ایده های اصلی است. در نهایت، آنها وب سایت شما را به طور کامل نادیده می‌گیرند. سپس باید پول و سایر منابع را برای جستجوی ترافیک جدید به وب سایت یا وبلاگ خود خرج کنید و هزینه حضور آنلاین خود را افزایش دهید.

از دست دادن شهرت

راز یک کسب و کار موفق و پلتفرم آنلاین، ارائه محصولات یا خدمات اصلی است. اگر محتوای وب سایت کپی شده باشد یا در جای دیگری یافت شود، بازدیدکنندگان شروع به دیدن شما به عنوان یک کپی‌کار می‌کنند. هنگامی که هر گونه اعتبار و اعتبار مرتبط با نام تجاری خود را از دست دادید، بازیابی آن دشوار و پرهزینه خواهد بود.

چگونه از محتوای تکراری جلوگیری کنیم؟

بدیهی است که محتوای تکراری برای وب سایت یا برند شما مضر است. برای جلوگیری از اثرات منفی باید اقدامات اصلاحی سریع انجام دهید. در اینجا مراحلی وجود دارد که می‌توانید برای کاهش تأثیر محتوای تکراری انجام دهید.

جذب سازندگان محتوای حرفه ای: سطح خلاقیت را هنگام جذب نویسندگان محتوا برای وب سایت خود بسنجید. از نویسندگانی که ایده های مشابهی را با استفاده از کلمات مشابه ارائه می‌کنند، اجتناب کنید. هر وبلاگ یا وب سایتی برای فرار از تکرار محتوا به یک نویسنده محتوای خلاق نیاز دارد. چنین مهارت هایی به شما کمک می‌کند تا در مورد محصولات و خدمات مشابه با مشتریان خود صحبت کنید بدون اینکه ظاهراً آنچه را که در صفحات یا وبلاگ های قبلی گفته اید تکرار کنید.

جستجوی مداوم برای تکرار: از ابزارهای بررسی محتوای تکراری، مانند Copyscape، برای جستجوی فعال ایده‌ها و محتوای تکراری استفاده کنید. این به شما کمک می‌کند تا صفحاتی را که ایده های شما را کپی کرده اند یا مقالات شما را مجددا ارسال کرده اند جدا کنید. به صاحبان این وب‌سایت‌ها هشدار دهید که محتوا را حذف کنند یا موضوع را با نویسندگان خود مطرح کنند تا دلیل ارائه محتوای تکراری را مشخص کنند. ابزارهای بررسی سرقت ادبی به شما کمک می‌کند تا بخش ها یا وب سایت های کپی شده ای را که از محتوای شما استفاده می‌کنند شناسایی کنید. می‌توانید این وب‌سایت‌ها را به موتورهای جستجو گزارش دهید یا این موضوع را مستقیماً با صاحبان وب‌سایت در میان بگذارید. این یک نبرد دائمی است زیرا افراد دیگر همیشه از میانبر استفاده از محتوای افراد دیگر استفاده می‌کنند.

گزارش هر گونه محتوای تکراری: موتورهای جستجو با حذف دستی محتوای تکراری از لیست رتبه بندی، علیه محتوای تکراری اقدام می‌کنند. ذکر چنین اقدامی باعث ایجاد لرز در دل هر تولید کننده محتوا می‌شود. از اقدام در مورد چنین محتوایی ابایی نداشته باشید. اگر شما مقصر هستید، بدانید که می‌توان اقدام مشابهی انجام داد که منجر به آسیب دیدن اعتبار آنلاین می‌شود.

آموزش بازنویسی محتوا: مهارت های بازنویسی را بیاموزید. به معنای بیان یک ایده با استفاده از کلمات مختلف است. چه از این مهارت در وب سایت خود استفاده کنید و چه در هنگام برخورد با وبلاگ های سایر وب سایت ها، به شما کمک می‌کند تا از محتوای سرقت علمی خودداری کنید. بازنویسی باعث می‌شود که محتوای قدیمی جدید و خواندنی به نظر برسد. همچنین باید شامل ایجاد عناوین مختلف برای مقالاتی باشد که یک موضوع را پوشش می‌دهند.

جمع بندی:

به یاد داشته باشید: محتوای تکراری به اعتبار آنلاین شما آسیب می‌رساند. همچنین بر درک موتورهای جستجو در مورد وب سایت شما تأثیر می‌گذارد و در نتیجه رتبه بندی ضعیفی دارد. نویسندگان حرفه ای را برای ارائه محتوای اصلی و منحصر به فرد جذب کنید. هر محتوای تکراری را جستجو و گزارش دهید تا بر رتبه وب شما تأثیری نداشته باشد.


مطلب مرتبط: آموزش استفاده از توضیحات متا


امیدواریم از مقاله محتوای تکراری چیست و تأثیر Duplicate Content بر سئو سایت لذت برده باشید و راهکار های جلوگیری از محتوای تکراری را فرا گرفته باشید که در آینده دچار از این دست مشکلات نشوید. ممنون از توجه‌تون به جت تک.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا