بهینه سازی محتوا با الگوریتم Page Experience گوگل

بازار فعلی به برآوردن نیازهای مصرف کنندگان اختصاص دارد. رقابت دائمی بین فروشندگان و تولیدکنندگان برای برآورده ساختن این انتظارات وجود دارد و کسب‌وکارها در هر اندازه‌ای را مجبور می‌کند تا تجربیات آنلاین درخشانی را برای مخاطبان خود ایجاد کنند و در مرکز این تجربه وب سایت شما قرار دارد. پس در ادامه با آموزش بهینه سازی محتوا با الگوریتم UX تجربه کاربری گوگل در جت تک همراه ما باشید!

هدف اولیه هر موتور جستجو ارائه یک تجربه کاربری برجسته (UX) است و این دقیقاً همان چیزی است که آنها از وب سایت شما انتظار دارند.الگوریتم Page Experience گوگل یا تجربه صفحه، همراه با عوامل دیگر به محرک نهایی برای رتبه بندی جستجو تبدیل شده است. شما به عنوان یک برند چگونه از این موضوع استفاده می‌کنید؟

چگونه محتوا خود را بر اساس الگوریتم Page Experience گوگل بهینه سازی کنیم؟

به منظور بهینه سازی وب سایت خود بر اساس آخرین بروز رسانی الگوریتم Page Experience گوگل یا تجربه صفحه، ابتدا اصول اولیه را درک کنید. اساساً، الگوریتم با دو عنصر اصلی یک صفحه مرتبط است: محتوا و پاسخگویی. این بر اساس این اصل عمل می‌کند که کاربران به سمت سرعت بارگذاری سریع و محتوای آسان برای خواندن که حاوی تمام اطلاعات مورد نیاز آنها است، کشیده می‌شوند. یک استراتژی موثر بهینه سازی موتور جستجو (SEO) به همراه محتوای عالی، چیزی است که برای دریافت این بروز رسانی به آن نیاز دارید.

الگوریتم Page Experience گوگل

 

در جت تک نحوه شروع به کار به صورت کامل توضیح داده شده است:

تست های Usability یا قابلیت استفاده

ابتدا تست های Usability یا قابلیت استفاده را در صفحات وب خود اجرا کنید. این تست به شما ایده ای از عملکرد سایت شما می‌دهد و دلایل افزایش نرخ پرش یا بانس ریت شما را مشخص می‌کند. آیا محتوای نامربوط یا زبان پیچیده ای است که استفاده می‌کنید؟ هنگامی که تست به درستی انجام شود، به شما کمک می‌کند تا صفحه وب خود را بهینه کنید و بهترین تجربه صفحه را برای کاربران خود ارائه دهید.

استفاده از سیستم های مدیریت محتوا

یک سیستم مدیریت محتوا (CMS) به صاحبان وب‌سایت کمک می‌کند تا محتوای جدید تولید کنند یا موارد منتشر شده از قبل را ویرایش کنند و در عین حال کدنویسی پیچیده‌ای را که در نوشتن متون دخیل است حذف می‌کنند.

سیستم های مدیریت محتوا

 

اطمینان حاصل کنید که از CMS مناسب برای صرفه جویی در زمان و منابع هنگام ساخت محتوای خود استفاده می‌کنید.

استفاده از شبکه های تحویل محتوا

یک شبکه تحویل محتوا (CDN) چیزی نیست جز دسته‌ای از سرورها که در نزدیک‌ترین مکان‌های شما ایجاد شده‌اند. CDN ها به عنوان یک پیام رسان برای محتوای شما کار می‌کنند. هرچه از CDN های بیشتری استفاده کنید، محتوای شما سریعتر بارگذاری می‌شود.

شبکه های تحویل محتوا

 

فرض کنید صاحبان وب سایت محتوا را از نقطه A منتشر کرده اند و کاربری که هزاران مایل از نقطه A فاصله دارد، آن محتوا را جستجو می‌کند. با کمک CDN، محتوا از نقطه A به نزدیکترین سرور آن کاربر می‌رسد. این به طور قابل توجهی زمان بارگذاری را کاهش می‌دهد و تجربه صفحه کاربر را بهبود می‌بخشد.

بدون مطالب بینابینی سرزده

بینابینی ها تبلیغات پاپ آپ مزاحمی هستند که در یک صفحه وب ظاهر می‌شوند و مانع از مشاهده محتوا می‌شوند. به منظور بهینه سازی تجربه کاربری، استفاده از بینابینی در صفحات خود را به حداقل برسانید. آنها نه تنها تجربه صفحه را تضعیف می‌کنند، بلکه می‌توانند کاربران را وادار کنند تا در حالی که سعی می‌کنند از شر تبلیغات خلاص شوند، روی پیوندهای دیگر کلیک اشتباه کنند.

با این حال، مواردی وجود دارد که ممکن است بخواهید آنها را نگه دارید، معمولاً زمانی که از آنها به عنوان درخواست ورود به سیستم یا اشتراک رایگان استفاده می‌شود. اما اگر این بینابینی بی جهت محتوا را مسدود کند، تأثیر منفی بر روی کاربران و به تبع آن گوگل خواهد داشت.

استراتژی های بهینه سازی محتوا صفحه سایت برای افزایش UX

تجربه صفحه یا Page experience همه چیز در مورد ارائه بهترین اطلاعات ممکن به کاربران در کمترین زمان است. برای اطمینان از این امر، گوگل دستورالعمل های خود را بروز کرده و صدها سیگنال را که یک صفحه وب سایت باید داشته باشد، اضافه کرده است. پس از مطالعه این آموزش، همیشه سعی کنید اشتباهات طراحی سایت UX و UI را مرتکب نشوید که باعث خرابی سئو سایت شما می‌شوند و در اینجا چیزهایی است که باید روی آن تمرکز کنید:

1. Core Web Vitals

Core Web Vitals استانداردهایی را اندازه گیری می‌کند که عمدتاً بر روی کاربران متمرکز است. آنها شامل سه جنبه اساسی از تجربه کاربر هستند: سرعت صفحه، پاسخگویی و ثبات بصری. ارضای این معیارها باعث کاهش نرخ پرش یا بانس ریت شما می‌شود، به این معنی که بازدیدکنندگان خود را برای مدت طولانی تری در صفحه خود نگه می‌دارید و در نهایت، یک تجربه صفحه فوق العاده برای همه خوانندگان شما ایجاد می‌کند.

2.موبایل فرندلی Mobile-Friendliness

70 درصد مواقع برای دسترسی به اینترنت از دستگاه های تلفن همراه استفاده می‌شود. برای برندها، ساخت صفحات وب سایت برای موبایل‌ فرندلی فقط یک مزیت نیست بلکه یک امر ضروری است. اطمینان حاصل کنید که وب سایت شما در همه دستگاه ها قابل دسترس و ریسپانسیو باشد: دسکتاپ، تلفن های هوشمند و تبلت.

موبایل فرندلی

 

می‌توانید با استفاده از تست سازگاری تلفن همراه گوگل، پاسخگویی سایت خود را برای موبایل بررسی کنید.

3.مرور ایمن یا Safe Browsing

اگرچه مرور ایمن اخیراً به‌عنوان سیگنال رتبه‌بندی تجربه صفحه حذف شده است، وب‌سایت شما همچنان باید برای مرور امن باشد. این بدان معناست که محتوای شما نباید گمراه کننده باشد و یا هیچ نوع اطلاعات محرمانه ای را از کاربران بخواهد. هدف محتوای شما باید کاملاً واضح باشد. عدم رعایت این دستورالعمل ها می‌تواند منجر به عواقب بزرگی شود. اول اینکه اعتماد کاربر خواننده را از دست خواهید داد و دوم، گوگل هر زمان که کاربران سعی در دسترسی به سایت شما داشته باشند، یک هشدار DECEPTIVE SITE AHEAD را برای کاربران نمایش می‌دهد. برای اطمینان از اینکه کاربران می‌دانند سایت شما قابل اعتماد است، حفاظت مرور ایمن گوگل باید فعال شود.

4.HTTPS

مطمئن شوید که صفحه وب شما با پروتکل ایمن انتقال ابرمتن (HTTPS) بارگیری می‌شود. اختلاط صفحات وب شما با هر دو تگ HTTP و HTTPS باعث نمی‌شود وب سایت شما به طور کامل رمزگذاری شود و فعالیت های کاربر ممکن است غیرمجاز برچسب گذاری شود و حتی منجر به حملات درون مسیری شود. این پدیده به عنوان محتوای مختلط شناخته می‌شود که گوگل به شدت از آن جلوگیری می‌کند. با داشتن HTTPS در تمام منابع سایت خود به هر قیمتی از آن اجتناب کنید. همچنین می‌توانید بررسی کنید که آیا اتصال سایت شما ایمن است یا خیر .

نتیجه گیری:

گوگل مصمم تر از همیشه است تا تجربیات عالی را به جستجوگرانش ارائه دهد. تنها راه برای رقابت و تسلط بر رتبه بندی این است که وب سایت خود را مطابق با انتظارات گوگل نگه دارید و این به معنای افزایش کیفیت محتوا و سرعت سایت و ترکیب این عناصر با هم برای ارائه بهترین تجربه صفحه برای خوانندگان شما است. یکی از موثرترین راهکارهای بهینه سازی محتوا نوشتن یک متا دیسکریپشن عالی است که حتما مقاله‌ی آموزش استفاده از توضیحات متا در سئو را مطالعه کنید. امیدواریم از مقاله آموزشی بهینه سازی محتوا با الگوریتم UX تجربه کاربری گوگل در جت تک لذت برده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا