13 نکته طراحی و محتوا برای سایت و سئو

صنعت تجارت الکترونیک شاهد رشد فوق العاده ای بوده است زیرا افراد بیشتری متوجه سهولت خرید آنلاین و تحویل کالا به درب منزل خود شده اند. اگر قصد راه‌اندازی یک وب‌سایت تجارت الکترونیک را دارید یا در حال حاضر یک وب‌سایت دارید و می‌خواهید آن را برای تجربه کاربری بهتر اصلاح کنید، در اینجا ایده‌های طراحی و محتوا وجود دارد که به شما در شروع کار کمک می‌کند:

1. بر روی گرافیک تمرکز کنید

قالب و طرح وب سایت شما حتی بیشتر از محتوا آن اهمیت دارد. چرا؟ طراحی اولین چیزی است که مردم می بینند و به آنها کمک می کند تا تصمیم بگیرند که آیا زمان بیشتری را در صفحه شما بگذرانند یا ترک کنند. بنابراین مطمئن شوید که گرافیک از نظر بصری جذاب و مناسب برای مخاطبان هدف است. برای مثال، اگر اسباب‌بازی‌های کودکانه می‌فروشید، از رنگ‌های زنده و فونت‌های هیجان‌انگیز استفاده کنید.

2. از فضای سفید استفاده کنید

فضای سفید روزنامه و فضای یک وب‌سایت هدفی مشابه دارند: جداسازی دسته‌های مختلف محتوا و طراحی از یکدیگر و تمیزتر و منظم‌تر به نظر رسیدن صفحه.

3. ساختار دسته ها

هیچ کس پیمایش در متن بی پایان را دوست ندارد. با تفکیک دسته بندی محصولات خود، مرور وب سایت خود را برای خوانندگان خود راحت کنید. به عنوان مثال، نایک دسته بندی های گسترده ای دارد، مانند مردان، زنان و کودکان. در این دسته بندی ها، زیرمجموعه ها و منوهایی مانند پوشاک، کفش و غیره و حتی زیر مجموعه های بیشتری در زیر آنها وجود دارد. این سلسله مراتب یافتن آنچه را که به دنبال آن هستند برای کاربران بسیار آسان می کند.

4. توضیحات محصول دوستدار گوگل

حدود 87 درصد از مردم توضیحات یا محتوا محصول را می خوانند، که به آنها کمک می کند اطلاعات بیشتری در مورد محصول داشته باشند و تصمیم خرید خود را مطلع کنند. فراتر از آن، توضیحات محصول همچنین به عنوان فرصتی برای گفتن به موتورهای جستجو مانند گوگل در مورد محصولات شما عمل می کند. تکنیک های بهینه سازی موتور جستجو (SEO) مانند افزودن کلمات کلیدی به توضیحات محصول به شما امکان می دهد رتبه صفحه محصول خود را در نتایج جستجو افزایش دهید.

5. سرعت بارگذاری را بهینه کنید

تست سرعت بارگذاری سایت

بهینه سازی سرعت یک فاکتور بسیار مهم در سئو است، صرف نظر از نوع و طراحی وب سایت شما. این صرفاً به این دلیل است که کاربران دامنه توجه کوتاهی دارند. اهمیت سرعت صفحه را نمی توان نادیده گرفت. به طور کلی، اگر یک وب سایت در عرض 2-3 ثانیه بارگذاری نشود، کاربران احتمالاً از سایت شما خارج می شوند و به وب سایت دیگری تغییر می کنند.

6. ریسپانسیو بودن حالت موبایل

ریسپانسیو حالت موبایل

بر اساس مطالعات متعدد، 79 درصد از کاربران گوشی های هوشمند در شش ماه گذشته با استفاده از دستگاه های تلفن همراه خود به صورت آنلاین خرید کرده اند. از این رو، به عنوان یک وب سایت تجارت الکترونیک، مهم است که مطمئن شوید سایت شما برای موبایل مناسب است. می‌توانید امتیاز سازگاری با موبایل وب‌سایت خود را با استفاده از Google’s Mobile-Friendly Test بررسی کنید.

7. فرآیند را بدون مشکل انجام دهید

روند خرید را تا حد امکان ساده نگه دارید. باید برای مشتریان شما بدون مشکل و راحت باشد تا در نیمه راه از تلاش برای خرید منصرف نشوند. در بسیاری از موارد، سبد خریدها صرفاً به این دلیل که فرآیند پرداخت پیچیده است و نیاز به ثبت نام یا ورود اجباری دارد، رها می شوند. در واقع، ثبت‌نام می‌تواند برای شما مفید باشد، اما می‌توانید در ازای ثبت‌نام به جای الزامی کردن، تخفیف ارائه دهید.

8. مطالب مفید یا وبلاگ ها را به اشتراک بگذارید

وبلاگ نویسی یک راه قدرتمند برای حفظ ارتباط با مشتریان است. با وبلاگ نویسی منظم در مورد محصولات و صنعت خود، مخاطبان خود را مطلع، سرگرم و درگیر نگه می دارید. هدف قرار دادن کلمات کلیدی طولانی مفید است زیرا شما درک بهتری از هدف جستجوی کاربر دارید و در نتیجه شانس بیشتری برای تبدیل دارید .

9. به آزمایش ادامه دهید

مهم است که در مورد روندها به روز بمانید و ببینید چه چیزی برای رقبای شما کار می کند. با این حال، آنچه برای شرکت X به خوبی کار کرد ممکن است برای شرکت Y موثر نباشد. آزمایش کلیدی است! به آزمایش انواع مختلف محتوا، محصولات، بازاریابی، طرح‌بندی‌ها و سایر ویژگی‌ها ادامه دهید تا بدانید چه چیزی برای شما بهتر کار می‌کند و با آن پیش بروید.

10. در یک سایت قابل پیمایش سرمایه گذاری کنید

شما نمی خواهید مشتریان شما در بین صفحات گم شوند، فقط به این دلیل که نمی دانند چگونه چک کنند، چگونه موارد بیشتری را به سبد خرید اضافه کنند یا سیاست های حمل و نقل شما را کجا پیدا کنند. بنابراین، ناوبری را تا حد امکان روان کنید.

11. عناصر لازم را داشته باشید

عناصر اساسی مانند نوار جستجو، گزینه‌های فیلتر، رتبه‌بندی، بررسی‌ها، مرتب‌سازی بر اساس و غیره از موارد ضروری برای وب‌سایت‌های تجارت الکترونیک هستند. افزودن این گزینه ها تجربه خرید را بسیار روان تر می کند.

12. وب سایت خود را برای جستجو مناسب کنید

مهم نیست که محصولات، قیمت ها و محتوای شما چقدر عالی هستند، اگر مردم نتوانند سایت شما را پیدا کنند، هیچ یک از آنها مهم نخواهد بود.

برای اینکه وب سایت خود را به راحتی در گوگل و سایر موتورهای جستجو کشف کنید، مطمئن شوید که کل سایت شما از جمله توضیحات و محتوا محصول، وبلاگ ها و تمام صفحات و طراحی وب شما سازگار با سئو است.

اگر مطمئن نیستید که چگونه سئو را اجرا کنید، می توانید از کارشناسان سئو متخصص در سایت های تجارت الکترونیک کمک بگیرید.

13. از تحلیل وب سایت تجارت الکترونیک استفاده کنید

فروش تنها معیاری نیست که عملکرد کسب و کار شما را تعیین می کند. چندین عامل دیگر مانند روز و زمان ایجاد فروش، موقعیت جغرافیایی، بازدیدکنندگان و میانگین زمان صرف شده در سایت نیز بینشی دقیق از رفتار مشتری و دامنه بهبود می‌دهد.

چگونه طراحی و محتوا گذاری وب سایت خود را شروع کنیم؟

  • پس از در نظر گرفتن نام تجاری و هدف خود، دامنه خریداری کنید. مطمئن شوید که منحصر به فرد است و چیزی است که دوست دارید در دراز مدت داشته باشید.
  • میزبانی وب سایت را بر اساس نیاز خود انتخاب کنید.
  • با استفاده از هر سازنده وب سایت مانند وردپرس یا Wix یک وب سایت بسازید.
  • طراحی زمینه خود را با ویرایش قالب موجود در چند مرحله تنظیم کنید.
  • عکس‌ها را پست کنید و صفحات و محتوا های مهمی را اضافه کنید که مردم با آن ارتباط برقرار کنند.
  • محصولات خود را در شبکه های اجتماعی و از طریق ایمیل تبلیغ کنید.

خب! حالا شما مالک آن هستید! سیزده نکته برای کمک به شما برای توسعه یک وب سایت تجارت الکترونیک که در موتورهای جستجو رتبه بالاتری دارد و کاربران شما را درگیر می کند. امیدواریم از مقاله‌ی آموزشی 13 نکته طراحی و محتوا برای سایت و سئو در جت تک لذت برده باشید!


مطالب مرتبط:


 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا