یکی از اصطلاحاتی که برای سالها ذکر شده است، روابط عمومی دیجیتال (PR) و فرآیند ایجاد محتوای آنلاین باکیفیت است که جرقهای برای گفتگوها ایجاد میکند و پوشش ارگانیک به دست میآورد. در طول سالها، روابط عمومی دیجیتال با خدمات سنتی روابط عمومی پیوند نزدیکی پیدا کرده است. در حالی که رویکرد روابط عمومی دیجیتال سنتی را تحت الشعاع قرار نداده است، اما اکنون بخشی حیاتی از ارائه خدمات هر شرکت روابط عمومی است. همانطور که به آینده نگاه می کنیم، واضح است که روابط عمومی دیجیتال قرار است کاری مشابه با چشم انداز بازاریابی آنلاین انجام دهد. در ادامه با سایت جت تک همراه باشید!?
از این گذشته، کارشناسان دیجیتال مارکتینگ همیشه راههای جدیدی را برای کسب درآمد و سرمایهگذاری در پوشش ارگانیک جستجو میکنند. روابط عمومی دیجیتال حول این استراتژی متمرکز است، بنابراین ترکیب این دو روش منطقی است.
اگر هنوز قانع نشده اید، در اینجا برخی از دلایلی وجود دارد که چرا ما فکر می کنیم روابط عمومی دیجیتال، آینده بازاریابی آنلاین است.
روابط عمومی دیجیتال چیست؟
ابتدا، اگر در مورد اصطلاح روابط عمومی دیجیتال و آنچه که به آن اشاره دارد مطمئن نیستید، در جت تک یک معرفی سریع برای شما توضیح داده شده است.
روابط عمومی دیجیتال یا digital PR پسر عموی نزدیک روابط عمومی سنتی است، اما با تمرکز بر دنیای آنلاین. در حالی که تکنیک های سنتی روابط عمومی حول رسانه های چاپی می چرخد، روابط عمومی دیجیتال بر ایجاد شهرت یک برند در دنیای آنلاین تمرکز دارد. در حالی که برخی از این کارها شامل مدیریت بحران و مقابله با تبلیغات منفی است، اما عمدتاً بر تلاش برای به دست آوردن بک لینک های ارگانیک و اشاره در پلتفرم های دیجیتالی با مشخصات بالا تمرکز دارد.
کارشناسان روابط عمومی دیجیتال با ایجاد محتوای باکیفیت، روشنگر و اصلی به این هدف دست می یابند. اغلب، این شامل یافتن داده ها یا اطلاعات منحصر به فرد یا ایجاد یک محصول یا خدمات نوآورانه و سپس به اشتراک گذاری جزئیات است.
اگر این اطلاعات موضوعی و مورد توجه باشد، رسانههای خبری مانند سایتهای رسانههای دیجیتال، وبلاگها و تأثیرگذاران رسانههای اجتماعی، این اطلاعات را دریافت کرده و به اشتراک خواهند گذاشت. به عنوان بخشی از فرآیند به اشتراک گذاری، آنها به منبع اطلاعات اشاره می کنند، معمولاً با ارائه یک بک لینک به سایت، قرار داده شده در آن، یا حتی با ذکر نام شرکت. این اشاره ها و بک لینک ها به بهبود شناخت برند کمک می کند و به موتورهای جستجو نشان می دهد که نام تجاری شما منبع قابل اعتماد بینش در مورد موضوعات مرتبط با جایگاه شما است.
از آنجایی که روابط عمومی دیجیتال مزایای بسیار زیادی را ارائه می دهد، طیف وسیعی از راه ها را برای کسب بازده سرمایه گذاری شما ارائه می دهد. این موارد شامل بهبود شناخت برند، تولید سرنخ، افزایش نرخ کلیک (CTR)، بهبود تعامل در رسانه های اجتماعی و بسیاری موارد دیگر است.
با همه این مزایا و راههای عالی برای به حداکثر رساندن بازگشت سرمایه (ROI)، واضح است که روابط عمومی دیجیتال چیزهای زیادی برای ارائه به دنیای تجارت دارد. در اینجا برخی از دلایل دیگری وجود دارد که چرا این تکنیک به زودی به آینده بازاریابی دیجیتال تبدیل خواهد شد و اساس هر استراتژی موفقی را در سال های آینده تشکیل می دهد.
روابط عمومی دیجیتال بک لینک های ارگانیک ایجاد میکند
همانطور که در بالا ذکر شد، هدف اصلی روابط عمومی دیجیتال جلب توجه آنلاین است که اغلب منجر به بک لینک می شود.
بک لینک ها بخش مهمی از سئو هستند، اما کسب درآمد ارگانیک ممکن است دشوار باشد. با این حال، گوگل و سایر موتورهای جستجو در شناسایی لینک های به دست آمده و آنهایی که خریداری شده اند ماهر شده اند. بنابراین، شرکت ها باید راه هایی را برای کسب بک لینک های ارگانیک جستجو کنند، به همین دلیل است که روابط عمومی دیجیتال چنین رویکرد ارزشمندی است.
بهترین راه برای به دست آوردن بک لینک های ارگانیک واقعی، ایجاد محتوایی است که طنین انداز شود و آن را در چندین کانال تبلیغ کند. با ایجاد یک استراتژی روابط عمومی دیجیتال با همکاری با آژانسهای روابط عمومی دیجیتال خبره، سازمان شما میتواند محتوای ارزشمندی ایجاد کند و توسط وبسایتهای با کیفیت بالا و مرتبط مورد توجه قرار گیرد.
این رویکرد شانس شما را برای به دست آوردن بک لینک های ارگانیک افزایش می دهد، که به شما کمک می کند تا صفحات نتایج موتور جستجوی هدف خود (SERP) را افزایش دهید. این شبیه به تفسیر سنتی است که در آن افراد از محتوا برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود استفاده می کنند، اما این استراتژی با تجاری سازی آن یک گام جلوتر می رود.
دلیل دیگری برای مقاومت در برابر حرکت به سمت روابط عمومی دیجیتال، فقدان آشکار ردیابی بازگشت سرمایه در این بخش است. اکثر آژانس های روابط عمومی سنتی و بسیاری از آژانس های روابط عمومی دیجیتال هنوز اهمیت اندازه گیری ارزش و پوشش سئو را درک نکرده اند. با این حال، این چیزی است که آژانس های digital PR پیشرفته با معیارهای سفارشی خود پوشش می دهند: Q-Flux (اندازه گیری کیفیت پیوند) و ReachScore (کیفیت پوشش به دست آمده). با همکاری با شرکتی با خدمات روابط عمومی دیجیتال قابل اندازه گیری، می توانید بهترین بازگشت سرمایه ممکن را به دست آورید و digital PR را برای پیشبرد کسب و کار خود به حداکثر برسانید.
گوگل لینکهای کسب شده را ترجیح می دهد
همانطور که در بالا ذکر شد، لینک های کسب شده برای شرکت ها، از جمله گوگل، بزرگترین موتور جستجوی جهان، مهم هستند.
در طول تاریخچه موتور جستجو و بروز رسانی های فراوان آن، گوگل بر ارتقای بک لینک های کسب شده و سوق دادن مدیران وب به سمت این رویکرد تمرکز کرده است. الگوریتم آن برای کمک به شناسایی و نادیده گرفتن بک لینک های غیرطبیعی و تمرکز بر ارتباط و کیفیت محتوا و همچنین وب سایتی که در آن قرار داده شده است، به خوبی تنظیم شده است.
بنابراین، همانطور که به جلو می رویم، این احتمال وجود دارد که گوگل به ترویج لینک سازی ارگانیک متعهد باقی بماند. به این ترتیب، تکنیکهای digital PR کلید کسب درآمد و حفظ موقعیت بالا در صفحات جستجوی رقابتی خواهند بود.
تکنیکهای دیجیتال مارکتینگ سنتی در حال کمتر شدن هستند
تکنیک های آزمایش شده سنتی و آزمایش شده بازاریابی دیجیتال که قبلاً بسیار مؤثر بودند، مانند روش بک لینک شکسته، دیگر کارآمد نیستند.
برخی از تاکتیک های دیگر، مانند افزودن کلمات کلیدی هدف و شبیه سازی محتوای پرطرفدار در سایت شما، همچنان موثر و مهم هستند. با این حال، آنها دیگر برای هر کسی که می خواهد کلمات کلیدی رقابتی را هدف قرار دهد کافی نیست.
تقریباً با هر کسبوکاری و بسیاری از افراد در حال حاضر خود را به صورت آنلاین تبلیغ میکنند، و با بسیاری از تکنیکهای بازاریابی دیجیتال سنتی که به خوبی شناخته شدهاند، مدیران وبسایت باید روشهای جدید و نوآورانهای را برای رسیدن به اهداف خود جستجو کنند. digital PR یک رویکرد پیشرفته برای ارتقای دیجیتال و ایجاد لینک ارائه می دهد و راه حلی نوآورانه است که رهبران تجاری فعال باید آن را بررسی کنند.
استفاده از روابط عمومی دیجیتال، یک انتقال کامل نیست!
اگر شرکت یا آژانس شما به شدت بر روی شیوه های سنتی سئو و بازاریابی دیجیتال سرمایه گذاری کرده است، ممکن است نگران باشید که روابط عمومی دیجیتال یک حرکت بزرگ برای شما باشد.
برعکس، بسیاری از استراتژیهای روابط عمومی دیجیتال کمپینهای بازاریابی دیجیتال موجود را تکمیل و تقویت میکنند، به این معنی که این تاکتیکها میتوانند در ارتباط با فرآیندهای موجود شما مورد استفاده قرار گیرند. به عنوان مثال، جک خبری یک تکنیک رایج است که در digital PR استفاده میشود، که در آن شرکتها از یک داستان خبری پرطرفدار استفاده میکنند و از آن برای افزایش فروش و جلب توجه به برند خود استفاده میکنند.
این رویکرد شبیه به تفسیر سنتی است که در آن افراد از محتوا برای به اشتراک گذاشتن نظرات خود استفاده می کنند، اما با تجاری سازی آن، این استراتژی را یک قدم جلوتر می برد. همانطور که این مثال نشان می دهد، جهش زیادی بین روابط عمومی دیجیتال و تکنیک های بازاریابی دیجیتال سنتی وجود ندارد. همه آنها در جهت یک هدف کار می کنند: افزایش شناخت برند و تولید سرنخ سودآور آنلاین.
بنابراین، اگر کسبوکار شما قبلاً روی یادگیری و اجرای یک استراتژی بازاریابی دیجیتال قوی سرمایهگذاری کرده است، آنقدر که فکر میکنید به زمان و تلاش زیادی نیاز نیست تا به سمت یک رویکرد ارگانیکتر و متمرکز بر digital PR متمرکز شوید.
نتیجه گیری:
در نهایت، با توجه به اینکه اینترنت اکنون یک پلتفرم تثبیت شده برای ارتقای کسب و کار است و بازاریابان و رهبران بیشتری که به دنبال موفقیت در آن هستند، نیاز آشکار به تکامل وجود دارد. تکنیک های بازاریابی سنتی مبتکرانه بودند، اما اکنون تمرکز بر روی تلاش برای به دست آوردن بک لینک و ارائه منابع ارزشمند برای سایت ها برای بازگشت به آن است.
به همین دلیل، همانطور که این مقاله نشان میدهد، digital PR در ماهها و سالهای آینده برای موفقیت در چشمانداز بازاریابی آنلاین نقش اساسی خواهد داشت. امیدواریم از مطالعه این مقاله در جت تک لذت برده باشید!?