بازاریابی تجارت الکترونیک: 9 راهکار سئو فروشگاه و افزایش فروش

افزایش ترافیک وبسایت و فروش آنلاین هدف رایج شرکت های متعدد، چه بزرگ و چه کوچک است. با پلتفرم هایی مانند BigCommerce، Shopify و GoDaddy، اکنون، راه اندازی یک فروشگاه جدید به تنهایی کار علمی نیست.👍 ممکن است اخیراً به کارآفرینی نگاه کرده باشید که یک فروشگاه بازاریابی تجارت الکترونیک موفق را اداره می کند و سعی می کنید این مدل را برای کسب درآمد آنلاین تکرار کنید. راه اندازی فروشگاه آسان است، اما افزایش فروش و برندسازی ساده تر از آنچه هست  که به نظر می رسد. با جت تک همراه باشید!😍

برای موفقیت و بقا در کسب و کار، باید بدانید که چگونه وب سایت خود را بازاریابی کنید و تعداد زیادی ترافیک ایجاد کنید تا سفارشات و افزایش فروش اتفاق بیفتد.

آیا می دانستید؟

  • تقریباً 12 تا 24 میلیون وب سایت تجارت الکترونیک در سراسر جهان در حال اجرا هستند و رفقای جدید هر روز وارد می شوند.
  • بیش از 68 درصد از استراتژی بهینه سازی تبدیل ساختاریافته پیروی نمی کنند. کمتر از 8 درصد بیش از 1000 دلار در سال می فروشند – < 1M/12-24M.
  • پنجاه و نه درصد از خریداران هزاره قبل از خرید ابتدا از آمازون بازدید می کنند. بنابراین، در هر صنعت و گروه سنی، آمازون بزرگترین رقیب شماست.
  • و کمتر از 3 درصد از جلسات فروشگاه تجارت الکترونیک باعث فروش می شود.
  • هر وب سایت تجارت الکترونیک با یک هدف طراحی شده است – تبدیل بازدیدکنندگان آنلاین به مشتریان و خریداران. طراحی UI، سیگنال های UX، امتیاز بهینه سازی موتور جستجو (SEO)، ارزش اعتماد، بررسی ها و صدها پارامتر دیگر بر تبدیل، فروش و سود شما تأثیر می گذارد.

بنابراین با حرکت رو به جلو، به چند نکته بهینه‌سازی که می‌توانید برای شروع فروش محصولات بازاریابی تجارت الکترونیک خود در نظر بگیرید و پیاده‌سازی کنید، بررسی خواهیم کرد.

UI و طراحی جذاب، شاه‌کلید سئو و افزایش فروش در بازاریابی تجارت الکترونیک

UI طراحی جذاب

این طرح بر سئو (مستقیم) تأثیر می گذارد و به بازدیدکنندگان کمک می کند تا حس خوبی از فروشگاه شما دریافت کنند. و همانطور که در هر فروشگاه آنلاین مشاهده می کنید، طرح وب سایت های بازاریابی تجارت الکترونیک کاملاً با یک وب سایت شرکتی یا یک وبلاگ شخصی متفاوت است. شما قرار است محصولات خود را به نمایش بگذارید. به محض اینکه کاربر در صفحه اصلی وب سایت شما قرار می گیرد، باید این احساس را داشته باشد.

طراحان باید بر روی یک قالب ساده و در عین حال موثر تمرکز کنند. ترکیب رنگ تم و فونت باید به طور کامل بررسی شود. همچنین، هر صنعتی به یک طرح رنگ خاص نیاز دارد. فروشگاه‌های آنلاین مد بیشتر رنگ‌های بنفش، نارنجی یا سبز را ترجیح می‌دهند، اما همان طرح رنگ برای فروشگاه‌های فناوری ایده‌آل نخواهد بود.

اما اگر می خواهید در مراحل اولیه کنترل کامل بر روی سایت خود داشته باشید و می خواهید سایر قسمت های وب سایت خود را مانند صفحات و مهمتر از همه وبلاگ بسازید و تمرکز کنید، افزونه WooCommerce برای شما بسیار مناسب است. سیستم های پرداخت یکپارچه و سیستم های موجودی پیشرفته در پلتفرم های اختصاصی بازاریابی تجارت الکترونیک بهتر پشتیبانی می شوند، اما اگر با جنبه های فنی راحت هستید، حتی WooCommerce نیز نیازهای شما را برآورده می کند.

سفر کاربر یا User Journey

سفر کاربر

کاربران امروزی می خواهند با کمترین کلیک ممکن به مقصد برسند. شما باید سفرهایی ایجاد کنید که اطلاعات مربوطه را ارائه دهند و به کاربران اجازه دهند محصولات و خدمات را به ساده ترین شکل ممکن خریداری کنند. ایده خوبی است که از یک استراتژی قیف بازاریابی برای ترسیم سفر کامل کاربر کمک بگیرید.

قابلیت نوار جستجو را فعال کنید

قابلیت نوار جستجو

آیا نوار جستجو برای فروشگاه خود در نظر گرفتید؟

چه چیزی مناسب تر از این است که کاربران را قادر به جستجوی سؤالات خود از کادر جستجو در بالای صفحه اصلی کنیم؟

به کاربران کمک خواهد کرد:

  • محصولات را با توجه به جستجوی آنها کاوش کنید
  • برای جستجوی بخش مناسب در زمان زیادی صرفه جویی کنید
  • در عرض چند کلیک، کاربر می تواند در صفحه مورد نظر فرود آید.

استراتژی محتوایی بازاریابی تجارت الکترونیک

به گفته پیتر ویلفارت، بزرگترین مانعی که او اغلب می بیند این است که صاحبان فروشگاه های بازاریابی تجارت الکترونیک واقعاً به محتوا اهمیت نمی دهند. اما همانطور که می دانید، گوگل و مخاطبان شما اهمیت می دهند.

مانع واقعی این است که کاربران اطلاعات کافی را در صفحه اصلی فروشگاه‌های تجارت الکترونیک و صفحات دسته‌بندی محصولات پیدا نمی‌کنند، و این امر برای بازدیدکنندگان دشوار است که فوراً تشخیص دهند آیا فروشگاه یک برند خوب است و ارزش ارتباط بیشتر با آن را دارد یا خیر.


مطلب مرتبط: استراتژی بازاریابی محتوا چیست؟


اکنون، شما در مورد دارایی های محتوایی برای یک وب سایت تجارت الکترونیک فکر می کنید.

چگونه ما آن را انجام دهیم؟

نمونه‌های خوب شامل دارایی‌های محتوای مناسب سئو مانند صفحات منبع، راهنماهای آگاه، و دارایی‌های بصری است که خارج از طبقه‌بندی و معماری قالب محصول ظاهر می‌شوند، اما هنوز به نوعی یکپارچه هستند.

لطفا به این پست وبلاگ نگاهی بیندازید:

اکنون، “151 نوع گل” یک پست فهرست طولانی است.

ممکن است در خارج از آن در نظر گرفته شود، اما بسیار بهتر از پست رقیب است.

شما می توانید نتیجه را به تنهایی ببینید:

  • 17000 بازدید ارگانیک در ماه
  • 49 پیوند دادن دامنه های ریشه
  • محتوای وبلاگ 42 درصد از کل تعداد ارگانیک ProFlowers را به خود اختصاص می دهد.

به طور مشابه، به لحن و صداقت برند خود در سراسر نسخه های فروش خود فکر کنید.

  • وب سایت های رقیب را اسکن کنید و طول مناسب کپی صفحات محصول خود را دریافت کنید. موضوع یک ابزار مفید در اینجا برای تحقیق در مورد ایده های محتوا است. می‌توانید فهرستی از سرفصل‌ها، کلمات کلیدی و سؤالات را برای استفاده در محتوای خود بر اساس «کلید کلیدی تمرکز» خود دریافت کنید.
  • آن را تا حد امکان مختصر نگه دارید. بازدیدکنندگان را با اطلاعات اضافی غرق نکنید.
  • از تصاویر بصری برای نشان دادن ایده خود استفاده کنید و مشاهده سریع جزئیات محصول را برای بازدیدکنندگان آسان تر کنید.
  • یک روش استاندارد – مزایای را نسبت به ویژگی ها برجسته کنید.
  • برای تشویق خوانایی از جملات کوتاه استفاده کنید.

چند نکته بعدی نیز با استراتژی محتوا مرتبط است، اما اجازه دهید آنها را با جزئیات بررسی کنیم.

سرفصل‌ها تبدیل ها را جذب می کنند

بدون جلب توجه کاربران در چند ثانیه اول اولین بازدید، نمی توانید معیارهای زمان حضور در سایت یا نرخ تبدیل خود را افزایش دهید.

این جایی است که عنوان شما وارد می شود، اولین چیزی که بازدیدکنندگان شما متوجه آن می شوند. این تیتر باید سودی را فریاد بزند. مطمئن شوید که بزرگ، پررنگ و خواندن آن آسان است. مطمئن شوید که خیلی طولانی نیست، اصطلاحات تخصصی صنعتی را شامل نمی شود و باید نادیده گرفته شود. بهترین سرفصل ها، کاربران را وادار به خواندن می‌کند.

از تصاویر محصول استثنایی استفاده کنید

من اولین کسی نیستم که این را به شما می گویم، اما تصاویر پیامی را به صراحت ارائه می دهند که بسیار متقاعد کننده تر از کلمات هستند.

از لباس های مد با کیفیت بالا یا عکاسی از جواهرات برای نمایش محصولات خود بدون گفتن استفاده کنید. نه تنها زاویه جلو، بلکه از زوایای مختلف عکس بگیرید تا جایی که می توانید خلاق باشید و به کاربران اجازه بزرگنمایی دهید.

در قسمت قبل در مورد تیتر صحبت کردیم. یک تیتر جذاب همراه با تصاویر خیره کننده بر احساسات بازدیدکنندگان غلبه کرده و آنها را به اقدام بعدی هدایت می کند.

برندها زمانی که عکس‌های مشتریان خود را در صفحات فرود اعمال کردند، متوجه موفقیت واقعی در تبدیل شدند. تصاویر افراد واقعی توجه زیادی را به خود جلب می کند، در حالی که عکس های استوک بیش از حد صحنه سازی شده عمدتا نادیده گرفته می شوند.

عناصر اجتماعی پلاگین

شما باید به هنر رسانه های اجتماعی تسلط داشته باشید و یاد بگیرید که مکالمات را به روش درست پیش ببرید.

پروفایل های رسانه های اجتماعی باید به طور فعال مدیریت شوند. آنها چیزی نیستند که بتوانید تنظیم کنید و فراموش کنید.

ماهیت و نوع کسب و کار شما نیز تأثیرگذاری کمپین رسانه های اجتماعی شما را تعیین می کند. اگر در کسب و کارهای استراتژی B2B با پایگاه مشتریانی که به ندرت در فیسبوک تعامل دارند، یک صفحه فیسبوک کار زیادی انجام ندهد. اما اگر بازار هدف شما در فیسبوک فعال است، پس کانالی است که نمی توانید بر آن نظارت کنید.

محصولات و خدماتی که روی محرک‌های عاطفی حساب می‌کنند، باید حضور آنلاین محرک بصری داشته باشند. اگر شما مجری تور هستید، دوست دارید مشتریانتان زیبایی، جذابیت و هیجان مقاصد را ببینند. فیس‌بوک، پینترست و توییتر گزینه‌های خوبی هستند که در آن‌ها نه تنها می‌توانید مشخص کنید که چرا همه باید در فهرست سطل خود سفر کنند، بلکه می‌توانید محتوای تولید شده توسط کاربر را نیز تنظیم کنید تا چیزهای شخصی، انسانی و آرزویی داشته باشید.

دکمه های اشتراک گذاری اجتماعی در سایت های تجارت الکترونیک اتصال، اشتراک گذاری و لایک کردن محصولات و تصاویر را برای کاربران آسان می کند. همچنین، به یاد داشته باشید که ویدیوها اغلب محتوای عالی و ویروسی ایجاد می کنند، بنابراین پلتفرم های اشتراک گذاری ویدیو مانند TikTok یا YouTube را نادیده نگیرید.

سرمایه گذاری زمان در بازاریابی تجارت الکترونیک

شرکت های بازاریابی تجارت الکترونیک برای جلب توجه باید در اطراف خود سر و صدایی ایجاد کنند.

بسیاری از بزرگترین موفقیت‌های استارت‌آپی که در اطراف خود می‌بینید بر اساس سال‌ها تلاش سخت، شبکه‌سازی بی‌وقفه، وبلاگ‌نویسی درخشان و بازاریابی رسانه‌های اجتماعی و نوآوری مستمر ساخته شده‌اند.

همه بنیانگذاران استارت آپ می دانند که موفقیت یک شبه یک افسانه است. سال ها مبارزه، شکست و درد باعث ایجاد موفقیت های یک شبه مانند Airbnb، توییتر و Pebble شده است. اگر دوستان معروفی دارید که می‌توانند به جای شما صحبت کنند، به شما کمک می‌کند تا جذابیت اولیه را به دست آورید.

گرفتن نام در مجلات برتر در تجارت شما، افراد مشهوری که طرح های شما را به نمایش می گذارند یا ارائه یک عملکرد خیره کننده و سرگرم کننده در رسانه های اجتماعی همه راه هایی هستند که از طریق آنها می توانید برند خود را بازاریابی کنید.

شبکه سازی برای همه حرفه ای ها و بیشتر برای کارآفرینان حیاتی است. شما را به روی ایده های جدید باز می کند و به شما کمک می کند تا در مورد روش های بازاریابی منحصر به فرد بیاموزید. بیشتر کارآفرینان می گویند که در شغل خود احساس انزوا می کنند، زیرا تنها به دنبال رویاهای خود می روند. شرکت در رویدادهای شبکه، کنفرانس ها، سمینارها و مناظره ها شما را درگیر و در ارتباط با جامعه گسترده تر نگه می دارد.

بنیانگذاران استارت آپ نمی توانند بیکار بنشینند. شما باید دست دراز کنید و مورد توجه قرار بگیرید.

با اینفلوئنسرها تیم تشکیل دهید

اینفلوئنسرها در تمام پلتفرم های رسانه های اجتماعی یافت می شوند. آنها به خودی خود افراد مشهوری هستند و فالوورهای قابل توجه و وفاداری دارند که از محتوایی که توسط شخصیت های آنلاین مورد علاقه خود ارائه می شود، لذت می برند، اعتماد می کنند و از آنها قدردانی می کنند. اگر استارتاپ بازاریابی تجارت الکترونیک شما تجهیزات فضای باز می فروشد، با ماجراجویان مشتاق، کاوشگران، مسافران و علاقه مندان به ورزش که با ارائه محتوای ارزشمند به دنبال کنندگان خود نامی برای خود دست و پا کرده اند، همکاری کنید.

جمع بندی: سئو فروشگاه و افزایش فروش در بازاریابی تجارت الکترونیک

مهم است که ترافیک جستجوی فعلی و نرخ تبدیل خود را شناسایی کنید و سپس واکنش نشان دهید. هر کسب و کاری همانند مخاطبانش منحصر به فرد است.

اگرچه من همه چیز را در این پست لحاظ نکردم و چیزهای بیشتری وجود دارد که باید آنها را پوشش دهید (گرفتن ایمیل ها، سرعت سایت در موبایل، مشاهده نقشه های حرارتی، تجزیه و تحلیل گوگل آنالیتیکس، تجزیه و تحلیل کمپین های بازاریابی شما، بهبود صفحات محصول و غیره) باید به اندازه کافی خوب باشد تا شما را در مسیر درست هدایت کند. همچنین ایجاد استراتژی سئو تجارت الکترونیک می‌تواند به سئو فروشگاه شما و افزایش فروش انفجاری کمک شایانی کند.

امیدواریم از مطالعه‌ مقاله‌ی “9 راهکار سئو فروشگاه و افزایش فروش در بازاریابی تجارت الکترونیک” در جت تک لذت برده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا