10 اشتباه رایج برای بازاریابی محتوا+نکات ضروری😱

بازاریابی محتوا لحظه به لحظه خود را می گذراند. با این حال، هنوز کمتر از ارزش گذاری شده و تا حد زیادی سوء تفاهم شده است. وبلاگ نویسی تقریباً یک دهه پیش به جریان اصلی تبدیل شد. از آن زمان، برای اکثر مشاغل، بازاریابی محتوا با داشتن یک وبلاگ شرکتی شروع می شود و به پایان می رسد که در آن درباره خود و محصولاتشان صحبت می کنند.

آیا بازاریابی محتوا این است؟ تا حدودی بله، اما این شکل از بازاریابی بسیار مهمتر از داشتن یک وبلاگ شرکتی است. در این مقاله، 10 افسانه رایج بازاریابی محتوا را بررسی می کنیم که شما را از دستیابی به موفقیتی که محتوا می تواند به کسب و کارتان ارائه دهد، باز می دارد.

1: بازاریابی محتوا باید تبلیغاتی باشد

در حالی که مهم است که در مورد اینکه چه کسی هستید، چه چیزی ارائه می دهید و چگونه به مشتری سود می رساند صحبت کنید، این تنها کاری نیست که می توانید با محتوا انجام دهید. قوی ترین شکل بازاریابی محتوا بدون فروش چیزی اطلاع رسانی می کند، آموزش می دهد و درگیر می شود.

غافلگیر شدن؟ درسته!

مشتریان شما آنقدر به شما اهمیت نمی دهند که برایشان مهم است که شما چه کاری می توانید برای آنها انجام دهید و چگونه می توانید زندگی آنها را آسانتر کنید. اگر می‌خواهید مشتریانتان به شما اهمیت دهند، باید با افزودن ارزش به زندگی‌شان، دلیلی برای آنها بیاورید. نیازهای آنها را در جلو و در مرکز محتوا قرار دهید، و نتایج را خواهید دید.

از راهنماها، کتاب های الکترونیکی، مطالعات موردی، آموزش های گام به گام، ویدئو، اینفوگرافیک و نظرات قوی استفاده کنید – محتوایی که به سوالات پیچیده پاسخ می دهد. انجام این کار شما را به یک چهره معتبر در جایگاه خود تبدیل می کند و به شما کمک می کند تا در بین مخاطبان خود اعتبار ایجاد کنید.

2: همه یک تولید کننده محتوا هستند

مطمئناً، همه یک تولیدکننده محتوا هستند. اما (و این یک اما بزرگ است)، آیا آنها می توانند محتوای باکیفیت ایجاد کنند که در دراز مدت به مشتری و کسب و کار شما ارزش بیافزاید؟

به عنوان مثال، می‌توانید با استفاده از دوربین تلفن خود چندین ویدیوی کوتاه بسازید، اما آیا آنها به خوبی فیلم‌هایی هستند که توسط یک فیلمبردار حرفه‌ای گرفته شده است؟ دقیقا!

محتوای با کیفیت بر محتوای متوسط ​​برتری دارد. ایجاد چنین محتوایی به زمان، پول و انرژی نیاز دارد – مقدار زیادی از آن. به جز در مواردی که متخصصین در تیم خود داشته باشید، برای ایجاد محتوای خود، استفاده از کمک حرفه ای از نویسندگان، فیلمبرداران و عکاسان توصیه می شود. حتما حواستان به محتوای تکراری باشد و از سرقت ادبی محتوا بپرهیزید.

3: ویدیوها فقط برای مشاغل با بودجه کلان است

انسان ها موجودات بصری هستند. به همین دلیل است که یک لوگوی عالی برای برندسازی شما بسیار مهم است، زیرا به کسب و کار شما هویت بصری محکمی می بخشد. برخی از سازندگان لوگو بزرگ وجود دارند که می توانند به شما کمک کنند تا یک لوگوی حرفه ای برای برند خود داشته باشید.

با این حال، وقتی نوبت به بازاریابی محتوا می‌رسد، ویدیوها بر عکس‌ها برتری دارند. البته، یک تصویر می تواند هزاران کلمه را بیان کند، و تاثیرگذار است اما آن را با یک ویدیو مقایسه کنید، که به طور همزمان جذاب و آموزشی است.

مردم بیشتر از هر نوع محتوای دیگری از ویدئو استفاده می کنند، به خصوص در رسانه های اجتماعی. مشارکت ویدیویی در سال 2021 نسبت به سال 2017 به 71 درصد افزایش یافت. به طور متوسط، مصرف کنندگان تبلیغات ویدیویی را پنج برابر بیشتر از یک تبلیغ سنتی تماشا می کنند و می گویند که ویدیوها بهترین راه برای کشف محصولات جدید است.

برای ساختن فیلم برای شما به یک فیلمبردار گران قیمت نیاز ندارید. پلتفرم های مختلفی برای ساخت ویدیو به صورت آنلاین وجود دارد که می توانید برای شروع با این شکل از بازاریابی محتوا از آنها استفاده کنید. این ارزان است و اطلاعات مهمی در مورد اینکه چه نوع محتوایی با مخاطبان شما طنین انداز می شود به شما می دهد. بنابراین، زمانی که برای خرج کردن پول‌های کلان آماده باشید، می‌دانید برای حداکثر بازدهی کجا سرمایه‌گذاری کنید.

نکته حرفه ای: ویدیوها را ایجاد کنید و سپس آنها را در پست های وبلاگ ارزش محور رونویسی کنید.

4: تمرکز بر تولید محتوا بیشتر از قابلیت کشف محتوا

“اگر آن را خلق کنم، مردم آن را خواهند یافت.”

نه واقعا.

شما می توانید بهترین محتوای جهان را ایجاد کنید، اما اگر کسی آن را نبیند، مهم نیست. توزیع محتوا در بازاریابی محتوا بسیار مهم است. از پلتفرم‌های اجتماعی، خبرنامه و سایر کانال‌های توزیع مانند Quora، Reddit و Medium برای ایجاد ترافیک به محتوای خود استفاده کنید. محتوای بهینه سازی شده برای موتورهای جستجو ایجاد کنید و بروز رسانی محتوا را انجام دهید تا زمانی که شخصی به دنبال موضوعی مرتبط است نشان داده شود.

بدون ترافیک مناسب، محتوا و کسب و کار شما به پتانسیل واقعی خود نمی رسد. گفته شد، کورکورانه محتوای خود را در همه جا منتشر نکنید. آن را متناسب با پلتفرم و مخاطبان تغییر دهید که ما مقاله‌ی 7 نوع محتوای بصری برای افزایش ترافیک سایت را در جت تک برای شما عزیزان تدارک دیده‌ایم.

5: فالوورها و لایک ها معیارهای مناسبی برای موفقیت هستند

فالوورها و لایک‌ها معیارهای بیهوده‌ای هستند که ممکن است به شما احساس خوبی نسبت به محتوایتان بدهند و در شناخت برند به شما کمک کنند، اما ممکن است بهترین معیار برای قضاوت در مورد موفقیت قطعه محتوا نباشند.

هر کسی می تواند فالوور و لایک بخرد. بنابراین، می‌توانید هزاران لایک در یک پست اینستاگرام داشته باشید، اما این ممکن است ارزشی به کسب و کار شما اضافه نکند. مخاطبان خود را بسازید اما مراقب کیفیت تیم خود باشید.

قبل از ایجاد یک قطعه محتوا، معیارهایی را تعیین کنید که عملکرد آن را تعیین می کند، مانند ترافیک یا ثبت نام. احتمال اینکه صد فالوور وفادار با شما درگیر شوند و به کسب و کار شما ارزش بیافزایند، بیشتر از 100000 دنبال کننده ای است که به چیزی که شما می فروشید علاقه ای ندارند.

6: برندسازی را می توان بعداً انجام داد

نام تجاری کسب و کار شما با یک لوگوی عالی، یک نام تجاری خوب، رنگ های برند ، فونت ها و موارد دیگر شروع می شود. اما بسیار فراتر از آن است و نیاز به کار مداوم دارد.

برندسازی فرآیند ایجاد تصویری برای کسب و کار شما است که مخاطبان شما می توانند با آن ارتباط برقرار کنند و طنین انداز شوند. این شامل صدای برند شما، شخصیت برند، لحن صدا و نوع کلماتی است که در پیام های خود استفاده می کنید. همه این عوامل باید تصویری از تجربه ای که می خواهید به مشتریان خود ارائه دهید را ترسیم کنند.

برندسازی به شما این امکان را می دهد که داستانی را برای مشتریان خود تعریف کنید و از آنها دعوت کنید تا بخشی از آن باشند. یک داستان قوی همیشه از میزان فروش بیشتر خواهد بود. محتوای شما این داستان را منتقل می کند و برند شما را بیشتر تقویت و تقویت می کند.

7: محتوای طولانی تر همیشه بهتر است

طبق یک مطالعه قدیمی، مقالات بالای 2500 کلمه ترافیک بیشتری را مشاهده می کنند، به اشتراک گذاری بیشتری دریافت می کنند و بک لینک بهتری کسب می کنند. اما یک قانون سرانگشتی خوب این است که برای مصرف کننده ایجاد کنید، و وقتی روی ارائه ارزش متمرکز هستید، طول محتوا اهمیتی ندارد. اگر 2500 کلمه را جمع آوری کرده باشید که ارزش واقعی اضافه نمی کند، به سود مورد انتظارتان نخواهید رسید.

ناگفته نماند که محتوای طولانی نیز می‌تواند ارزشمند باشد، اما اگر چیزی را بتوان در 1000 کلمه بیان کرد، هیچ فایده‌ای در مورد آن برای دو برابر کردن تعداد کلمات وجود ندارد.

با این حال، اگر همچنان به دنبال راه هایی برای افزایش طول مقاله خود هستید، تاکتیک های زیر را در نظر بگیرید:

  • بیشترین سؤالات کاربران را اضافه کنید (می توانید از ویژگی «افراد همچنین می پرسند» Google استفاده کنید).
  • آمار و نمونه های مرتبط را اضافه کنید تا اعتبار بیشتری به قطعه خود بیافزایید.
  • الگوها و کمی تاریخچه را برای ساختار دادن به آن اضافه کنید.
  • تا جایی که ممکن است دستورالعمل های گام به گام را اضافه کنید.
  • نقل قول ها و توصیه های متخصص را درج کنید.
  • به یک دیدگاه یا دیدگاه جایگزین بپردازید.

8: بازاریابی محتوا و لینک سازی یکسان هستند

در حالی که لینک سازی و بازاریابی محتوا اهداف مشابهی دارند، اما یکسان نیستند. زمانی که بازاریابی محتوا به خوبی انجام شود، بک لینک هایی با کیفیت بالا جذب می کند که ارزش بیشتری به محتوا و اعتبار بیشتری به کسب و کار شما می بخشد.

یک تفاوت اساسی بین بازاریابی محتوا و ایجاد لینک، رویکرد است. بازاریابی محتوا به دنبال آموزش، اطلاع رسانی و سرگرمی از طریق دارایی های ارزشمندی مانند ویدئوها، پادکست ها، مقالات و موارد دیگر است. هدف ساخت لینک افزایش تعداد سایت هایی است که به یک محتوا لینک می دهند تا اعتبار آن را در چشم موتورهای جستجو افزایش دهد.

در حالی که هدف افزایش دیده شدن برند است، رویکرد و استراتژی‌های ایجاد لینک و بازاریابی محتوا کاملاً متفاوت است.

9: اجرای تبلیغات پولی برای دیده شدن محتوا بسیار مهم است

دو راه کلی برای جذب ترافیک وجود دارد:

  • پولی – شما به موتور جستجو، پلتفرم های رسانه های اجتماعی یا هر نشریه دیگری پول می دهید تا محتوای شما را در مقابل کاربرانی که به دنبال محصول و خدمات شما هستند، نشان دهد.
  • ارگانیک – با اشتراک گذاری مداوم محتوای ارزشمند در مدت زمان طولانی، ترافیک را در همه پلتفرم ها افزایش می دهید. این کار کند است و به کار سختی نیاز دارد، اما بازده سرمایه گذاری (ROI) فوق العاده ای را در دراز مدت ارائه می دهد.

بازاریابی پولی می تواند به شما کمک کند فوراً دیده شوید، اما لزوماً تنها راه برای به دست آوردن ترافیک نیست. شما می توانید با تولید و به اشتراک گذاری مداوم محتوای باکیفیت، ارزشمند و هیجان انگیز به صورت ارگانیک رشد کنید.

محتوایی ایجاد کنید که مکالمه را شروع کند و مخاطبان شما را سرگرم و درگیر کند. وقتی این کار را به طور مداوم انجام می دهید، برای دستیابی به مخاطبان بزرگ و مرتبط نیازی به رسانه پولی ندارید.

10: ویروسی شدن برای موفقیت در بازاریابی محتوا بسیار مهم است

ویروسی شدن مانند یک شگفتی است. برای موفقیت، لازم نیست ویروسی شوید. برخی از بهترین و مفیدترین محتواها هرگز ویروسی نمی شوند و دلیل آن این است که برای همه مناسب نیست. محتوای خوب با در نظر گرفتن یک مخاطب خاص ایجاد می شود. هدف شما باید تعامل با مخاطب مناسب از طریق محتوای مفید باشد.

نتیجه گیری:حقیقت در مورد بازاریابی محتوا

بازاریابی محتوا یک استراتژی بلند مدت است. تلاش‌هایی که امروز انجام می‌دهید، ثمره‌اش را در آینده خواهید برداشت. هدف شما از محتوا باید کمک به کاربران باشد. وقتی ارزش می دهید بدون اینکه در ازای چیزی بخواهید، در ازای آن چیزهای زیادی دریافت می کنید. بهتر است همیشه از راهکار های اصولی پیروی کنیم مانند: 13 نکته طراحی و محتوا برای سایت و سئو که افزایش رتبه بندی دامنه را در پی خواهد داشت. امیدواریم از مقاله آموزشی 10 اشتباه رایج برای بازاریابی محتوا در جت تک لذت برده باشید!

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا