بهینه سازی موتور جستجو (SEO) یک فرآیند بی پایان است. به نظر میرسد هر بار که سایت خود را بهینه میکنید، گوگل الگوریتم جدیدی را راهاندازی میکند و شما باید از اول شروع کنید تا سایت خود را مثل قبل خود، به اوج برسانید. خوشبختانه، برخی از ابزارها می توانند به شما در نظارت بر وب سایت خود بر اساس نحوه درک موتورهای جستجو مانند گوگل کمک کنند که در وبسایت آموزشی جت تک به مقالهی 10 ابزار حرفهای سئو برای آنالیز کامل وب سایت میپردازیم.?
مدیریت یک وب سایت نیازمند تلاش و زمان قابل توجهی است. این روزها تولید و آپلود محتوای با کیفیت کافی نیست. برای به دست آوردن موفقیت آمیز ترافیک، باید انواع داده ها را زیر نظر داشته باشید تا موقعیت وب سایت، رقابت و سایر عوامل مهم را تعیین کنید.
اگر هنوز در نوشتن یک محتوای خوب برای وب سایت خود مشکل دارید، برای کمک به بهترین وب سایت بررسی خدمات مقاله نویسی بروید. حسابرسی یکی از مهمترین فرآیندهای سئو برای تعیین سازگاری یک وب سایت با موتورهای جستجو است. نظارت موثر نیز برای حفظ رتبه بالا و جذب مخاطبان بیشتر ضروری است.
بهترین ابزارها برای نظارت و بررسی سئو وب سایت
هر الگوریتم ما را یک قدم به نتایج جستجوی مرتبطتر نزدیکتر میکند. در بازار امروز، ابزارهای مفید زیادی برای کمک به آن طراحی شده است. برخی از آنها پولی هستند، در حالی که برخی دیگر یک آزمایش رایگان ارائه می دهند. با یک رویکرد مناسب، آنها به شما کمک می کنند تا وب سایت خود را همانطور که گوگل میبیند، ببینید.?
این ابزارها برای استراتژی جستجوی استاندارد شما ضروری هستند زیرا به شما امکان می دهند بر روی عناصری از سایت خود تمرکز کنید که گوگل آنها را مهم می داند. بیایید نگاهی دقیقتر به محبوبترین ابزارها برای بررسی و نظارت بر عملکرد وبسایت خود بیندازیم.?
1.وب سایت HubSpot Grader
Website Grader یک ابزار آنلاین رایگان است. این گزارش های سفارشی شده را بر اساس معیارهای کلیدی وب سایت شما تولید می کند:
- عملکرد: این ابزار اندازه صفحات سایت شما، تعداد درخواست های انجام شده، سرعت سایت شما و شاخص های کلیدی سئو را بررسی می کند.
- سازگاری با موبایل: سازگاری با موبایل یا Mobile-friendliness بررسی میکند که آیا سایت شما برای موبایلپسند است و برای کاربرانی که به دنبال خدمات و محصولات از طریق تلفنهای هوشمند هستند، قابل دسترسی است یا خیر.
- سئو: این ابزار از این پارامتر استفاده می کند تا بفهمد که یافتن وب سایت شما برای مشتریان و موتورهای جستجو چقدر آسان خواهد بود. ایندکس های صفحه، توضیحات متا، افزونه های محتوا، و متن پیوند توصیفی و موارد دیگر را بررسی می کند.
- امنیت: این ابزار تعیین می کند که آیا وب سایت شما برای بازدیدکنندگان شما امن است یا خیر. همچنین تعیین می کند که آیا سایت شما از HTTPS استفاده می کند و از جاوا اسکریپت محافظت می کند.
به وب سایت Grader بروید و URL و آدرس ایمیل خود را وارد کنید تا ارزیابی وب سایت خود را دریافت کنید. این ابزار در عرض چند ثانیه تمام داده ها را تولید کرده و به عنوان گزارش برای شما ارسال می کند.
2. وب سایت Ahrefs
Ahrefs یک سرویس پولی است که داده های وب سایت شما را تجزیه و تحلیل می کند و پروفایل های کلمه کلیدی، پیوند و رتبه بندی را ایجاد می کند تا به شما در تصمیم گیری بهتر در مورد محتوای کمک کند. چهار ابزار اصلی برای انجام این کار فراهم می کند:
- Site Explorer یا جستوگر سایت: عملکرد صفحات وب انتخاب شده را در سایت شما نمایش می دهد.
- Content Explorer یا جستوگر محتوا: می تواند به شما کمک کند صفحات وب با کارایی بالا را برای کلمات کلیدی و موضوعات خاص پیدا کنید.
- Keyword Explorer یا جستجوگر کلمات کلیدی: حجم جستجوی ماهانه و رتبه بندی کلیک ها را برای کلمات کلیدی خاص ایجاد می کند.
- Website Audit یا حسابرسی وب سایت: این ابزار نه تنها عمودهای مشخص شده در دامنه شما را اسکن می کند، بلکه بسیاری از مسائل فنی را در سطح صفحه نیز شناسایی می کند.
3.تولبار GrowthBar
GrowthBar یک افزونه گوگل کروم است. این امکان را به شما می دهد تا تحقیق کلمات کلیدی و تجزیه و تحلیل رقابت انجام دهید و رتبه سئوی خود را پیگیری کنید. به کاربران یک دوره آزمایشی رایگان پنج روزه داده می شود.
با استفاده از GrowthBar، می توانید مستقیماً به نقاط داده هر وب سایت دسترسی پیدا کنید و عملکرد رقبای خود را ارزیابی کنید و اینکه کدام کانال های رشد، کلمات کلیدی، بک لینک ها و تبلیغات برای آنها کار می کند. تنظیمات اولیه سایت شما را بررسی می کند:
- کلمات کلیدی و بک لینک ها: این ابزار به شما اجازه می دهد تا ببینید کدام کلمات کلیدی پولی و ارگانیک بیشترین ترافیک را به یک وب سایت خاص هدایت می کنند، و لیستی از معتبرترین بک لینک ها که به وب سایت اشاره می کنند.
- ارزیابی پیچیدگی کلمه کلیدی: به شما این امکان را می دهد تا به سرعت ارزیابی کنید که رتبه بندی یک کلمه کلیدی خاص بر اساس قدرت دامنه در رتبه بندی URL در صفحه اول چقدر دشوار است.
تعداد کلمات: این پارامتر به شما امکان می دهد تعداد کلمات هر صفحه را مستقیماً از موتور جستجو مشاهده کنید. - تبلیغات فیس بوک: بررسی این پارامتر به شما این امکان را می دهد که ببینید آیا سایت تبلیغات فیس بوک را نمایش می دهد یا خیر.
- پیشنهادات کلیدواژه: فهرستی از کلمات کلیدی مرتبط با رتبهبندی و تعداد درخواستها و قیمتهای هر کلیک آنها را نشان میدهد.
4.وب سایت Woorank
این ابزار یک آزمایش 14 روزه رایگان را ارائه می دهد. همچنین شما را قادر می سازد تا تجزیه و تحلیل عمیق انجام دهید و فرصت هایی را برای بهینه سازی و بهبود سایت خود شناسایی کنید.
این تجزیه و تحلیل اثربخشی ابتکارات سئو موجود، شبکه های اجتماعی، قابلیت استفاده و بسیاری از عوامل دیگر را در نظر می گیرد. هر یک از گزارش های تولید شده شامل اطلاعاتی در مورد پارامترهای زیر است:
- چک لیست بازاریابی
- سازگاری با موبایل
- قابلیت استفاده
- فناوری های مورد استفاده
- گزارش داده های اجتماعی
- گزارش دهی محلی
- فعالیت بازدیدکنندگان
5.وب سایت Check My Links
این یک ابزار رایگان برای بررسی لینک های خراب است. ناشر یا ویرایشگر را قادر می سازد تا قبل از انتشار صفحه به راحتی تغییراتی ایجاد کند.
Check My Links را علامت بزنید همه پیوندهای مفید را با رنگ سبز و آنهایی که شکستهاند را با رنگ قرمز برجسته می کند و شناسایی آن هایی که کار نمی کنند یا دیگر فعال نیستند را آسان می کند.
6. وب سایت SEO Audit
این یک ابزار رایگان با استفاده آسان برای صاحبان وب سایت است که به دنبال شناسایی (و تصحیح) خطاهای رایج سئو در وب سایت خود هستند. این ابزار مفید به شما امکان می دهد در چند دقیقه تجزیه و تحلیل کاملی انجام دهید. برای بررسی خودکار سئو سایت خود، لینک URL خود را کپی و در ابزار قرار دهید.
بررسی به سه مرحله تقسیم می شود:
- تشخیص مسائل فنی: این مرحله شامل تشخیص و گزارش مواردی مانند Canonization دامنه ها و نقشه های سایت XML می باشد.
- مسائل محتوا: شامل ارزیابی داده های مهمی مانند کلمات کلیدی و ابرداده می شود.
- تجزیه و تحلیل پیوندهای خارجی: با هدف ارزیابی تعداد و کیفیت پیوندها انجام می شود.
پس از اجرا و دریافت نتیجه نهایی، این ابزار به شما امکان می دهد گزارش هایی را برای به اشتراک گذاشتن با تیم و/یا مشتریان خود تهیه کنید تا درک بهتری از پیشرفت خود به دست آورید.
7.وب سایت سئو Varvy
این یک ابزار ممیزی SEO رایگان است. صاحبان وب سایت را در مورد قدرت دامنه، پیوندها، تصاویر SEO، شمارنده ها و ذکرهای اجتماعی، جستجو/سئو فنی، سرعت صفحه و غیره به اطلاع صاحبان وب سایت می رساند.
در کمتر از یک دقیقه، این ابزار گزارش مفصلی تولید می کند که جنبه های مختلف کارایی سایت شما را نشان می دهد. برای نشان دادن شدت مشکل، ابزار بازبینی SEO Varvy از تیک های سبز، ضربدر های قرمز و علامت تعجب زرد استفاده می کند. اگر از کلمات زیادی استفاده می کنید، متن جایگزین را رد می کنید یا متن جایگزین ضعیف به نظر می رسد، ابزار به شما هشدار می دهد تا بتوانید تغییرات لازم را انجام دهید.
8.وب سایت Screaming Frog SEO Spider
وب سایت Screaming Frog SEO Spider، نسخه رایگان “Lite” را به کاربران ارائه می دهد. این ابزار به طور خاص برای کاربران سئو گرا طراحی شده است. وبسایتهایی را که شما با بررسی آدرسهای اینترنتی برای مسائل رایج سئو مشخص میکنید، اسکن میکند. این برنامه فرآیند وقت گیر را ساده و سرعت می بخشد که به ویژه برای سایت های بزرگ مفید است.
9. تولبار SEMrush
SEMrush یک نوار ابزار بسیار پیچیده است که عملکرد کلی دامنه ها و عملکرد صفحات جداگانه را گزارش می دهد. جعبه ابزار سئو یکی از ابزارهای متعدد موجود در سایت است.
این ابزار کاملا رایگان است. ابزارهای آن شما را قادر می سازد اثربخشی صفحه خود را با رقبا مقایسه کنید، بک لینک ها را از سایر وب سایت ها به سایت خود تجزیه و تحلیل کنید، در مورد کلمات کلیدی مرتبط تحقیق کنید و از ویژگی های سئو مشابه در صفحه استفاده کنید.
10. گزارش کارت SEO UpCity
این یک ابزار رایگان است که به شما امکان می دهد وب سایت خود را تجزیه و تحلیل کنید تا ببینید چگونه با رقبا مقایسه می شود. پس از وارد کردن اطلاعات لازم، سئو ریپورت کارت یک گزارش جامع از وب سایت شما و معیارهای آن ایجاد می کند که شامل موارد زیر است:
- Ranking analysis یا تجزیه و تحلیل رتبه بندی: شامل یک عکس فوری گوگل از وب سایت شما است که رتبه شما را نشان می دهد.
- Creating hyperlinks یا ایجاد هایپرلینک: شامل گزارش دقیق تعداد وب سایت هایی است که به وب سایت شما پیوند می دهند.
- On-site analysis یا تجزیه و تحلیل در سایت: این ابزار میزان استفاده از کلمه کلیدی را در وب سایت خود گزارش می دهد.
- Website accessibility یا دسترسی به وب سایت: مدت زمانی که کاربر برای دسترسی به سایت شما نیاز دارد و سهولت دسترسی برای اسکنرها را نشان می دهد.
- Metrics of trust: یا معیارهای اعتماد: شامل بررسی سطح اعتماد یا اعتبار در سایت شما می شود.
- Relevant indexing یا نمایه سازی مرتبط: این ابزار نشان می دهد که چند صفحه از وب سایت شما ایندکس شده است.
نتیجه گیری:
با استفاده از این ابزارها می توانید وب سایت خود را با کارایی بیشتری نظارت و بررسی کنید. شما همیشه می دانید که کدام معیارها برای موفقیت سایت شما حیاتی هستند و اقدامات به موقع برای عملکرد کافی برای رقابت در صنعت انجام می دهید.
شما می توانید با پیروی از بهترین روش ها در سئو و استفاده حداکثری از ابزارهای ذکر شده در بالا، شانس ارتقاء سایت خود را به میزان قابل توجهی افزایش دهید و امیدواریم از مقالهی 10 ابزار برتر سئو برای آنالیز وب سایت در جت تک لذت برده باشید!?