7 راه افزایش رتبه بندی دامنه (DR)|تضمینی

فرض کنید یک وبلاگ استثنایی اما گران قیمت دارید. شما تمام بودجه خود را صرف بهترین نویسندگان محتوا و توسعه دهندگان وب کردید. با این حال، شما ترافیک کافی دریافت نمی کنید و رتبه گوگل شما ضعیف است. حتی بدتر؟ وبلاگ نویسان آماتور با سایت های کمتر قابل توجه عملکرد بهتری دارند و بازدیدکنندگان بیشتری را جذب می کنند.

ممکن است پاسخ در امتیاز پایین رتبه بندی دامنه شما باشد. وب سایت هایی با رتبه دامنه بالا ترافیک بیشتری ایجاد می کنند و متعاقباً درآمد بیشتری از بازدیدکنندگان به ارمغان می آورند. اگر وبلاگ شما ضعیف عمل می کند، ممکن است به بازدیدکنندگان و درآمد خوب دست پیدا نکنید. در ادامه با آموزش راه‌های افزایش رتبه بندی دامنه Domain Rating با جت تک همراه باشید!

 

رتبه پایین دامنه چگونه به نظر می رسد. منبع: Ahrefs

خوشبختانه، راه های ساده ای برای افزایش رتبه دامنه و کسب درآمد بیشتر از وبلاگ شما وجود دارد. امروز، به شما نشان خواهم داد که رتبه بندی دامنه چیست، چرا اهمیت دارد و چگونه آن را به نفع خود انجام دهید.

رتبه بندی دامنه به چه معناست؟

ابتدا اجازه دهید یکی از رایج ترین سردرگمی ها در مدیریت وب سایت را روشن کنیم که تفاوت بین اعتبار دامنه (DA) و رتبه بندی دامنه (DR) است.

بسیاری از مبتدیان DA را با DR اشتباه می گیرند و بالعکس. و این کاملا قابل درک است. هر دوی آنها معیارهایی هستند که ارائه دهندگان ابزار SEO برای کمک به رتبه بندی وب سایت ها بر اساس برخی از محاسبات در الگوریتم رتبه بندی گوگل ایجاد کرده اند. با این حال، آنها یک چیز نیستند.

Domain Authority یا دامین آتوریتی یک امتیاز دامنه است که توسط Moz برای پیش بینی شانس رتبه بندی وب سایت در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ایجاد شده است. امتیاز DA از 1 تا 100 متغیر است. بالاترین نمره نشان دهنده بهترین توانایی سایت برای رتبه بندی بهتر است.

رتبه بندی دامنه یا Domain Rating یک ابزار متریک است که توسط Ahrefs برای سنجش پروفایل بک لینک وب سایت شما ایجاد شده است. برای انجام این کار، لینک ها و زیر دامنه های داخلی و خارجی شما را در نظر می گیرد. امتیاز نهایی DR تصویری از مقایسه سایت شما با دامنه های مشابه از نظر استراتژی لینک است.

بنابراین، رتبه بندی دامنه چیست؟

رتبه بندی دامنه Ahrefs با اعتبار دامنه بسیار متفاوت است. امتیاز رتبه بندی دامنه شما به میزان قدرت بک لینک های وب سایت شما در مقایسه با سایر سایت های پایگاه داده Ahrefs در مقیاس 100 امتیازی بستگی دارد.

سه عامل بر امتیاز رتبه بندی دامنه شما تأثیر می گذارد:

  1. تعداد وب سایت هایی که به سایت شما لینک می دهند.
  2. امتیاز DR آن وب سایت ها
  3. تعداد دامنه هایی که هر یک از وب سایت های فوق به طور جداگانه به آنها لینک می دهند.

در نهایت DR الگوریتمی است، به این معنی که بالا رفتن از نردبان رتبه بندی، بسته به موقعیت شروع شما متفاوت است. به عنوان مثال، رسیدن از سطح 10 به سطح 20 آسان تر از رسیدن از سطح 79 به سطح 80 است.

آیا رتبه بندی دامنه برای سئو مهم است؟

به گفته Ahrefs، هیچ مدرک روشنی وجود ندارد که نشان دهد رتبه دامنه، اعتبار دامنه، یا هر نوع قدرت دامنه می تواند یک عامل تأثیرگذار در رتبه بندی موتورهای جستجو باشد.

با این وجود، تصور اینکه دو وب‌سایت اطلاعات یکسانی را ارائه می‌دهند، اما یکی دارای پروفایل بک‌لینک قوی و دیگری هیچ‌کدام نیست، در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) به طور مشابهی رتبه‌بندی می‌کنند دشوار است.


مطلب مرتبط: محتوای تکراری چیست؟


در واقع، تحقیقات نشان می دهد که میانگین نرخ کلیک (CTR) برای جایگاه اول در گوگل در حال حاضر 43.32 درصد است. برعکس، موقعیت دهم تنها 3.11 درصد شانس کلیک شدن توسط جستجوگران را دارد.

همانطور که می بینید، تفاوت بیش از حد قابل توجه است. چه مفهومی داره؟

این بدان معناست که هر چه میزان DR شما بالاتر باشد، احتمال اینکه گوگل آن را در بالای لیست در صفحه اول نتایج جستجو قرار دهد بیشتر است.

داشتن یکی از موقعیت های برتر در SERP بازدیدکنندگان بیشتری را برای شما به ارمغان می آورد. به نوبه خود، شما به درآمد تبلیغاتی بالاتر و راه های سودآورتری برای کسب درآمد از وب سایت خود دسترسی دارید.

رتبه بندی دامنه نقش مهمی در نحوه درک وب سایت شما توسط موتورهای جستجو و بازدیدکنندگان دارد. در ادامه آموزش 7 تاکتیک اثبات شده در مورد چگونگی افزایش رتبه دامنه و افزایش اعتبار دامنه در جت تک توضیح داده شده است.

1: محتوای باکیفیت بنویسید که دیگران دوست دارند به اشتراک بگذارند و به آن لینک دهند

اگر به چگونگی بهبود رتبه بندی دامنه فکر می کنید، نمی توانید کاری بهتر از انتشار محتوای با کیفیت بالا و با ثبات انجام دهید.

هنگامی که بازدیدکنندگان برای اولین بار وارد وب سایت شما می شوند، سایت شما را قضاوت می کنند. به یاد داشته باشید که مردم در اینترنت به دنبال پاسخ هستند. بنابراین، محتوای شما باید راه‌حل‌هایی را برای پرسش‌هایشان به سرعت و مؤثر ارائه کند.

محتوای با کیفیت برتر، آموزنده و پر از آمار ارزشمند است. اما چگونه به بهبود DR شما کمک می کند؟

همانطور که وب سایت شما رشد می کند، به یک کتابخانه آنلاین گسترده از اطلاعات قابل اعتماد تبدیل می شود. مردم نه تنها اغلب به آن مراجعه می کنند، بلکه لینک های آن را با دیگران نیز به اشتراک می گذارند. علاوه بر این، وب‌سایت‌های دیگر به شما به‌عنوان منبعی از اطلاعات معتبر مرتبط هستند.

اگر به تازگی حرفه وبلاگ نویسی خود را شروع کرده اید، به یاد داشته باشید که هرگز محتوای بی کیفیت منتشر نکنید. همچنین، اگر یک وبلاگ قدیمی و کم کارایی دارید، همیشه می‌توانید از محتوا برای افزایش رتبه دامنه استفاده کنید.

2: موضوع خود را در وب سایت های معتبر مطرح کنید

وب سایت شما ممکن است برخی از بهترین محتوای اینترنت را داشته باشد. با این حال، سایت‌های دیگر اگر از وجود آن اطلاعی نداشته باشند، دوباره به آن لینک نمی‌دهند.

یکی از بهترین راه‌ها برای افزایش رتبه‌بندی دامنه، ایجاد «لینک همکاری‌ها یا linking collaborations» به وب‌سایت‌های معتبرتر دیگر است. در اینجا برخی از سایت هایی هستند که باید در نظر بگیرید:

  • افرادی که در پست های وبلاگ شما ذکر شده اند
  • وب سایت هایی که محتوای مشابه شما دارند
  • دامنه هایی که به سایت های دیگر با موضوعات مشابه لینک داده اند

با یک طرح حرفه ای و مطمئن به این منابع نزدیک شوید. همچنین، در مورد سایر مطالبی که در وب سایت خود دارند صحبت کنید. به این ترتیب نشان می دهید که از نوع محتوای آنها به روز هستید.

بعد، باید در مورد محتوای خود صحبت کنید و توضیح دهید که چه چیزی آن را ارزشمند می کند. به یاد داشته باشید که این سایت ها ممکن است هر ماه هزاران درخواست از این قبیل دریافت کنند. بنابراین، طرح شما باید به درستی انجام شود تا یک مقاله در وب سایت آنها ایمن شود.

3: مطمئن شوید که وب سایت شما ریسپانسیو یا واکنش گرا است

طبق مطالعه ای از Statista، بیش از 6.3 میلیارد نفر در حال حاضر از تلفن هوشمند استفاده می کنند. تا سال 2026، تعداد اشتراک تلفن های هوشمند در سراسر جهان باید 1.5 میلیارد افزایش یابد. بنابراین، داشتن یک وب سایت سازگار با موبایل دیگر یک انتخاب نیست. این یک امر ضروری است.

وب سایت شما باید در همه چیز از رایانه های رومیزی گرفته تا گوشی های هوشمند و تبلت ها به راحتی قابل دسترسی باشد. در غیر این صورت، حجم زیادی از ترافیک و اقتدار را از دست خواهید داد. علاوه بر این، گوگل می تواند عدم پاسخگویی سایت شما را جریمه کند. در نتیجه امتیاز رتبه بندی دامنه پایینی خواهید داشت.

برای اطمینان از اینکه وب سایت شما تجربه یکسانی را در انواع دستگاه ها ارائه می دهد، وقت بگذارید. همچنین، می توانید با در دسترس قرار دادن آن برای افراد دارای معلولیت یک قدم فراتر بروید. از یک ویجت برای کمک به بازدیدکنندگان ناتوان در تغییر اندازه فونت، کنتراست و موارد دیگر استفاده کنید.

4: پروفایل UR خود را از طریق لینک داخلی تقویت کنید

همه قطعات محتوا برابر ایجاد می شوند، اما برخی از آنها برابرتر از بقیه هستند. به این معنا که ممکن است شما مقالات متعددی در وب سایت خود داشته باشید، اما تنها تعداد انگشت شماری از آنها جذاب ترین مقالات شما یا مواردی هستند که می خواهید بازدیدکنندگان بیشتری را جذب کنید.

یک چیز عالی در مورد بررسی رتبه دامنه Ahrefs این است که به شما امتیازی برای رتبه بندی URL سایت شما (UR) می دهد. این معیار بر اساس بک لینک ها مانند DR است. با این حال، کمیت و کیفیت لینک‌هایی که از یک وب‌سایت دیگر به وب‌سایت شما ارسال می‌شود را اندازه‌گیری نمی‌کند ولی در عوض، UR این عوامل را برای صفحات جداگانه مطالعه می کند.

بنابراین، مطمئن شوید که مقالات خود را از طریق لینک های مفید به هم متصل می کنید. لینک داخلی می‌تواند پورتال‌های مؤثری را بین منابع آموزشی برای بازدیدکنندگان فراهم کند. این مرحله در یادگیری نحوه افزایش رتبه دامنه بسیار مهم است.

5: بهینه سازی محتوا و پاسخ به سوالات کاربران

علاوه بر کیفیت بالا، مستند بودن و بهینه سازی محتوا، محتوای شما باید به محتمل ترین سوالات در مورد موضوع مورد نظر پاسخ دهد.

اکنون، یک ابزار رتبه بندی دامنه ممکن است در اینجا کمک زیادی به شما نکند. درعوض، بهترین انتخاب شما استفاده از یک ابزار تحقیق رایگان برای کلمات کلیدی و ایده‌های محتوا مانند Answer the Public است .

این وب سایت یک ابزار بصری عالی است که هر سؤالی را که تا به حال در اینترنت درباره تقریباً هر موضوع مرتبط پرسیده شده است، پوشش می دهد. همچنین، استفاده از آن حتی برای مبتدیان نیز آسان است. تنها کاری که باید انجام دهید این است که یک کلمه کلیدی را تایپ کنید و بفهمید که مردم در مورد آن چه می پرسند.

در مرحله بعد، می توانید از نتایج برای تغییر محتوای خود استفاده کنید تا به محبوب ترین سؤالات آنلاین پاسخ دهد.

6: محتوای خود را در چندین پلتفرم تغییر کاربری دهید

اگر به این فکر می کنید که چگونه رتبه دامنه خود را افزایش دهید، باید به تنوع در معرض دید محتوا نگاه کنید. به عنوان مثال، یکی از عوامل متعددی که بر رتبه بندی در موتورهای جستجو تأثیر می گذارد، عبارت های جستجو با حجم بالا است.

به عبارت ساده، مردم باید بیش از یک لینک به وبلاگ شما با یک جستجوی ساده دریافت کنند و شما می توانید با داشتن نسخه های ویدیویی از مقالات خود در YouTube، آن را به دست آورید. از طرف دیگر، می توانید آنها را با مهمانان دیگر در پادکست ها مطرح کنید.


مطلب مرتبط: 10 اشتباه طراحی سایت UX و UI


به این ترتیب، وقتی کاربران محتوای شما را جستجو می کنند، آن را در قالب های مختلف پیدا می کنند. در نهایت، دامنه شما باید شهرت خود را افزایش دهد و متعاقبا، DR آن را افزایش دهد.

7: برای دریافت سیگنال های اجتماعی در رسانه های اجتماعی پست کنید

بیشتر اعتبار دامنه بر اساس ترافیک موتورهای جستجوی ارگانیک است که می توانید با محتوای باکیفیت و ارزش اشتراک گذاری به آن دست پیدا کنید.

البته، می توانید امیدوار باشید که به وفادارترین خوانندگان خود برای اشتراک گذاری رسانه های اجتماعی اعتماد کنید. با این حال، می‌توانید تلاش‌های آن‌ها را با ارسال مستقیم محتوای خود به پلتفرم‌های رسانه‌های اجتماعی خودتان افزایش دهید.

در محبوب ترین کانال های رسانه های اجتماعی مانند یوتیوب، فیسبوک، اینستاگرام و توییتر حساب ایجاد کنید تا داستان خود را در قالبی متفاوت بازگو کنید. در این پلتفرم‌ها، می‌توانید همه چیز را از ویدیوها و تصاویر گرفته تا نظرات و صداهای صوتی ارسال کنید.


مطلب مرتبط: آموزش استفاده از توضیحات متا


محتوای خود را تغییر دهید تا برای افرادی که از رسانه های اجتماعی استفاده می کنند قابل دسترسی باشد. سیگنال های بیشتر از این سیستم عامل ها باید امتیاز رتبه بندی دامنه شما را افزایش دهد و اعتبار سایت را افزایش دهد.

نتیجه گیری افزایش رتبه بندی دامنه:

یکی از ارکان بهبود رتبه جست‌وجوی گوگل، دامین آتوریتی و رتبه بندی سایت است. اما خود گوگل این موضوع را تایید نمی‌کند ولی با تست های مداوم ما بر روی سایت‌ها، متوجه‌ شدیم که تاثیر بسزایی در نحوه رتبه دهی سایت در سرچ گوگل دارد. در این آموزش سعی کردیم به مهمترین نکات برای افزایش رتبه بندی دامنه اشاره کنیم که دامین آتوریتی هم شامل آن شد. مسلما دامین آتوریتی و رتبه بندی سایت با هم فرق می‌کنند اما با این 7 راهکار حرفه‌ای، هر دو با هم افزایش پیدا می‌کنند که می‌توانیم نمودارشان را در ابزارهای اچرف و ماز ببینیم. امیدواریم از آموزش 7 راه افزایش رتبه بندی دامنه (DR) در جت تک لذت برده باشید.

2 دیدگاه

    1. سلام. خیلی خوشحالیم که مقاله‌ی 7 راه افزایش رتبه بندی دامنه برای شما مفید بوده است.
      نشانی اینترنتی شما حذف و نام شما ویرایش شده است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا