آموزش ایجاد استراتژی سئو تجارت الکترونیک در سال 1401

محبوبیت تجارت الکترونیک و اپلیکیشن های موبایلی تجارت الکترونیک طی پنج سال گذشته افزایش یافته است و در همان زمان، هزینه‌های خرید افزایش یافت و کسب مشتریان جدید با نرخ‌های منصفانه را برای فروشگاه‌های آنلاین دشوارتر کرد. در چنین محیط رقابتی، بازاریابان تجارت الکترونیک باید به کانال‌های کم‌هزینه و در مقیاس بالا تکیه کنند، بهینه‌سازی موتورهای جستجو (سئو) نمونه‌ای معروف است که دهه‌ها کارایی خود را ثابت کرده است.🙂

راه های مختلفی برای افزایش رتبه موتور جستجو وجود دارد، اما یکی از موثرترین آنها ایجاد استراتژی سئو است. طبق تحقیقات بدست آمده، نتایج جستجوی ارگانیک توسط بیش از 80 درصد از کاربران ترجیح داده می شود. همچنین، در دسکتاپ و موبایل، سئو پتانسیل ترافیکی 20 برابری نسبت به تبلیغات پرداخت به ازای کلیک (PPC) ارائه می دهد.

این مقاله‌ی سایت آموزشی جت تک گام به گام هر آنچه را که باید در مورد تاکتیک های موثر سئو برای افزایش ترافیک ارگانیک در سال 1401 بدانید را به شما آموزش می دهد.

استراتژی سئو چیست؟

استراتژی سئو چیست؟

فرآیند ترسیم و اجرای کمپین های سئو برای بهبود رتبه موتور جستجو و آگاهی از برند به عنوان یک استراتژی سئو شناخته می شود. سئو همچنین ممکن است به افزایش آگاهی از برند، تعداد کاربران، امتیازات و افزایش دامین آتوریتی (DA) کمک کند.

اهمیت سئو برای تجارت الکترونیک چیست؟

به دست آوردن مشتریان جدید می تواند دشوار باشد، به خصوص اگر توسط موتورهای جستجو پیدا نشده باشید. مشتریان برای رونق سایت تجارت الکترونیک شما مورد نیاز هستند و دریافت مشتریان جدید از طریق تبلیغات هزینه بر است. از سوی دیگر، اگر به قدرت حیرت انگیز سئو تکیه کنید، با فعال کردن سایت خود برای حضور در صفحات نتایج موتورهای جستجو (SERP) ترافیک ارگانیک خوبی را به دست خواهید آورد.

چگونه یک استراتژی سئو موثر ایجاد کنیم؟

چگونه یک استراتژی سئو موثر ایجاد کنیم؟

اهداف سئوی خود را تعیین کنید!

تعیین یک هدف واضح و قابل اندازه گیری بهترین مکان برای شروع است. اگر یک کسب و کاری را تازه شروع کردید یا سایتی دارید و هیچ استراتژی سئو را عملاً اعمال نکرده اید، تنظیم استراتژی های سئو کار آسانی نیست. برای تعیین اهداف خود، بازار هدف خود را بررسی کنید و از آنجا شروع به تعریف سایر اهداف کوچکتر خود کنید.

به مقیاس سئو فکر کنید

اندازه گیری موفقیت تاکتیک های سئوی شما یکی از چالش برانگیزترین جنبه های ایجاد استراتژی سئو شما است. برای این کار می توانید به ابزارهایی مانند گوگل آنالیتیکس، سرچ کنسول گوگل و Semrush مراجعه کنید.

تجزیه و تحلیل رقبا را انجام دهید

برای بروز ماندن و بروز نگه داشتن استراتژی های خود، باید در مورد آنچه رقبای شما ارائه می دهند تحقیق کنید.

ابتدا باید یک ممیزی سئو انجام دهید، که شامل بررسی سئوی فنی داخلی، لینکسازی داخلی و خارجی و سرعت لود  صفحه و غیره می شود. سپس، تجربه کاربری صفحه هدف‌گذاری شده، شبکه‌های اجتماعی، تقسیم بندی مخاطبان هدف، نقاط فروش منحصر به فرد و متمایز کننده ها را به یاد داشته باشید که تجزیه و تحلیل رقبا شامل رقبای اصلی شما و سایر سایت هایی است که برای کلمات کلیدی مشابه رقابت می کنند.

تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل موضوع را انجام دهید

تحقیق کلمات کلیدی یکی از عناصر کلیدی استراتژی سئو شما است. همه کلمات کلیدی شما باید با اقلامی که می فروشید مرتبط باشند. از ابزارهای مختلف کلمات کلیدی برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط برای محصولات یا تجارت خود مانند نتایج جستجوی گوگل، پیشنهادات تکمیل خودکار گوگل، برنامه ریز کلمات کلیدی و غیره استفاده کنید.

همچنین، کلمات کلیدی خود را به کلمات کلیدی دم بلند یا کوتاه مرتب کنید. فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط خود ایجاد کنید و محتوای خود را بر اساس این لیست بسازید. تحقیق کلمات کلیدی مناسب به شما کمک می کند تا از اشتباهات جلوگیری کنید و بازگشت سرمایه (ROI) سئو خود را افزایش دهید. همچنین کمک می‌کند تا با استفاده از تحقیقات جامع کلمات کلیدی، موضوعات را بدون کنیبالیز کردن (Cannibalization) کلمات کلیدی و بدون کاهش ارزش و کیفیت، پوشش دهید.

بهینه سازی کلمات کلیدی برای هدف جستجو

وقتی صحبت از تحقیق کلمات کلیدی می شود، هدف جستجو یکی از مهم ترین عواملی است که باید در نظر گرفته شود. کلمه کلیدی با حجم جستجوی بالاتر ممکن است به محصول یا خدمات شرکت شما مرتبط نباشد. برای رقابت با این موضوع، مطمئن شوید که کلمات کلیدی و محتوای شما مبتنی بر راه حل هستند. روی هدف جستجو برای هر صفحه تمرکز کنید و اطمینان حاصل کنید که بهترین تجربه کاربری را برای افزایش رتبه سئو و ارزش محتوا ارائه می دهید.

برای حجم زیادی از داده های مرتبط با کلمات کلیدی، از ابزارهای جامع سئو مانند Ahrefs، Moz و Semrush استفاده کنید. همچنین می‌توانید از سرچ کنسول جستجوی گوگل برای تعیین اینکه کدام کلمات کلیدی در حال حاضر ترافیک ارگانیک را هدایت می‌کنند و مناطقی برای بهبود پیدا کنید، استفاده کنید. صفحات اول و دوم گوگل را برای تایید هدف جستجو مرور کنید و الگوهای جستجوی گوگل را برای روندهای نوظهور و فصلی تجزیه و تحلیل کنید. در نهایت، برای دریافت پیشنهادهای اصطلاحی قابل مقایسه، از کادر تکمیل خودکار گوگل و ابزار People Also Ask استفاده کنید.

برای افزایش CTR جست‌وجوی گوگل، عناوین را متمایز کنید

برای افزایش نرخ کلیک (CTR)، تشخیص صفحه خود در صفحه نتایج جستجو بسیار مهم است. رتبه بندی ضعیف نشان دهنده کمبود قرار گرفتن در معرض دید است و رتبه بندی بدون کلیک، کمکی به رشد شرکت شما نخواهد کرد.

آنچه در صفحه اول گوگل برای کلمات کلیدی انتخابی شما ظاهر می شود را بررسی کنید. به پیام‌ها و متن فهرست‌های جست‌وجوی گوگل نگاه کنید. آیا هر کدام پیام مشابهی دارند؟ آیا تمایز بین این دو نتیجه برای جستجوگر چالش برانگیز است؟ از عنوان و توضیحات متا جذاب تری استفاده کنید تا روی لینک شما کلیک کنند که باعث افزایش نرخ کلیک شما شود.🤩

به سئو فنی توجه کنید

بهینه سازی داخلی و خارجی به تنهایی برای بهبود رتبه سایت شما در جست‌وجوها کافی نیست. شما باید روی سئو فنی سایت خود تمرکز کنید. یکی از اشتباهاتی که اغلب صاحبان سایت‌ها مرتکب می شوند، عدم توجه زیاد به استراتژی فنی سئو سایت خود است. برای اینکه وب سایت شما در موتورهای جستجو گوگل رتبه خوبی داشته باشد، باید از نظر فنی بهینه شده باشد.

برای برندهای بزرگ، این اغلب بزرگترین مانعی است که باید بر آن غلبه کرد. موانع داخلی و منابع محدود توسعه ممکن است مانع تغییرات تکنولوژیکی حیاتی شوند و تیم‌های سئو را وادار کنند که بدون ارائه پایه‌ای مناسب به لینکسازی تکیه کنند. به عنوان یک نتیجه، نقص های تکنولوژیکی در خزیدن یا کراول کردن (crawl) ربات‌های گوگل، لینکسازی اصولی و تجربه کاربر (user experience) سایت و کسب و کار شما را ویران می کند. در نتیجه احتمال اینکه سایت شما در بالای نتایج جستجوی گوگل ظاهر شود کمتر است.

نتیجه گیری

پیروی از این روش ها بسیار مهم است، اما توجه به آنچه پس از آن رخ می دهد نیز مهم است. با نگاهی اجمالی به این اندازه گیری ها، واضح است که می توانید در چندین زمینه پیشرفت کنید. بروز رسانی روش های خود ادامه دهید و آنها را با روندهای جدید هماهنگ کنید. همچنین سعی کنید بیش از هر الگوریتم موتور جستجو گوگل، روی مخاطبان خود تمرکز کنید. امیدواریم از مقاله‌ی آموزشی ایجاد استراتژی سئو تجارت الکترونیک در جت تک لذت برده باشید!💖

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا