10 اشتباه مرگبار طراحی سایت UX و UI باعث خرابی سئو

بسیاری از طراحان و هنرمندان صنعت خود را بالاتر از همه قوانین بهینه سازی موتورهای جستجو (SEO) می دانند. اما مقاله ای که توسط انجمن ماشین های محاسباتی منتشر شده است نشان می دهد که حدود 95 درصد از بازخوردهای منفی در مورد یک وب سایت مربوط به مسائل طراحی است. به جرات می توان گفت که طراحی به طور قابل توجهی بر درک وب سایت ها و در نتیجه بر رتبه بندی آنها تأثیر می گذارد.

10 اشتباه در طراحی وب سایت شما موجب خرابی سئو

زمان آن فرا رسیده است که خطوط سئو، محتوا و طراحی گرافیک به هم نزدیک شوند. هر سه رشته ای که زمانی تصور می شد به طور موازی کار کنند، اکنون با هم کار می کنند. و در حالی که این فرصت‌های زیادی را در بازاریابی شما ایجاد می‌کند، اما خطرات بیشتری را برای انجام اشتباهاتی که به تلاش‌های رتبه‌بندی شما آسیب می‌زند، باز می‌کند. چندین جنبه طراحی وب سایت شما وجود دارد که نیاز به توجه دارد.

طراحی وب سایت خود را دوباره بررسی کنید و به این خطاها توجه کنید:

عدم تمرکز روی ریسپانسیو بودن یا Mobile Usability - جت تک

 

عدم تمرکز روی ریسپانسیو بودن یا Mobile Usability باعث خرابی سئو

از سپتامبر 2020، گوگل در حال بروز رسانی بوده است. یکی از این تغییرات تغییر به وب‌سایت‌های سازگار با موبایل با محتوایی است که ظاهر خوبی دارند و سریع بارگذاری می‌شوند. چرا؟

  • تعداد کاربرانی که از طریق موبایل به اینترنت دسترسی دارند در سال 2018 از کاربرانی که از طریق سایر دستگاه ها از آن استفاده می کنند، پیشی گرفته است.
  • اگر صفحه شما پس از سه ثانیه بارگذاری شود، با نرخ پرش یا بانس ریت 32 درصدی مواجه هستید.

Kissmetrics مشکلاتی را برای کاربران تلفن همراه هنگام دسترسی به یک سایت پیدا کرد:

  • چهل و هفت درصد از بازدیدکنندگان زمان بارگذاری دو ثانیه را انتظار دارند.
  • اگر بارگذاری بیش از سه ثانیه طول بکشد، چهل درصد آن را ترک می‌کنند.
  • هفتاد و نه درصد از بازدیدکنندگان هرگز از سایتی که عملکرد بدی داشته است بازدید نمی کنند.
  • اگر زمان بارگذاری 1 درصد افزایش یابد، احتمالاً 16 درصد از ترافیک را از دست خواهید داد.

ما معتقدیم که این نظرسنجی‌ها برای درک این نکته کافی است که نمایه‌سازی در تلفن همراه کلید بعدی موفقیت شما در سئو است. گوگل این موضوع را از طریق به‌روزرسانی تجربه صفحه اخیر خود تأیید کرده است که بر بهبود تجربه کاربر (UX) تمرکز دارد. Page Experience در تلفن همراه به صورت زنده است و قرار است در مارس 2022 در جستجوی رایانه رومیزی دسکتاپ عرضه شود .

اکنون، وب‌سایت‌هایی که سیگنال‌های رتبه‌بندی تجربه صفحه و اصول طراحی UX را در نظر می‌گیرند برتری دارند. طراحی UX فرآیندی برای درک نحوه تعامل و احساس کاربر پس از درگیر شدن با محصول است. این عمدتا برای افزایش سهولت استفاده گنجانده شده است. گوگل اکنون طراحی یک وب سایت را بر اساس سه Core Web Vital که مجموعاً کاربر پسند بودن یک وب سایت را می سنجد، قضاوت می کند.

تصاویر زیاد با حجم بالا باعث خرابی سئو سایت

آیا تا به حال سعی کرده اید یک کوزه آب را در یک لیوان بریزید؟ به محض پر شدن لیوان آب شروع به سرریز شدن می کند. همین اتفاق می افتد اگر طراحی وب سایت خود را در صفحه نمایش های کوچک دستگاه های تلفن همراه قرار دهید.

تصور کنید یک وب سایت دارای صدها تصویر در صفحه فرود خود است. طبیعتاً حرکت در صفحه برای کاربران دشوار خواهد بود. در نسخه موبایل همه چیز خیلی کوچک و ناخوانا می شود.

تحقیقات انجام شده توسط Searchmetrics نشان داد که 10 وب سایت برتر در صفحه نتایج جستجو (SERP) کمتر از سه تصویر در هر صفحه در وب سایت خود دارند. درس گرفته شده این است که هر چه آشفتگی بیشتر باشد، برای موتورهای جستجو سخت تر است.

تست PageSpeed ​​Insights گوگل ممکن است ایده هایی در مورد نحوه حذف عناصر محتوای سنگین از طراحی به شما بدهد. این نشان می دهد که چه تصاویری به فشرده سازی نیاز دارند تا صفحه را بیش از 50 درصد سئو دوستانه تر کند.

اضافه کردن متن در تصاویری که بی‌ارزش‌ اند

متن چیزی است که گوگل می تواند آن را بخواند، به جز اینکه به صورت HTML در باطن وب سایت کدگذاری شده است. الگوریتم قادر به خواندن تصاویر یا خواندن متن نوشته شده در آنها نیست. بنابراین، ساده کردن متن در وب سایت شما یکی دیگر از جنبه های مهم سئو است.

افزودن تگ alt به تصاویر سایت - جت تک

 

توصیه می شود متن را نه در تصاویر بلکه در کد طراحی صفحه اضافه کنید. این به الگوریتم اجازه می دهد تا بخواند، کلمات کلیدی را شناسایی کرده و آنها را بر اساس آن رتبه بندی کند. حتی اگر متنی به تصویر اضافه شود، با بزرگنمایی تار می شود.

علاوه بر این، افزودن متن به وب سایت شما دارای مزیتی است که اکثر طراحان آن را از دست می دهند. اگر بازدیدکننده به زبان دیگری به اطلاعاتی نیاز داشته باشد، متن رمزگذاری شده را می توان تغییر داد در حالی که تصویر نمی تواند.

برای پیشبرد امور باید روی جنبه های خاصی کار کنید، مانند:

افزودن تگ Alt به تصاویر

یک تگ alt توضیحی از تصویر کد شده در HTML در باطن است. موتورهای جستجو این کد را می خوانند تا ارتباط هر تصویر را با یک جستجو برای رتبه بندی درک کنند. تعداد زیاد گرافیک بیش از آنکه فایده داشته باشد ضرر دارد. شما باید از نام تصویر به عنوان یک ابزار سئو مهم استفاده کنید. FYI، گوگل می تواند نام فایل را بخواند. بنابراین، به جای استفاده از 12345.jpg، می توانید از کلمات کلیدی توصیف کننده فایل استفاده کنید که به عنکبوت ها در نمایه سازی کمک می کند.

استفاده از ترکیب رنگ های مناسب

تصاویر واضح باید با ترکیب رنگ مناسب انتخاب شوند. در یک مطالعه مشخص شد که بیش از 40 درصد از تمام وب سایت ها از رنگ آبی در طراحی خود استفاده می کنند و پس از آن از رنگ سبز استفاده می کنند.

بدون احتساب اطلاعات خاص

از ارائه هرگونه اطلاعات تماس یا اطلاعات مفید در تصاویر خودداری کنید. اطلاعات را به شیوه ای ظریف اما برجسته در فوتر به اشتراک بگذارید. همچنین می‌توانید پیوندهای مهمی را به وب‌سایت خود در فوتر اضافه کنید تا الگوریتم فهرست‌بندی شود.

خطای 404 (در حال تغییر مسیر)

طراحی یک صفحه 404 لینک شکسته آنقدر پیش پا افتاده به نظر می رسد که اکثر کارشناسان سئو آن را از دست می دهند. مردم اغلب URL اشتباهی را تایپ می کنند یا به دنبال صفحه ای می گردند که دیگر در دسترس نیست.

در اینجا فرصتی برای طراح وب سایت شما وجود دارد تا چیزی ایجاد کند که توجه کاربر را جلب کند. هنگام بازدید از یک صفحه خطا، کاربران تمایل دارند به عقب برگردند و آن را فراموش کنند. کاری که می توانید در اینجا انجام دهید این است که خدمات مشتری خود را برجسته کنید.

ممکن است وقتی به صفحه خطا هدایت می شوند به دنبال چیزی باشند. می توانید پیوندهای مربوط به صفحه اصلی وب سایت خود یا چندین پیوند به خدمات خود اضافه کنید. این نشان می دهد که شما به تجربه بازدیدکنندگان اهمیت می دهید.

برخی از برندها آن را به فرصتی برای بازاریابی و ایجاد شهرت آنلاین مثبت تبدیل کرده اند. به عنوان مثال، آنها ممکن است پیوندی به یک کوپن یا کتاب الکترونیکی رایگان اضافه کرده باشند که کاربران می توانند از آن استفاده کنند.

افزودن لینک به صفحه خطا می تواند از از دست دادن بازدیدکنندگان جلوگیری کند زیرا پیوندهای اضافه شده با URL موجود ایندکس می شوند و در نتیجه ترافیک و رتبه بندی را افزایش می دهند.

این ایده یک تغییر بازی برای وب سایت هایی است که دوباره راه اندازی می شوند. URL های قدیمی قرار است صفحه خطای 404 را ارائه دهند. بنابراین، می‌توانید با هر صفحه خطا یک فرم بازخورد پیوست کنید تا کاربران آدرس اینترنتی را که می‌خواهند پیدا کنند یا اطلاعاتی را که به دنبال آن هستند ذکر کنند. آزمایش شده است و مدیران وب‌سایت‌هایی که این کار را انجام داده‌اند ایمیل‌هایی از افرادی که به دنبال URL زنده هستند دریافت کرده‌اند.

حذف کامل پاپ آپ ها

اتان زاکرمن هنوز از ایجاد تبلیغات پاپ آپ از طریق جاوا اسکریپت و پرل سمت سرور در 20 سال پیش متاسف است. به همان اندازه که آزاردهنده هستند، فروش را بالا می برند.

برخلاف نظرسنجی که نشان داد 70 درصد از کاربران پنجره‌های بازشو را «بی ربط» می‌دانستند، بسیاری از کسب‌وکارها از طریق آن‌ها طعم سود واقعی را می‌چشند. حتی Entrepreneur دریافت که جذب کاربران از طریق پنجره‌های بازشو با فلش کردن پیشنهادات محدود و فروش، فروش آنها را تا 162 درصد افزایش داد. این‌ها نتایج شگفت‌انگیزی برای ویژگی‌هایی هستند که به اندازه‌ای مورد پسند نیستند که کروم مکانیزم داخلی برای مسدود کردن آنها دارد.

پاپ آپ ها ذاتا بد نیستند. خب ما چه کار کنیم؟ وبلاگ وب مستر گوگل همه چیز را می گوید:

  • یک تبلیغ پاپ آپ که بلافاصله پس از اینکه بازدیدکننده در صفحه از طریق SERP پیمایش می کند یا در حالی که به دنبال برخی اطلاعات است، نفوذ می کند.
  • تبلیغی که کل صفحه محتوا را پوشش می دهد
  • اضافه کردن یک پاپ آپ طرح بندی در بالای صفحه که محتوای اصلی وب سایت را از خط عمل کاربر دور می کند.

هنگامی که به درستی انجام می شود، پنجره های بازشو نمی توانند آنقدر بد باشند. در واقع، WebMeUp قویاً گنجاندن پاپ آپ ها را پیشنهاد می کند. چرا؟ چرا که توانسته در عرض چند ماه 95 درصد از مشترکان خود را از طریق آنها به دست آورد. بنابراین، طراحان چه چیزی را از دست داده اند؟

در اینجا چند ایده برای طراحی به منظور مفید ساختن آنها برای بازدیدکنندگان وجود دارد:

پاپ آپ ها روشی عالی برای نشان دادن تعداد فروش های انجام شده یا نشان دادن آماری هستند که ممکن است برای وب سایت شما مفید باشد.

  • ارائه فروش، تخفیف، مشوق‌ها و موارد رایگان از طریق پنجره‌های بازشو یک ایده عالی برای جذب کاربر است.
  • زمان چشمک زدن به طور ایده آل روی پنج ثانیه تنظیم شده است. برای بازدیدکنندگان معمولی، زمان نمایش پاپ آپ بعد از هر دقیقه ایده آل بود.
  • استفاده از رنگ قرمز به عنوان دعوت به اقدام (CTA) برای ارسال ایمیل، حداکثر تعداد ارسالی را به همراه داشت.

H1 های از دست رفته در صفحات اصلی

عنکبوت‌ها عناصری مانند توضیحات متا، تگ‌های عنوان، تگ‌های alt، کدهای H1، H2 و HTML را می‌خوانند تا ارتباط با یک پرس و جو را پیدا کنند.پیشنهاد ما این است که حتما آموزش استفاده از توضیحات متا و تاثیر متا دیسکریپشن در سئو را از جت تک مطالعه کنید. اگر هر یک از عناصر به درستی بهینه نشده باشد، ممکن است فرصت های رتبه بندی اصلی را از دست بدهید که یکی از این عناصر H1 است.

H1 های صفحات سایت - جت تک

 

مردم تمایل دارند H1 ها را با برچسب های عنوان، که در SERP ها دیده می شوند، یکسان بدانند. برچسب‌های عنوان عمدتاً پیوندهایی هستند که شما را به صفحه وب می‌برند. آنچه در صفحه وب به عنوان توضیحی برای پرس و جو نمایش داده می شود به عنوان هدر یا H1 شناخته می شود. هدرها هنگام نمایش نتیجه پرس و جو ظاهر نمی شوند، اما به عنکبوت کمک می کنند موضوع وب سایت شما را شناسایی کند.

هدرهایی که ممکن است H1، H2 و غیره باشند، عوامل تعیین کننده در سئو هستند . آنها بخشی از کد HTML را تشکیل می دهند که عنکبوت ها می خوانند و کلمات خاصی را برای خزنده ها برجسته می کنند تا روی آنها تمرکز کنند.

بنابراین، گنجاندن H1 یک نکته حرفه ای برای وب مسترها است. اینها را به خاطر بسپار:

  • H1 ها باید حاوی کلمه کلیدی اصلی صفحه وب باشد.
  • H1 ها باید بالای تاشو قرار گیرند. آنها نباید توسط یک تبلیغات تمام صفحه پاپ آپ یا بالای صفحه مبهم شوند.
  • به یاد داشته باشید، شما تقریباً پنج ثانیه فرصت دارید تا بازدیدکننده خود را تحت تأثیر قرار دهید. مطمئن شوید که H1 های شما قانع کننده هستند.

فکر می کنیم گوگل یک اسکرول‌گر خوب است

در حالی که کاربران می توانند برای بازیابی اطلاعات مربوطه در کوتاه ترین زمان به پایین پیمایش کنند، یک عنکبوت نمی تواند این کار را انجام دهد. محتوای اضافی و صفحاتی که ممکن است مناسب باشند و سایت شما را در رتبه بندی قرار دهند در نظر نمی گیرد.

مارتین اسپلیت گوگل در یک کنفرانس آنلاین این موضوع را کاملاً همدلانه مطرح کرد. او اشاره کرد که عنکبوت هر آنچه را که برایش قابل مشاهده است از قبل می خواند و فهرست می کند. برای رفع تنبلی بارگذاری، مدیران وب باید به مرکز جستجوی گوگل مراجعه کنند. غول موتور جستجو برخی از اصلاحات را ذکر می کند:

  • Chrome 76 به طراحان وب سایت اجازه می دهد تا از ویژگی های بارگذاری بدون کدگذاری کتابخانه برای بارگذاری تنبل در جاوا اسکریپت استفاده کنند.
  • یک کتابخانه جاوا اسکریپت اجازه می دهد تا داده ها هنگام ورود به viewport بارگیری شوند.
  • پیمایش صفحه‌بندی شده به کاربران این امکان را می‌دهد تا روی پیوندی کلیک کنند که آنها را به بخش مورد نظر محتوا می‌برد.

جمع بندی:اشتباهات طراحی سایت باعث خرابی سئو

ممکن است سرمایه زیادی در وب سایت خود داشته باشید و سرمایه گذاری زیادی در وب سایت خود کرده باشید، اما این اشتباهات می تواند نتایج معکوس داشته باشد و طراحی سایت اشتباه باعث خرابی سئو سایت شما شود. از آنها آگاه باشید و مراحل و بروز رسانی های لازم را انجام دهید تا مطمئن شوید که از سئو و محتوای خود مطلع هستید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا