سئو سازمانی چیست و چه تفاوتی با سئوی معمولی دارد؟

بهینه سازی موتور جستجو (سئو) برای استراتژی دیجیتال مارکتینگ یک شرکت بسیار مهم است. بهینه سازی وب سایت یک شرکت کوچک یک کار نسبتا قابل مدیریت است. با این حال، بهینه سازی یک وب سایت با هزاران صفحه و کلمات کلیدی بسیار پیچیده تر است. در ادامه با مقاله‌ی “سئو سازمانی چیست و چه تفاوتی با سئوی معمولی دارد؟” با جت تک همراه باشید!?

به‌عنوان یک شرکت برتر، نمی‌توانید به استراتژی‌های سئوی مشاغل کوچک و بازار متوسط ​​اعتماد کنید. این به این دلیل است که استراتژی هایی که برای سازمان های کوچک کار می کنند ممکن است برای سازمان های بزرگتر کارایی نداشته باشند.

در عوض، بهتر است بر روی تکنیک های پیچیده تر برای بهبود رتبه بندی موتور جستجو و آگاهی از برند خود تمرکز کنید. اینجاست که سئوی سازمانی می تواند به طور استثنایی موثر باشد.

سئو سازمانی چیست؟

سئو سازمانی

سئو سازمانی از مجموعه ای از استراتژی های سئو برای بهبود رتبه بندی موتورهای جستجو و حضور ارگانیک یک سازمان بزرگ سازمانی استفاده می کند.

این شرکت ها معمولاً به دلیل تعداد صفحات سایت خود به جای کارمندانشان به عنوان “بزرگ” تعریف می شوند. به عنوان مثال، در زیر انواع وب سایت هایی که ممکن است به SEO سازمانی نیاز داشته باشند، آورده شده است:

1. شرکت Fortune 500 و 1000
2. وب سایت های تجارت الکترونیک بزرگ با 10 هزار صفحه مانند آمازون
3. مشاغل با مکان های مختلف
4. شرکت هایی با چندین زیر دامنه و وب سایت
5. مشاغل با درآمد سالانه بالاتر از 1 میلیارد دلار
6. ناشران رسانه ای با نرخ انتشار بالا (هزاران مقاله)

تکنیک‌های رایج سئوی سازمانی شامل مقیاس‌بندی محتوا، بهینه‌سازی قطعه برجسته، سئو صوتی، رویکرد EAT، مدیریت مداوم سئو فنی و اتوماسیون است.

به عنوان مثال به وب سایت GitHub نگاهی بیندازید . بیش از 63 میلیون صفحه ایندکس شده در گوگل دارد. بنابراین، این یک نوع وب سایت است که در آن سئوی سازمانی کار می کند.

سئو سازمانی چه تفاوتی با سئو معمولی دارد؟

هنگامی که شما در حال کار بر روی سئو برای یک شرکت بزرگ هستید، چالش ها، راه حل ها، جدول زمانی پروژه و تاثیر تاکتیک های جزئی نیز تقویت می شوند. در اینجا هفت مورد وجود دارد که سئوی سازمانی را از سایر انواع سئو متمایز می کند.

1. نوع وب سایت ها

استراتژی های سنتی یا معمولی سئو توسط مشاغل کوچک یا شرکت های متوسط ​​​​با چند (یا چند صد) صفحه وب مورد استفاده قرار می گیرند. از سوی دیگر، سئوی سازمانی بر روی وب‌سایت‌های بزرگ یا پلتفرم‌های تجارت الکترونیکی که از چند هزار تا یک میلیون صفحه تشکیل شده‌اند، پیاده‌سازی می‌شود.

بنابراین منطقی است که تکنیک‌های سئو که برای وب‌سایت‌های کوچک کار می‌کنند ممکن است نتایج یکسانی برای سایت‌های بزرگ‌تر نداشته باشند. البته، بسیاری از اصول سئو معمولی و سازمانی یکسان هستند، اما وب سایت های بزرگ دارای لایه های اضافی متعددی از پیچیدگی هستند.

2. افزایش مقیاس پذیری

تفاوت مهم دیگر مقیاس است. وقتی با هزاران و حتی میلیون ها صفحه در یک سایت سروکار دارید، استراتژی های سئوی شما باید مقیاس پذیر باشد. در غیر این صورت، ترافیک ارگانیک سایت و آگاهی از برند هیچ تفاوتی ایجاد نخواهد کرد.

بیایید بگوییم، شما هزاران محصول با یک صفحه وب جداگانه برای هر محصول برای بهینه سازی دارید. شما باید حجم زیادی از محتوا را برای هر دسته و صفحه محصول ایجاد کنید. علاوه بر این، شما باید کلمات کلیدی رقابتی را برای رتبه بندی پیدا کنید و به نویسندگان خود دستورالعمل هایی در مورد سئوساز بودن محتوا بدهید. چه کلمات کلیدی اولیه و ثانویه را باید درج کنید، نکاتی در مورد متن جایگزین تصویر، از جمله اسنیپت ها و موارد دیگر.

علاوه بر این، رویکرد پیوند داخلی در هر دو نوع متفاوت است. در یک سایت کوچک، پیوند داخلی چند صفحه می تواند تأثیر مثبتی بر رتبه بندی جستجوی شما داشته باشد. اما چند لینک داخلی در یک وب سایت بزرگ با میلیون ها صفحه کار نمی کنند. ممکن است بخواهید یک ساختار سایت سازگار با سئو راه اندازی کنید که به طور خودکار پیوندهای داخلی بین صفحات مختلف وب ایجاد کند.

هر کاری که تصمیم دارید انجام دهید، بهبود هر صفحه به صورت دستی یا بدون اتوماسیون برای یک سایت سازمانی بزرگ، می تواند بسیار دلهره آور باشد. اینجاست که افزایش مقیاس می تواند کمک کند.

برای اجرای موفقیت‌آمیز آن، به تیمی از متخصصان اختصاصی نیاز دارید که در زمینه‌های مختلف بازاریابی دیجیتال، مانند محتوا، طراحی، روابط عمومی، رسانه‌های اجتماعی و برندسازی کار کنند تا تولید محتوا را افزایش دهند. همچنین برای یافتن کلمات کلیدی جدید و ارسال آنها به یک تیم بازاریابی محتوا، به یک تیم متخصص سئو نیاز دارید.

نه تنها این، بلکه گاهی اوقات افزایش مقیاس به معنای راه اندازی یک بخش کامل، مانند یک بخش بازاریابی محتوا، و استفاده از سیستم ها و نرم افزارها برای اطمینان از ایجاد محتوای با کیفیت بالا به طور منظم است.

3. ابزار سئو

ابزارهای سئوی متعددی در دسترس هستند، اما همه نمی توانند پیچیدگی یک وب سایت سازمانی بزرگ را مدیریت کنند. اینجاست که ابزارهای سئوی سازمانی می توانند به شما کمک کنند. استفاده از ابزار سئوی سازمانی می تواند به شما در موارد زیر کمک کند:

1. افزایش بهره وری تیم های بازاریابی جستجوی ارگانیک
2. شناسایی کلمات کلیدی جدید
3. پیگیری عملکرد
4. تجزیه و تحلیل رقابتی
5. بهینه سازی و مقیاس بندی ایجاد محتوا
6. یکپارچه سازی ابزارهای تجزیه و تحلیل
7. گزارش بک لینک و مدیریت
8. ارتباط کارآمد بین بخش های مختلف
9. فنی تجزیه و تحلیل از خزیدن تا تبدیل

پلتفرم های مختلف سئو مانند Ahrefs و SEMrush یک برنامه سفارشی برای مشتریان سازمانی ارائه می دهند. به عنوان مثال، طرح سازمانی Ahrefs ، معروف به طرح “آژانس”، ابزارها و داده های ارزشمندی را به هر یک از اعضای تیم ارائه می دهد. از بازاریاب محتوای شما گرفته تا مشاور سئو شما.

علاوه بر این، با 10 هزار کلمه کلیدی ردیابی شده، 2.5 میلیون اعتبار خزیدن در ماه و 7K تحقیق دامنه در هفته ارائه می شود.

به یاد داشته باشید: هر ابزار سئوی سازمانی را که انتخاب می کنید، مطمئن شوید که برای پروژه های در مقیاس بزرگ عالی است و می تواند به راحتی با رشد کسب و کار شما مقیاس پذیر باشد.

4. استفاده از کلمه کلیدی

استراتژی‌های سئو معمولی معمولاً کلمات کلیدی طولانی را با رقابت کمتر هدف قرار می‌دهند. با این حال، اگر یک سازمان بزرگ هستید، این تاکتیک همیشه برای شما کار نخواهد کرد.

یکی از بهترین چیزها در مورد سئوی سازمانی تمرکز آن بر کلمات کلیدی کوتاه و بسیار رقابتی است. این به این دلیل است که بسیاری از وب‌سایت‌های مقیاس بزرگ دارای اعتبار دامنه بالایی هستند که در نهایت، آنها یک برند بزرگ هستند.

به عنوان مثال، Booking.com از هیچ تکنیک بازاریابی محتوا استفاده نمی کند، اما همچنان بیش از 1.8 میلیارد بک لینک از 293.5 هزار دامنه دارد. بنابراین، حتی اگر بخواهند با بازاریابی محتوا شروع کنند، همچنان نسبت به رقبای کوچک خود برتری خواهند داشت.

چرا؟ زیرا الگوریتم گوگل سایت هایی با تعداد بک لینک بالا را ترجیح می دهد. بنابراین، سایت هایی با اعتبار دامنه بالا یا دامین آتوریتی (DA) به احتمال زیاد بالاتر از سایت های با دامین آتوریتی پایین تر قرار می گیرند.

از این رو، منطقی است که وب سایت های بزرگتر کلمات کلیدی بسیار رقابتی را در مقایسه با وب سایت های طولانی هدف قرار دهند.

5. مکان های متعدد

هدف شرکت های کوچک بهبود نتایج جستجوی وب سایت خود با فروش محصولات و خدمات به صورت محلی است. بنابراین منطقی است که استفاده از شیوه های معمولی سئو می تواند در اینجا عالی عمل کند.

از سوی دیگر، سئوی سازمانی بر کسب و کارهای بزرگتر با مکان های متعدد در کشورهای مختلف، سایت های متعددی که به استراتژی خاص خود نیاز دارند و زیر دامنه های متعددی که دسته بندی های مختلف محتوایی را در خود جای می دهند، تمرکز می کند.

بنابراین، برای شرکت‌های سازمانی، شما باید روی ایجاد محتوای خاص مکان که با برند آنها سازگار است و باعث جذب مشتری می‌شود، تمرکز کنید.

6. خرید تیم

یکی از بزرگ‌ترین چالش‌هایی که سئوی شرکت‌ها با آن مواجه است و در شرکت‌های کوچک‌تر وجود ندارد، اطمینان از ادغام یکپارچه در بین تیم‌ها برای به حداکثر رساندن تأثیر است. این بدان معنی است که مطمئن شوید که چندین تیم در جهت یک هدف مشترک کار می کنند. اما از آنجایی که همه تیم ها اهداف خاص خود را دارند، دریافت تاییدیه تغییرات خاص در یک بازه زمانی معقول در بخش شما دشوار می شود.

به عنوان مثال، فرض کنید یک آژانس بازاریابی هستید که سئوی یک شرکت سازمانی را مدیریت می کند و متوجه می شوید که چند صفحه وب دارای چندین تگ H1 هستند. این چیزی نیست که بتواند سئوی سایت شما را کاهش دهد، اما همیشه توصیه می شود آن را برطرف کنید.

شما از طریق ایمیل با توسعه دهنده وب سایت تماس می گیرید، «سلام … ، متوجه شدم که صفحات محصول شما بیش از یک تگ H1 دارند. آیا می توانید آن را تعمیر کنید؟ با تشکر.”

معمولاً یک توسعه دهنده می تواند به سرعت چنین مشکلی را برطرف کند. اما گاهی اوقات، آنها به تایید افراد در بخش های مختلف مانند توسعه، محتوا، طراحی و سئو نیاز دارند.

و این فقط یک تگ H1 را تغییر می دهد. تصور کنید که می خواهید ساختار سایت را تغییر دهید تا سئو پسندتر شود. معمولا هفته ها یا ماه ها طول می کشد تا تایید شود. و حتی پس از آن، هیچ تضمینی وجود ندارد که آنها به توصیه شما عمل کنند.

به طور خلاصه، سئوی سازمانی فقط بهینه سازی هزاران صفحه وب یا افزایش تلاش شما نیست. برای اینکه پیشنهادات سئوی شما اجرا شود، باید از اعضای تیم خاص در بخش های مختلف خرید کنید.

7. خزیدن و غیر قابل نمایه سازی

خزیدن و فهرست‌پذیری فاکتورهای فنی حیاتی سئو هستند که می‌توانند دید سایت شما را بدون در نظر گرفتن محتوای ارزشمند یا نمایه بک‌لینک شما ایجاد یا از بین ببرند. و وقتی با هزاران صفحه سایت کار می کنید، ممکن است مشکل ساز شوند.

برای سایت های کوچکتر، لازم نیست نگران این عوامل باشید، زیرا می توان آنها را به سرعت برطرف کرد. اما، خزیدن و فهرست‌بندی سایت‌های بزرگ در جایی که بودجه خزیدن بهبود نمی‌یابد، می‌تواند چالش برانگیز باشد. به مسائل متعارف سازی، محتوای تکراری، مشکلات کنیبالیزیشن کلمات کلیدی، صفحات یتیم (صفحاتی فاقد لینکسازی) و موارد دیگر اشاره نکنیم.

نتیجه گیری:

سئوی سازمانی آینده سازمان های بزرگ است. اگر به خوبی انجام شود، می تواند به برندها کمک کند تا در صنعت خود پیشرو شوند. و اگر به درستی اجرا نشود، می تواند به اعتبار و نتیجه آنها آسیب برساند.?

مطمئناً، سایت های سازمانی نیازی به نگرانی در مورد تشخیص نام ندارند. اما، برای محافظت از اعتبار دامنه و بک لینک های خود در حالی که در هزاران صفحه وب بروز رسانی محتوا را انجام می‌دهید، داشتن یک تیم اختصاصی و پیچیده از کارشناسان سئو ضروری است. به یاد داشته باشید: هر چه صفحات وب سایت شما بیشتر باشد، مدیریت تلاش های سئوی شما سخت تر می شود. امیدواریم از مطالعه این مقاله در جت تک لذت برده باشید!?

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا