سرقت ادبی محتوا:تاثیر بر سئو و راه‌های جلوگیری

آیا می دانستید که در برخی موارد سرقت ادبی محتوا یا Plagiarism می تواند جرم تلقی شود؟ ممکن است مردم فکر کنند که کپی کردن متن و محتوا شخصی بدون اجازه کار بزرگی نیست. اما در واقع، این یک جرم قابل جریمه است و ممکن است با مشکلات کپی رایت مواجه شوید.

سرقت ادبی چیست؟

سرقت ادبی به اعتبار گرفتن کار سایر تولیدکنندگان محتوا اشاره دارد. دانشگاه آکسفورد “سرقت ادبی” را اینگونه بیان می‌کند:

” اقتباس از آثار ادبی است ارائه کار و یا ایده های شخص دیگری به عنوان خود را، با یا بدون رضایت آنها، توسط ترکیب آن را به کار خود را بدون اذعان کامل. سرقت ادبی ممکن است عمدی یا بی پروا یا غیرعمدی باشد.»

محتوای سرقت شده نیز ممکن است بر سئوی شما تأثیر بگذارد. کاربران ممکن است شما را گزارش کنند، که می تواند برای وب سایت و سئوی شما وحشتناک باشد. محتوای سرقت شده توسط خزنده ها و ربات های سایت نیز قابل شناسایی است.

سرقت ادبی آنلاین چگونه کار می کند؟ اغلب، دزدان ادبی، تکه های کوچکی از مقالات را از وب سایت های مختلف انتخاب می کنند و آنها را برای ایجاد یک مقاله جدید ترکیب می کنند.

آنها وبلاگ ها و صفحات اصلی را از آن تکه ها می سازند و از آنها به گونه ای استفاده می کنند که گویی متعلق به خودشان هستند. محتوای تکراری یک عامل رتبه‌بندی منفی نیست، بنابراین ممکن است دزدان سرقت فکر کنند که از آن دور می‌شوند.

اما چیزی که بسیاری نمی دانند این است که محتوای سرقت شده یا تکراری مانع از خزیدن و ایندکس صحیح سایت شما توسط گوگل می شود و اگر در حال خزیدن و نمایه سازی نباشد، رتبه بندی نیست.


مطلب مرتبط: 13 نکته طراحی و محتوا برای سایت و سئو


سئوی خوب به آوردن محتوای جدید و ارزشمند به وب سایت شما متکی است. رتبه بندی بالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) تنها زمانی اتفاق می افتد که شما با محتوای اصلی کار می کنید.

اثرات محتوای سرقت شده

اگر هر یک از محتوای وب سایت شما از سایت های دیگر کپی شده است، مهم است که این حقایق را در نظر داشته باشید:

  • سرقت ادبی بر کیفیت محتوا تأثیر می گذارد
  • گوگل محتوای سرقت شده را رتبه بندی نمی کند
  • موتورهای جستجو هوشمند هستند

1. سرقت ادبی بر کیفیت محتوا تأثیر می گذارد

آنچه نسبتاً اغلب در حوزه آنلاین اتفاق می افتد این است که محتوایی که سعی می کنید کپی یا ترجمه کنید، در واقع یک کپی از خود محتوای با رتبه بالا است. بسیاری از مقالات آنلاین از جای دیگری کپی شده اند و قبلاً بازنویسی شده اند.

این، به طور قابل درک، منجر به تغییر در معنای محتوا می شود. به عنوان مثال، یک کلمه ممکن است به چیزی که مترادف به نظر می رسد تبدیل شود. اما این ممکن است به طور ناخواسته معنای محتوا را کاملاً تغییر دهد زیرا نمی توان همه مترادف ها را در یک زمینه استفاده کرد.

این نه تنها بر رتبه سایت شما تأثیر می گذارد، بلکه بر اعتبار سایت شما نیز تأثیر می گذارد. در عوض به محتوای اصلی که ابتدا نیاز به تحقیق و درک دارد بچسبید.

2. گوگل محتوای سرقت شده را رتبه بندی نمی کند

در گذشته، کاربران می توانستند محتوای تکراری مملو از کلمات کلیدی را برای دریافت ترافیک بنویسند. اما از آنجایی که موتورهای جستجو الگوریتم‌های خود را به‌روزرسانی و اصلاح کرده‌اند و این کار را به طور منظم ادامه می‌دهند دیگر اینطور نیست.


مطلب مرتبط: 7 مزیت چت بات برای سئو و تجربه کاربری سایت


مردم تکنیک های مختلفی را برای ماندن در صفحه اول امتحان می کنند. اما تکنیک استفاده از کار دیگران برای افزایش ترافیک و رتبه شما در SERP ها به پایان رسیده است. ممکن است جریمه های سنگینی را به همراه داشته باشد، بنابراین دزدی نکردن به درد می خورد.

3. موتورهای جستجو هوشمند هستند

امروزه هنگامی که شخصی سعی می کند اطلاعات سرقت شده را به هر وب سایتی اضافه کند، موتورهای جستجو از آن آگاه هستند. آنها همچنین می دانند اولین بار در کجا منتشر شده است، چه کسی آن را برای اولین بار منتشر کرده است و حتی زمان و تاریخ انتشار آن را نیز می دانند.

این تکنیک به آنها در تعیین بهترین نسخه از هر قطعه از محتوا کمک می کند. اگر محتوا برای اولین بار در یک وب سایت با رتبه بالا و معتبر ظاهر شد، موتورهای جستجو آن نسخه را می خزند و نسخه شما را نادیده می گیرند.

شاید محتوای شما توسط شخص دیگری برای وب سایت شما تولید شده باشد و شما نمی دانید که سرقت ادبی است یا خیر. در این صورت، می توانید محتوا را از طریق بررسی کننده سرقت ادبی اجرا کنید.

چندین چک‌کننده سرقت ادبی آنلاین وجود دارد، و برای نتیجه‌گیری دقیق باید بهترین را پیدا کنید.

در اینجا برخی از بهترین چک کننده های سرقت ادبی که توسط اکثر نویسندگان محتوا استفاده می شود آورده شده است:

  • Pre Post SEO – بهترین روش برای شناسایی محتوای کلمه به کلمه و بازنویسی شده است
  • Editpad – کاملا رایگان، بدون نیاز به ثبت نام، نتایج دقیق
  • Copyscape – یک بررسی کننده سرقت ادبی برتر

چگونه از سرقت ادبی محتوا اجتناب کنیم؟

ترجمه محتوا

بهترین راه برای جلوگیری از سرقت محتوایی، بازنویسی افکار و ایده هایی است که می خواهید منتقل کنید. این تکنیک برای نوشتن محتوا و استراتژی های سئو بسیار قابل اعتماد و مفید است.

زمان لازم را که به شما امکان می دهد از ابتدا محتوا تولید کنید را کنار بگذارید. در یک بازه زمانی محدود کار کنید، و ممکن است وسوسه شوید که محتوا را مستقیماً کپی کنید. کیفیت زمان می برد.

ابزارهای آنلاین بسیار مؤثر هستند زیرا به طور خودکار بهترین مترادف ها را برای متن شما پیدا می کنند و هدف واقعی محتوا را حفظ می کنند. علاوه بر این، استفاده از آنها ساده است که فقط باید محتوا را وارد کنید.

استناد / مراجع

همچنین می توانید با استفاده از استنادات و منابع مناسب از سرقت ادبی جلوگیری کنید. نقل قول های کامل و صحیح به شما امکان می دهد به نویسنده اعتبار بدهید. وقتی اعتبار داده می شود، محتوای کپی شده ممکن است قابل قبول تر باشد.

برای ایمن بودن نیز می توانید به محتوای خود نقل قول اضافه کنید. این نیز نوعی استناد به کار کسی است و به عنوان اعتبار تلقی می شود.

نتیجه گیری:

یک راه مناسب برای جلوگیری از سرقت ادبی، تصحیح و بررسی دقیق محتوای خود است. همچنین با وجود این همه محتوای آنلاین، امکان سرقت غیر عمدی کار وجود دارد. عادت کنید از ابزاری برای بررسی مجدد اصل بودن محتوای خود استفاده کنید، فقط برای ایمن بودن. و اگر هر یک از مطالب و محتوا شما به عنوان سرقت ادبی مطرح شد، به یاد داشته باشید که می توانید آن را حذف کنید، به آن استناد کنید یا آن را ترجمه کنید. زیرا محتوای با کیفیت بر سئو و افزایش رتبه بندی دامنه و… سایت تاثیر می‌گذارد. امیدواریم از مقاله سرقت ادبی محتوا چیست و تاثیر آن بر سئو و راه های جلوگیری آن در جت تک لذت برده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا