7 باور اشتباه سئو سایت+حقایق

بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) یکی از بهترین روش های دیجیتال مارکتینگ است که می توانید برای افزایش بازدید و فروش وب سایت خود از آن استفاده کنید. اما اجرای سئو از بسیاری از استراتژی ها سخت تر است.این یک کار وقت گیر و مداوم است، بخصوص با باور های اشتباه بی شمار و اطلاعات نادرست پیرامون آن درباره سئو سایت. این باور های غلط و ایجاد استراتژی های خود در اطراف آنها می تواند منجر به هدر رفتن تلاش ها شود.

باور های اشتباه درباره سئو سایت

بنابراین، بیایید به باور های اشتباه رایج سئو سایت نگاهی بیندازیم و آنها را با حقایق از بین ببریم:

1. محتوای تکراری می تواند منجر به جریمه گوگل شود

محتوای تکراری به محتوایی اشاره دارد که در بیش از یک صفحه وب در یک وب سایت ظاهر می شود یا در چندین سایت در اینترنت پخش می شود.

بسیاری از مردم بر این باورند که اگر وب سایت شما با محتوای تکراری پر شود، گوگل جریمه می کند. اما این درست نیست زیرا گوگل بارها اعلام کرده است که داشتن محتوای تکراری در وب سایت شما جریمه ای در پی ندارد. اما محتوای تکراری می تواند به وب سایت شما آسیب برساند.

گوگل در مورد اینکه کدام پست وبلاگ را باید رتبه بندی کند سردرگم می شود. در برخی موارد، ممکن است صفحاتی با محتوای کم کیفیت که به درستی بهینه نشده اند را رتبه بندی کند. همچنین باعث رقیق شدن بک لینک و تجربه بد کاربر و هدر رفتن بودجه خزیدن می شود.

بنابراین، چیزی به عنوان جریمه محتوای تکراری وجود ندارد. اما محتوای تکراری می تواند از راه های دیگری به وب سایت و کسب و کار شما آسیب برساند. شما به راحتی می توانید محتوای تکراری را با استفاده از ابزارهایی مانند Siteliner به صورت رایگان پیدا و رفع کنید.

2. وب سایت های جدید اثر سندباکس گوگل را تجربه می کنند

بسیاری از وبلاگ نویسان محبوب قبلاً معتقد بودند که یک الگوریتم خاص گوگل وجود دارد که از رتبه بندی وب سایت های جدید با نام های دامنه جدید در نتایج ارگانیک گوگل جلوگیری می کند.

به عنوان مثال، اگر وب سایت جدیدی با نام دامنه جدید دارید و یک پست وبلاگ نوشته اید، احتمالاً در عرض چند ماه پس از انتشار، پست وبلاگ خود را در 50 موقعیت برتر برای آن کلمه کلیدی پیدا نخواهید کرد که مردم به این اثر سندباکس می گویند.

اما جان مولر از گوگل گفت چنین چیزی وجود ندارد.

و دلیل اینکه گوگل وب‌سایت‌های جدید را به این سرعت در نتایج جستجو رتبه‌بندی نمی‌کند این است که سعی می‌کند بفهمد که وب‌سایت چیست. الگوریتم‌های جستجوی گوگل نیز به راحتی به محتوای وب‌سایت جدید اعتماد ندارند، بنابراین با رتبه‌بندی چند بار آن و مشاهده تجربه کاربر از طریق نرخ کلیک و زمان ماندگاری، آزمایش می‌کنند. به همین دلیل است که در سال اول تغییرات زیادی در رتبه بندی گوگل خود مشاهده می کنید.

3. محتوای طولانی تر برابر با رتبه های بالاتر است

یکی دیگر از باور های اشتباه و رایج این است که هر چه تعداد کلمات در پست وبلاگ شما بیشتر باشد، رتبه شما در نتایج جستجو بالاتر می رود.

بسیاری از وبلاگ نویسان و سئوکارها نوشتن پست های 3000 تا 4000 کلمه ای را برای رتبه بالاتر در گوگل و پیشی گرفتن از رقبای خود توصیه می کنند و مطالعات زیادی برای حمایت از این بیانیه وجود دارد. اما این فقط یک همبستگی است و همه همبستگی ها علت نیستند.

جان مولر گفت که تعداد کل کلمات در یک پست وبلاگ یک عامل رتبه بندی در بحث در توییتر نیست.

اما بیایید یک لحظه به آن فکر کنیم.

اگر سوالی دارید که چقدر طول می کشد تا پزشک شوید، آیا می خواهید یک مقاله 3000 کلمه ای در گوگل بخوانید تا اطلاعات خود را به دست آورید؟ احتمالا نه.

شما فقط می خواهید بدانید که چقدر طول می کشد تا پزشک شوید – نه بیشتر، نه چیزی کمتر.

به جای نگاه دقیق به طول پست، باید تعداد کلمات را با توجه به موضوع و درخواستی که به آن پاسخ می دهید، تعیین کنید.

کرک و پرکننده در پست‌های وبلاگ هیچ ارزشی برای خوانندگان نمی‌افزاید، که بر تجربه کاربر و در نتیجه بر رتبه‌بندی تأثیر می‌گذارد. اطمینان حاصل کنید که تمام اطلاعاتی که به مخاطبان خود می‌دهید با کلمه کلیدی مورد نظر شما مرتبط است.

4. پست های بیشتر به معنای ترافیک بیشتر است

میخواهید باور کنید یا نه، مهم ترین عامل رتبه بندی، کیفیت محتوایی است که در وب سایت خود منتشر می کنید. محتوا پادشاه است. اما آیا این نیز درست است که هر چه محتوای بیشتری پست می کنید، ترافیک بالاتری دارد؟

باز هم، نه لزوما.

مولر در توییتر گفت که محتوای بیشتر وب سایت شما را بهتر نمی کند.

اگر قصد دارید پست های وبلاگ را روزانه منتشر کنید، ممکن است کیفیت وبلاگ های شما کاهش یابد. آنها به وبلاگ های نازک و اسپم با اطلاعات کمتر تبدیل می شوند. با چنین مقالات بی کیفیتی نمی توان انتظار رتبه بالاتر در گوگل را داشت.

در عوض، به انتشار مقالات با کیفیت بالا کمتر از تعداد زیادی از مقالات بی کیفیت فکر کنید. این باعث صرفه جویی در بودجه خزیدن، جلوگیری از رقیق شدن بک لینک ها و افزایش اعتبار وب سایت شما می شود.

5. بک لینک ها همه چیز هستند

زمانی در سال 2010 بود که گوگل تا حد زیادی به بک لینک ها برای رتبه بندی پست ها متکی بود. اما با گذشت زمان، گوگل در یک سفر مداوم برای بهبود الگوریتم های خود بوده و هر روز یک تا دو بروز رسانی جزئی در الگوریتم های جستجوی خود منتشر می کند.

بنابراین، بک لینک ها همه چیز برای گوگل نیستند.

بسیاری از مطالعات بک لینک ها را به عنوان یکی از عوامل اصلی و نه تنها مورد نشان می دهند. و حتی کارمندان گوگل اعتراف کردند که سه فاکتور برتر رتبه بندی در گوگل عبارتند از:

  • محتوا
  • بک لینک ها
  • Rankbrain

خود مولر اظهار داشت که بک لینک ها همه چیز در رتبه بندی نیستند.

ارزش بک لینک ها کاهش یافته است زیرا گوگل در درک کیفیت محتوا و تشخیص خوب یا بد بودن بک لینک بر اساس موقعیت لینک ها، ارتباط و اعتبار وب سایتی که به شما لینک می دهد بهتر شده است.

این بیشتر در مورد ساخت بک لینک های با کیفیت بالا کمتر از تعداد زیادی بک لینک های بی کیفیت و اسپم است.

6. اشتراک های اجتماعی بیشتر به معنای رتبه های بالاتر است

بسیاری از مردم بر این باورند که اشتراک‌گذاری بیشتر وبلاگ‌ها در رسانه‌های اجتماعی می‌تواند منجر به رتبه‌بندی بالاتر شود. زیرا بسیاری از پست‌های وبلاگ با موقعیت‌های برتر نیز اشتراک‌گذاری‌های زیادی در رسانه‌های اجتماعی دارند.

اما این یک مورد دیگر از همبستگی است و نه علیت.

چند سال پیش، مت کاتس، کارمند سابق گوگل و مهندس نرم‌افزار فاش کرد که تعداد اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی یک پست وبلاگ کمکی به افزایش رتبه‌بندی گوگل نمی‌کند، زیرا اشتراک‌های اجتماعی به راحتی قابل دستکاری هستند.

و وقتی به آن فکر می کنید منطقی است: اگر اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی به یک عامل رتبه بندی تبدیل شود، مردم می توانند به راحتی ربات ها و ابزارهای هوش مصنوعی (AI) را برای اشتراک گذاری پست های وبلاگ با آدرس های IP مختلف پیدا کنند.

اما این لزوماً به این معنا نیست که سهم‌های اجتماعی مهم نیستند. اشتراک‌گذاری‌های اجتماعی در فیس‌بوک و پینترست مستقیماً به این معنی است که افراد علاقه‌مند به یادگیری در مورد محتوای شما هستند و می‌توانند بیشتر در معرض دید شما قرار بگیرند.

7. سئو مرده است

آخرین اما نه کم اهمیت موضوع، بسیاری از مردم بر این باورند که سئو مرده است. باید بگوییم سئو هرگز مرده نبود و هرگز نخواهد بود.

بر اساس مطالعات متعدد، بیش از 50 درصد از ترافیک وب سایت از گوگل است و به گفته Ahrefs، بیش از 68 درصد از تجربیات آنلاین با گوگل شروع می شود.

از این رو، سئو بسیار زنده است. نه تنها این، بلکه پویا و دائما در حال تکامل است. تمرین‌ها و تاکتیک‌های قدیمی که قبلاً کار می‌کردند، ممکن است امروز کارساز نباشند.

نتیجه گیری

هفت باور برتر اشتباه سئو که ابهام زدایی شده است. اگر قصد دارید سئو را فرا بگیرید یا به ایجاد ترافیک برای وب سایت خود ادامه دهید، مهم است که مطلع باشید و متناسب با تغییرات، خود را تطبیق دهید. امیدواریم از مقاله‌ی 7 باور اشتباه سئو سایت در جت تک لذت برده باشید! 😄

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا