7 نوع محتوای بصری برای افزایش ترافیک سایت

بازاریابی محتوا به عنوان یک تاکتیک تعامل موثر همچنان در حال افزایش است و به این زودی راه به جایی نخواهد برد. طبیعتاً این بدان معناست که شما باید استراتژی‌های فعلی خود را مجدداً ارزیابی کنید و ببینید چگونه می‌توانید از بازاریابی محتوا برای نمایش پیام برند خود استفاده کنید. البته، شما همیشه با رقابت سر و کار دارید، بنابراین باید روی محتوایی تمرکز کنید که بهترین نتایج را به شما می دهد. در این مورد، بهترین گزینه شما محتوای بصری است.

محتوای بصری برای مخاطبان شما ساده و آسان است. همچنین از نظر علمی ثابت شده است که مخاطبان را بیشتر از بلوک های متن درگیر می کند. با دیدن اینکه چقدر موثر است، دلیلی وجود ندارد که از محتوای بصری برای افزایش ترافیک وب سایت خود استفاده نکنید.

خوشبختانه، انواع مختلفی از محتوای بصری وجود دارد که می‌توانید از آن‌ها استفاده کنید، و این مقاله در جت تک هفت نوع را مورد بحث قرار می‌دهد که به طور موثر در بین مخاطبان طنین انداز می‌شوند.

1. فیلم ها

هیچ شکی در مورد اثربخشی ویدیوها به عنوان محتوای بصری وجود ندارد. ویدیوها در چند سال گذشته بسیار محبوب بوده اند، زیرا مخاطبان در حال حاضر علاقه بیشتری به محتوای ویدیویی نسبت به سایر انواع محتوا دارند. خوشبختانه، فناوری این امکان را فراهم کرده است که فرآیند تولید ویدیو ساده‌تر و آسان‌تر از قبل باشد. و می توانید از ویدیوهایی که ایجاد می کنید برای نمایش کامل محصول و برند خود استفاده کنید. همچنین ابزارهای متعددی به صورت آنلاین وجود دارد که به شما کمک می‌کند تا به طور حرفه‌ای ویدیوهای آموزشی، ویدیوهای نمایشی محصول، توصیفات مشتری و انیمیشن‌ها را ایجاد کنید.


مطلب مرتبط: آموزش استفاده از توضیحات متا


ثابت شده است که ویدیوها هنگام استفاده در صفحات فرود، نرخ تبدیل را افزایش می دهند. یک مطالعه گزارش می دهد که پست های دارای ویدئو 300 درصد لینک های ورودی بیشتری دریافت می کنند. با توجه به اثربخشی و محبوبیت فزاینده آنها در بین جستجوگران، دلیلی برای عدم استفاده از ویدیوها وجود ندارد.

2. اینفوگرافیک

اگر داده های پیچیده یا دستورالعمل های گام به گام برای ارائه دارید، اینفوگرافیک بهترین قالب برای استفاده است. اینفوگرافیک ها به شما این امکان را می دهند که داده های خود را به بخش های کوچکتر و قابل هضم تر تقسیم کنید. ساده کردن داده ها پردازش و درک اطلاعات را برای مخاطبان شما آسان تر می کند. شما می توانید آمار دقیق را در گروه ها جمع آوری کنید تا در یک نگاه بینش های ارزشمندی را ارائه دهید.

اینفوگرافیک

اینفوگرافیک‌ها نه تنها برای داده‌های پیچیده مناسب هستند، بلکه برای دستورالعمل‌ها و راهنماهای چگونگی انجام آن نیز عالی هستند. تبدیل یک راهنما به یک اینفوگرافیک باعث اشتراک گذاری آن می شود. این محتوای بصری به نشان دادن تخصص و دانش شما در قالبی کاربرپسند و خوانا کمک می کند.

3. تصاویر

تصاویر به تقویت محتوای متنی کمک می کنند. به یاد داشته باشید که بلوک‌های بزرگ متون خوانندگان را خسته می‌کند و باعث می‌شود آنها صفحه را رها کنند. بازه توجه انسان در حال کوتاه‌تر شدن است، بنابراین برای حفظ توجه مخاطبان خود باید کار بیشتری انجام دهید و تصاویر به شما در انجام این کار کمک می‌کنند. حتما از عکس های باکیفیت و مرتبط با محتوا استفاده کنید و فقط جنبه تزئینی نداشته باشد.

تعداد تصاویر موجود در محتوای شما به عوامل خاصی بستگی دارد. به گفته سازندگان محتوا در برخی از وب سایت های مقاله نویسی ، نسبت های خاصی قابلیت اشتراک گذاری و تعامل بالایی را ارائه می دهند. یک نسبت خوب برای استفاده، یک تصویر برای هر 100 کلمه است. محتوایی که از این نسبت استفاده می‌کند به احتمال زیاد لایک، اشتراک‌گذاری و بازدید دریافت می‌کند.

تجسم داده ها

4. تجسم داده ها

جدا از اینفوگرافیک ها، نمودارها نیز به خوانندگان کمک می کند تا داده ها را به راحتی تجسم کنند. کاربران تمایل دارند با محتوایی درگیر شوند که آنها را غرق در اطلاعات نمی کند. به همین دلیل است که شما نیاز به تجسم داده ها دارید. علاوه بر این، می توانید با جداول و نمودارها محتوای خود را از نظر بصری جذاب تر کنید.

5. میم

کلمه “میم” در ابتدا برای توصیف مفهومی استفاده می شد که می توانست خود را تکرار کند. همچنین برای افراد مختلف می تواند معانی مختلفی داشته باشد. با این حال، این روزها، “میم” به تصاویر یا ویدئوهایی با مفاهیم خنده دار اشاره دارد. در ابتدا، مردم فکر نمی کردند که تبدیل به یک ابزار ضروری در بازاریابی محتوا شوند، اما برعکس است.


مطلب مرتبط: محتوای تکراری چیست؟


میم‌ها اکنون برای ارسال پیامی قدرتمند و ایجاد ارتباطات معنادار با کاربران آنلاین، به‌ویژه با مخاطبان جوان‌تر استفاده می‌شوند. با این حال، آنها فقط در صنایع خاصی کار می کنند همه برندها از استفاده از میم ها سود نمی برند. بنابراین، مطمئن شوید که پیام‌های برند شما با ماهیت طنزآمیز و صریح آن مطابقت دارد.

6. تصاویر صفحه مشروح

این نوع محتوا بهترین راه برای انتقال یک آموزش گام به گام است. شما مخاطبان خود را با بلوک های طولانی متون و پاراگراف خسته خواهید کرد، اما با نمایش های بصری، اطلاعات شما آموزنده تر و جذاب تر می شود. خط کشیدن زیر محتوا، اضافه کردن فلش ها و قرار دادن نقاط مهم در مربع ها و دایره ها، مخاطب را قادر می سازد تا ایده ها را به راحتی دنبال کند.

در حالی که تصاویر حاشیه نویسی ممکن است برای برخی از مخاطبان موثر باشد، برخی دیگر ممکن است به دستورالعمل های متنی اضافی نیاز داشته باشند. بنابراین، مخاطبان خود را بشناسید و از آنچه برای آنها بهتر است استفاده کنید.

7. ارائه

قالب دیگری که بازاریابان محتوا از آن استفاده می کنند، ارائه است. آنها محتوای شما را به راحتی در پلتفرم محبوب SlideShare قابل اشتراک گذاری می کنند.

اطمینان حاصل کنید که در ارائه های شما، از جمله رنگ ها، فونت ها و حاشیه ها، یک ظاهر ثابت وجود دارد تا از به هم ریختگی در یک فضای کوچک جلوگیری شود. قبل از اینکه محتوای خود را به خوانندگان برسانید، زیرنویس متن اضافه کنید و متن را عاری از اشتباهات دستوری و املایی نگه دارید. برای اطمینان از کیفیت داده های خود و به اشتراک گذاری منابع خود زمان بیشتری صرف کنید.

ایده خوبی است که ارائه های خود را در بستری مانند SlideShare به اشتراک بگذارید. محتوای شما ممکن است در صفحه اصلی خود در بخش «روند در شبکه شما» یا در میان «اسلایدهای روز» نمایش داده شود. اینها فرصت های خوبی برای گسترش دسترسی شما، صحبت با مخاطبان جدیدتر و افزایش ترافیک وب سایت شما هستند.

نتیجه گیری:

اگر به دنبال این هستید که بازاریابی محتوای خود را یک چرخش تاثیرگذار ببخشید، محتوای بصری بهترین راه برای دستیابی به آن است. مخاطبان شما ارتباط بهتری با محتوای بصری دارند، بنابراین وقت آن است که از آن برای افزایش تعامل کاربر استفاده کنید. همچنین این یک راه آسان برای ایجاد محتوای اصلی و جذب بیشتر مخاطبان هدف شما به برند شما است.

Domain Rating یا به اختصار DR مربوط به افزایش رتبه بندی دامنه است که جزو یکی از مهمترین مسائل سئو سایت می‌شود که به همراه آن دامین آتوریتی یا Domain Authority افزایش پیدا می‌کند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا