آموزش سئو یوتیوب |راهنمای جامع افزایش سئو YouTube|صفر تا صد

هنگامی که در مورد بهینه سازی موتور جستجو (سئو) صحبت می شود، اولین چیزی که برای اکثر افراد به ذهن می‌رسد محتوای وبلاگ، گوگل و الگوریتم های آن است. اما یک استراتژی بازاریابی محتوا خوب برای مقابله با کانال‌ها و رسانه‌های محتوا و ویدئو در یوتیوب، یکی از مواردی است که اکثر مردم نمی‌توانند نادیده بگیرند. در ادامه با مقاله افزایش سئو یوتیوب در جت تک همراه باشید!?

با توجه به اینکه یوتیوب دومین موتور جستجوی بزرگ روی کره زمین است، اذعان به قدرتی که به عنوان یک پلتفرم گسترش و کشف دارد، بسیار مهم است. چیزی به سادگی یک توضیح خوب ساخته شده یا یک ویدیوی محصول عالی می تواند تفاوت بین فردی باشد که شما را آنلاین پیدا می کند و با شما تجارت می کند و حتی هرگز از وجود شما خبر ندارد.

سئو یوتیوب

با این حال، یک محتوای عالی تنها زمانی مفید است که مردم آن را پیدا کنند و درست مانند هر موتور جستجوی دیگری در جهان، سئوی مناسب، کلید ارتباط محتوای شما با مخاطبان مورد نظر شما در یوتیوب نیز هست!

در این بخش، به برخی از عناصر سئو یوتیوب می‌پردازیم که باید از آنها استفاده کنید و به شما کمک می‌کند با استفاده از محتوای ویدیویی روی پلتفرم با مخاطبان بزرگ‌تری ارتباط برقرار کنید.

کلمات کلیدی بهترین سلاح برای سئو یوتیوب

اول و مهمتر از همه، هر استراتژی بازاریابی و سئو یوتیوب بر استفاده مناسب از کلمات کلیدی متکی است. اغلب اوقات، وقتی یک مشتری بالقوه وب سایت یا یکی از پست های وبلاگ شما را پیدا می کند، این کار را با جستجوی کلمات کلیدی مرتبط با موضوعی که با آن سروکار دارید انجام می دهد. هنگامی که افراد از عملکرد جستجوی یوتیوب استفاده می کنند، همین اتفاق می افتد، بنابراین از آن به نفع خود استفاده کنید!

با سئو عناوین و توضیحات خود در یوتیوب با کلمات کلیدی مرتبط و کاملاً تحقیق شده، شانس رتبه بندی ویدیوهای خود را در صفحات نتایج سایت افزایش می دهید، که باعث می شود افراد بیشتری به راحتی شما و محتوای شما را پیدا کنند.

یک مکان خوب برای شروع این است که فهرستی از مجموعه ای از کلمات کلیدی تهیه کنید که به بهترین وجه با محتوای شما مطابقت دارند و از یکی از ده ها ابزار تحقیق کلمات کلیدی موجود در اینترنت برای رتبه بندی آنها استفاده کنید و یکی را به عنوان کلیدواژه اصلی خود انتخاب کنید. این معمولاً کلمه ای است که موضوع اصلی ویدیوی شما را منعکس می کند و افراد زیادی از آن برای پیدا کردن نوع محتوایی که می سازید استفاده می کنند. از این کلمه کلیدی در عنوان ویدیوی خود استفاده کنید، و سپس توضیحی بسازید که از برخی دیگر از کلمات کلیدی شما به طور منسجم در یک متن استفاده کنید.

با این حال، به یاد داشته باشید که این توضیحات خوب فقط برای گنجاندن کلمات کلیدی وجود ندارد. آنها ارزش ویدیوی شما را خلاصه می کنند و اطلاعات بیشتری در مورد برند شما می دهند. دسته‌های رسانه‌های اجتماعی و هر پیوند دیگری که ممکن است به مخاطبان شما مرتبط باشد، مانند وب‌سایت خود، وارد کنید. همچنین، در نظر بگیرید که در حالی که توضیحات طولانی می تواند به شما کمک کند تا با کلمات کلیدی بیشتری مقابله کنید، دکمه «بیشتر ببینید» در صورت طولانی بودن متن شما را کاهش می دهد. سعی کنید مهمترین اطلاعات را در ابتدای توضیحات قرار دهید و در پاراگراف های طولانی زیاده روی نکنید.

تماشای افراطی: یک ابزار قدرتمند سئو

تعداد بازدیدها و زمان تماشا دو معیار حیاتی هستند که یوتیوب برای رتبه بندی ویدیوهای شما در نظر می گیرد. و چه راه بهتری برای بهبود این معیارها به جز تنظیم کردن ویدیوهای خود به گونه ای که تماشای زیاد آسان تر شود؟

چند ابزار بهینه‌سازی که به شما در دستیابی به این هدف کمک می‌کنند عبارتند از کارت‌ها، صفحه‌های پایانی و فهرست‌های پخش.

کارت‌ها آن مستطیل خاکستری کوچکی هستند که در گوشه سمت راست یک ویدیوی یوتیوب ظاهر می‌شوند. می‌توانید مهر زمانی را که در آن نمایش داده می‌شود انتخاب کنید و ویدیو یا فهرست پخش دیگری را که می‌خواهید بینندگانتان تماشا کنند لینک دهید. همچنین می‌توانید از کارت‌ها برای ایجاد نظرسنجی برای شرکت در آن برای مخاطبانتان استفاده کنید (که به معیارهای تعامل ویدیوی شما نیز کمک می‌کند).

صفحات پایانی توصیه های محتوایی هستند که در انتهای یک ویدیو ظاهر می شوند. آنها همچنین می توانند به شکل یک دکمه اشتراک، لینکی به کانال شما یا یک لیست پخش (که شما نیز می خواهید از آن استفاده کنید) باشد.

لیست‌های پخش راه خوب دیگری را برای تشویق تماشای زیاد در محتوای یوتیوب به شما ارائه می‌دهند. می‌توانید فهرست‌های پخشی ایجاد کنید که ویدیوهای شما را بر اساس موضوعات یا شباهت‌های دیگر سازمان‌دهی می‌کنند، و هنگامی که بیننده یکی از ویدیوهای شما را پیدا کرد، می‌تواند به فهرست پخش مربوطه رفته و به تماشای تمام محتوای مرتبط شما ادامه دهد. علاوه بر این، لیست های پخش می توانند به تنهایی در صفحات نتایج موتور جستجوی یوتیوب (SERP) رتبه بندی شوند، پس چرا از آنها استفاده نکنیم؟ همچنین، به یاد داشته باشید که می‌توانید به این لیست‌های پخش در کارت‌های ویدیوها و صفحه‌های پایانی خود پیوند دهید!

اهمیت سئو موبایل در یوتیوب

با توجه به اینکه دستگاه های تلفن همراه به طور فزاینده ای راه اصلی اکثر کاربران برای تماشای محتوای ویدیویی هستند، مهم است که به خاطر داشته باشید که باید محتوای خود را مطابق با آن تنظیم کنید.

اهمیت بهینه سازی موبایل در یوتیوب

صفحه نمایش های کوچکتر به این معنی است که همه چیز باید در یک قاب کوچکتر قرار بگیرد. عناوین کوتاه به همین دلیل گزینه بهتری هستند: تعداد کاراکترهای کمتری در صفحه موبایل نسبت به رایانه نشان داده می شود، بنابراین می خواهید مخاطبان شما بتوانند همه چیز را بدون نیاز به حدس زدن آنچه ممکن است پیش بیاید بخوانند.

در این خطوط، تصویر کوچک ویدیوی شما نیز باید ساده، خوانا، نامرتب و متمایز حتی در یک صفحه نمایش کوچک باشد. اگر مملو از جزئیات کوچک باشد یا از فونت کوچکی برای هر متنی که نمایش می‌دهند استفاده کنید، کاربران آن را به وضوح نمی‌بینند و به احتمال زیاد از جلوی ویدیوهای شما عبور می‌کنند. تصاویر بندانگشتی اولین چیزی است که مردم هنگام انتخاب ویدیو برای تماشای آن می بینند، بنابراین مهم است که از تصاویر کوچکی استفاده کنید که توجه آنها را جلب کند.

یوتیوب به شما امکان می دهد هنگام آپلود یک ویدیو سه تصویر کوچک تولید شده به صورت خودکار را انتخاب کنید، اما این تصاویر هرگز ایده آل نیستند. در عوض، با نکاتی که ذکر کردیم، تصاویر کوچک سفارشی ایجاد کنید، و کاربران تلفن همراه بیشتر روی ویدیوهای شما کلیک خواهند کرد. کلیک‌های بیشتر = بازدید بیشتر، که شانس پخش ویدیوی شما را برای افراد بیشتری افزایش می‌دهد.

آپلود منظم لازمه‌ی سئو یوتیوب

شاید چالش برانگیزترین بخش بازاریابی ویدیویی در واقع تولید مداوم ویدیوهای با کیفیت باشد. پست کردن منظم محتوایی که استانداردهای کیفی مورد نظر شما را حفظ می کند و همچنین برای بینندگان شما جالب است، می تواند سخت باشد، اما آپلود منظم ویدیو گامی مهم در تلاش های سئوی یوتیوب شما است.

الگوریتم یوتیوب چندین معیار کلیدی را در هنگام انتخاب ویدیویی که باید به بینندگان توصیه کند، یا اینکه آنها در هر پرس و جوی کاربر معینی هر ویدیو را در جایگاه بالایی قرار دهند، در نظر می گیرد. در حالی که تعداد بازدید و زمان تماشا دو مورد اصلی هستند، موارد دیگر مانند تعداد مشترکین کانال یا میزان مشارکت ( پسندیدن، اشتراک‌گذاری ) آخرین ویدیوهای شما نیز نقش کلیدی دارند.

آپلود مداوم و منظم ویدیو در پلتفرم یکی از مطمئن ترین راه ها برای بهبود معیارها مانند مشترکین کانال شما است. و در حالی که ممکن است برای رسیدن به نقطه ای که بتوانید این کار را انجام دهید، زمان و تلاش لازم است، اما زمانی که صحبت از بهبود قرارگیری محتوای شما در پلتفرم می شود، یک استراتژی مطمئن است.

Clickbait قاتل سئو یوتیوب

به هر قیمتی از Clickbait اجتناب کنید

ما می دانیم که استفاده از کمی تله کلیک در مواردی مانند عناوین و تصاویر کوچک می تواند وسوسه انگیز باشد، اما در درازمدت بیشتر مضر است تا فایده. بله، ممکن است در کوتاه مدت نرخ کلیک بالاتری به شما بدهد ( تعداد افرادی که بر روی لینک شما کلیک می کنند تقسیم بر تعداد کل بازدیدکنندگان در صفحه در کوتاه مدت، اما اگر آنچه را که قول داده اید انجام ندهید، همچنین به شما نرخ پرش یا بانس ریت بسیار زیادی می دهد و از بازگشت افراد جلوگیری می کند.

سئو واقعی ویدیوی یوتیوب یک شبه اتفاق نمی‌افتد، بنابراین باید به این فکر کنید که چگونه برخی حرکات در درازمدت بر استراتژی شما تأثیر می‌گذارد: شما می‌خواهید مخاطبان شما نه تنها محتوای شما را پیدا کنند، بلکه با آن تعامل داشته باشند، مجذوب آن شوند و امیدواریم که تبدیل شوند. یک مشترک یا بیننده وفادار اگر آن بینندگان برای دیدن آنچه که شما در پلتفرم آپلود می کنید نمانند، CTR بالا ارزشی ندارد.

تعامل بیننده را تشویق کنید

آیا می‌دانید چرا تقریباً هر یوتیوب‌بر و تولیدکننده محتوا در این پلتفرم یک عبارت جذاب درباره لایک کردن، اشتراک‌گذاری و نظر دادن دارد؟ به این دلیل که درگیری بیننده یکی دیگر از معیارهای مهم در مورد سئو یوتیوب است. و پرورش آن یکی از سخت‌ترین موارد است، زیرا دقیقاً به آنچه که برای آن بهینه‌سازی می‌کنید بستگی ندارد، بلکه به آنچه مخاطب خود را متقاعد می‌کنید که انجام دهد بستگی دارد.

با این حال، غیر ممکن نیست. یک روش متداول برای تشویق مشارکت در ویدیوهای خود این است که فقط از بینندگان خود بخواهید که در پاسخ به یک سوال یا گفتن داستانی مرتبط با موضوعی که در مورد آن صحبت کرده اید نظر بدهند. این یک اقدام “طبیعی” تر از درخواست از آنها برای اظهار نظر به خاطر آن است.

در مورد مشترکین و لایک ها، با شروع کار در پلتفرم، می توانید از آنها به عنوان مشوقی برای محتوای آینده استفاده کنید. به عنوان مثال، اگر پس از تعداد معینی لایک در یک ویدیو به تعداد معینی مشترک رسیدید یا پس از تعداد معینی لایک در یک ویدیو، به تعداد معینی مشترک رسیدید، می‌توانید یک ویدیوی خاص را آپلود کنید. با این حال، شما این کار را انجام می دهید، فقط بدانید که تعامل مستقیم و واضح با بینندگان خود یک راه عالی برای بازگرداندن آنهاست!

اهرم کمپین های تبلیغاتی

در حالی که هدف از سئوی یوتیوب ارائه رشد تدریجی و پیوسته به کانال و محتوای شما است، کمپین های تبلیغاتی یوتیوب می توانند راهی عالی برای شروع سریع رشد خود در پلت فرم به شما ارائه دهند.

یوتیوب به شما این امکان را می‌دهد تا با توجه به موقعیت مکانی، زبان، سن، جنسیت و حتی درآمد، تبلیغات خود را برای مطابقت با ویژگی‌های مخاطب هدف خود پیکربندی کنید. علاوه بر این، می‌توانید انتخاب کنید که آیا تبلیغ شما در تلفن‌های همراه نمایش داده می‌شود یا نه ( که بسیار توصیه می‌شود، همانطور که اشاره کردیم )، بازه‌های زمانی مشخصی که در آن نمایش داده می‌شود و شروع و پایان کمپین خود و موارد دیگر.

این سطح از سفارشی‌سازی به این معنی است که اگر نوع بیننده‌ای را که می‌خواهید جذب کنید را درک کنید، می‌توانید تبلیغات ویدیویی بسیار هدفمندی ایجاد کنید که آنها را متقاعد کند تا با بقیه محتوای شما تعامل بیشتری داشته باشند.

سخن آخر

بدون شک، ویدیوها یکی از بهترین انواع محتوای بصری در بازاریابی هستند و اگر می‌خواهید یوتیوب را در استراتژی خود بگنجانید، باید مطمئن شوید که هر کاری در دستان شماست انجام می‌دهید تا به محتوای خود فرصتی برای درخشش و رسیدن به چشمان بیشتری بدهید!

امیدواریم پس از خواندن این راهنما، برای اصلاح برخی از جنبه‌های تلاش‌های سئوی یوتیوب خود چه با بهینه‌سازی ریز عکس‌ها برای تلفن همراه یا با افزودن کلمات کلیدی بیشتر به توضیحات  و بهبود عملکرد کلی ویدیوهای خود در پلتفرم، مجهزتر باشید! همیشه در دنیای در حال تغییر سئو جایی برای بهبود وجود دارد و امیدواریم از مطالعه‌ی مقاله آموزشی راهنمای جامع افزایش سئو یوتیوب در جت تک لذت برده باشید!?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا