آموزش استفاده از توضیحات متا برای تاثیر بیشتر در سئو+معرفی ابزار‌ها

می توانید توضیحات متا را قهرمانان گمنام سئو بنامید. آنها گاهی اوقات بدیهی تلقی می شوند زیرا بازاریابان همیشه از قدرت آنها به عنوان عاملی در ترافیک جستجوی ارگانیک قدردانی نمی کنند. بسیاری بر جنبه‌های دیگر سئوی درون صفحه مانند کلمات کلیدی و برچسب‌های عنوان تمرکز می‌کنند. سپس، آنها بر روی سئوی خارج از صفحه تمرکز می کنند، مانند ایجاد یک پروفایل بک لینک قوی.

بنابراین، توضیحات متا دقیقاً چگونه به وب سایت شما کمک می کند تا ترافیک ارگانیک بیشتری داشته باشد؟


ساده است: توضیحات متا در متقاعد کردن جستجوگران برای کلیک کردن روی سایت شما، ترکیبی از هدف جستجو با ارتباط، بسیار مهم هستند. آنها را به عنوان فرصتی برای جلب توجه بازدیدکنندگان بالقوه با گفتن واضح به آنها در نظر بگیرید که صفحه وب شما مرتبط ترین نتیجه را برای آنچه آنها به دنبال آن هستند دارد.

توضیحات متا چیست؟

از دیدگاه باطن، توضیحات متا قطعه کوتاهی از متن است که به عنوان یک متا تگ در کد HTML صفحه نمایش داده می شود. این یک توضیح سریع از آنچه یک صفحه خاص در مورد چیستی‌اش ارائه می دهد.

از دیدگاه کاربر، توضیحات متا همان توضیحات کوتاهی است که در زیر برچسب عنوان و اسلاگ صفحه برای هر نتیجه جستجو در SERPها مشاهده می کنید. تگ عنوان تکرار عنوان یک صفحه است که در کد HTML صفحه گنجانده شده است. لزوماً نباید با عنوانی که در صفحه می بینید مطابقت داشته باشد. Slug آدرس صفحه است. به همراه تگ عنوان و اسلاگ، توضیحات متا بخشی از قطعه ای است که در SERP ها با آن مواجه می شوید.

مکان‌های دیگر در وب نیز بخش‌هایی از این قطعه را نشان می‌دهند:

  • برگه مرورگر تگ عنوان را نشان می دهد
  • پست های رسانه های اجتماعی که صفحه را به اشتراک می گذارند دارای توضیحات متا و برچسب عنوان هستند

توضیحات متا می توانند منحصر به فرد باشند زیرا به طور خاص برای توصیف صفحه برای افراد در موتورهای جستجو نوشته می شوند، یا موتورهای جستجو می توانند به سادگی آنها را مستقیماً از متن اصلی صفحه بیرون بکشند.

در اینجا توضیحات متا جت تک برای صفحه اصلی آن به نظر می رسد:

آموزش نحوه نوشتن و استفاده از توضیحات متا برای تاثیر بیشتر در سئو-جت تک

اگر روی صفحه اصلی جت تک راست کلیک کنید و سپس روی “مشاهده منبع صفحه” کلیک کنید، کد صفحه و توضیحات متا اضافه شده را خواهید دید:

<meta name=”description” content=”jettech جت تک بهترین مرجع برای یادگیری مطالب آموزشی در زمینه های آموزش و ترفند های ویندوز،فتوشاپ،سئو و بهینه سازی سایت و امنیت در فضای مجازی” />

توضیحات متا چگونه به سئوی وب سایت شما کمک می کند؟

جستجوگران در وب باید اطلاعات زیادی را جستجو کنند تا مرتبط ترین وب سایتی را بیابند که به آنها آنچه را که به دنبال آن هستند می دهد و به سؤالات آنها پاسخ می دهد. توضیحات متا خود را به عنوان تبلیغی در مورد اینکه چرا وب سایت شما هدف جستجوی آنها را برآورده می کند، در نظر بگیرید. شما به آنها می گویید: “این دلیلی است که وب سایت من بر اساس کلمات کلیدی جستجوی شما مرتبط ترین محتوا را در اختیار شما قرار می دهد.”

بر اساس یک مطالعه، حدود 75 درصد از صفحات رتبه بندی شده در 10 صفحه برتر دارای توضیحات متا هستند، بنابراین بین وجود توضیحات متا و موقعیت های بالاتر SERP ارتباط وجود دارد. هرچه موقعیت SERP شما بالاتر باشد، نرخ کلیک شما بیشتر است.

و این مرا به نقطه بعدی می رساند: ترافیک بیشتر.

هر چه وب سایت شما ترافیک بیشتری جذب کند، موقعیت SERP شما بالاتر می رود. این در یک مطالعه Semrush ثابت شده است، که به این نتیجه رسیده است که بازدیدهای مستقیم از وب سایت عامل شماره یک رتبه بندی برای SERP ها هستند. ترافیک مستقیم از سایر عوامل مهم رتبه بندی مانند:

  • زمان در سایت یا Time on site
  • صفحات در هر جلسه یا Pages per session
  • نرخ پرش یا بانس ریت Bounce rate
  • مجموع دامنه های ارجاع دهنده یا referring domains

ارتباط بین بازدیدهای مستقیم و رتبه های بالاتر SERP در اینجا مسبب تر است.

به طور کلی، دقیق‌تر است که به توضیحات متا نگاه کنیم، نه به‌عنوان عملکرد بهتر سئو. بیشتر این است که توضیحات متا به طور غیرمستقیم به سئوی بهتر منجر می شود، از طریق:

  • دید بیشتر
  • تعداد کلیک بیشتر
  • ترافیک بیشتر

نکات کاربردی در مورد نحوه نوشتن توضیحات متا موثر

توضیحات متا شما باید متقاعد کننده باشد، بنابراین جستجوگر به وب سایت شما مراجعه می کند. باید ساده باشد و به سرعت آنچه را که صفحه شما در مورد آن است منتقل کند.

این بهترین شیوه ها را برای نوشتن توضیحات موفق دنبال کنید.

طول را با دقت انتخاب کنید

توضیحات متا در صورتی که بیش از حد طولانی باشند کوتاه می‌شوند، زیرا ممکن است مهم‌ترین اطلاعات حذف شوند، مشکل ساز می‌شود. این امر به ویژه در تلفن همراه، جایی که محدودیت های صفحه نمایش بیشتر است، صادق است. این سوال پیش می آید: آیا طول ایده آل وجود دارد؟ محدودیت گوگل حدود 920 پیکسل برای دسکتاپ و 680 پیکسل برای موبایل است. این به معنای حداکثر 158 کاراکتر در دسکتاپ و 110 کاراکتر در تلفن همراه است.

با وجود این، یک مطالعه موردی Semrush نشان داد که توضیحات طولانی‌تر که کوتاه شده بود منجر به افزایش 36 درصدی نرخ کلیک می‌شود . با این وجود، با حفظ توضیحات خود بین 50 تا 160 کاراکتر، آن را ایمن بازی کنید تا آنها را در هر اندازه صفحه نمایش بدون برش قرار دهید.

از عدم تکرار اطمینان حاصل کنید

هرگز توضیحات متا خود را کپی نکنید زیرا باعث سردرگمی بازدیدکنندگان سایت و موتورهای جستجو می شود. شما اساساً فرصت‌ها را برای متقاعد کردن جستجوگران برای کلیک کردن روی صفحات دیگر هدر می‌دهید، و به هر حال، گوگل فقط یک متا تگ خاص را یک بار ایندکس می‌کند. کپی کردن همچنین منجر به نرخ کلیک کمتری می شود زیرا رفتار کاربر حکم می کند که افراد روی صفحه دیگری با محتوای مشابه کلیک نکنند.

برای اطمینان از نداشتن موارد تکراری یا برای رفع آنها، با استفاده از ابزارهایی مانند Semrush یا SEO Audit Tool الکسا، ممیزی سایت را اجرا کنید.

کلمه کلیدی خود را وارد کنید

کلمه کلیدی مورد نظر خود را درج کنید. مانند هر کپی دیگری، مطمئن شوید که از کلمات کلیدی استفاده نکنید. شما می خواهید که توضیحات شما تا حد امکان طبیعی به نظر برسد. این خوانایی را تضمین می کند.

کلمه کلیدی باید همان کلمه کلیدی اصلی باشد که در کپی صفحه ای که توضیحات شما به آن منتهی می شود استفاده می کنید.

تحقیق در مورد رقبا انجام دهید

قبل از نوشتن توضیحات، ببینید توضیحات متا رقبای شما در اولین SERP برای کلمه کلیدی شما چگونه خوانده می شود. شما نمی خواهید توضیحات رقبای خود را کپی کنید. درعوض، می‌خواهید ببینید آیا می‌توانید الگوهایی را در این توصیف‌های رتبه‌بندی بالا ببینید که ممکن است به شما در نوشتن یک توصیف قوی کمک کند.

به عنوان مثال، نگاهی به این که چه تعداد از توضیحات متا SERP شامل کلمه کلیدی دقیقی است که می خواهید برای آن بهینه سازی کنید، نگاهی بیندازید. آیا به جای آن از تغییرات استفاده می کنند؟ آیا از صدای فعال بیشتر از غیرفعال استفاده می کنند؟ آیا آنها کوتاه شده اند یا فقط زیر حد کلمه وارد می شوند؟

درک این عوامل باید نحوه نگارش توضیحات خود را نشان دهد.

از Call-to-Action استفاده کنید.

تماس برای اقدام (CTA) نباید فقط برای سایت های تجارت الکترونیک یا خبرنامه های ایمیل باشد. همچنین یک تاکتیک موثر برای توضیحات متا شماست. هدف از فراخوانی برای اقدام این است که جستجوگر شما را وادار کند تا اقدامی را که می‌خواهید انجام دهد، یعنی کلیک کردن به صفحه واقعی.

علاوه بر این، با استفاده از یک فراخوان برای اقدام که از یک کلمه فوری استفاده می کند، مانند «امروز»، شانس بیشتری برای ترغیب یک فرد برای کلیک کردن دارید.

معرفی ابزارهای توضیحات متا که مفید هستند

در اینجا فهرست کوتاهی از ابزارهایی وجود دارد که می توانید برای بهینه سازی فرآیند نوشتن توضیحات متا خود استفاده کنید.

شبیه ساز Google SERP Mangool

این شبیه‌ساز به شما نشان می‌دهد که توضیحات متا شما هنگام انتشار زنده چگونه خواهد بود. همچنین به شما اطلاع می دهد که اگر قطعه در دسکتاپ و موبایل بیش از حد طولانی است و بنابراین کوتاه می شود.

ابزار پیش نمایش SERP Portent

یکی دیگر از ابزارهای SERP، ارائه Portent منحصر به فرد است زیرا به شما امکان می دهد اندازه صفحه نمایش خاصی را برای شبیه سازی توضیحات خود انتخاب کنید. این همه چیز از دسکتاپ گرفته تا برندهای مختلف تلفن همراه را پوشش می دهد.

به عنوان و توضیحات وب Pixel Checker

با این ابزار می توانید تگ عنوان، اسلاگ و توضیحات متا را بررسی کنید. همچنین شامل نواری است که می توانید کیفیت و طول عنوان PDF خود را در آن بررسی کنید.

سمروش

در حالی که Semrush یک ابزار SEO عمیق است، ممیزی سایت آن به شما کمک می کند تا مشکلات وب سایت خود را کشف کنید. از جمله این مشکلات فنی سئو، توضیحات متا تکراری است.

ابزار حسابرسی سایت الکسا

ابزار الکسا کل وب سایت شما را اسکن می کند تا مشکلاتی را کشف کند که می تواند سایت شما را از رتبه خوب در SERP ها باز دارد. می توانید مشکلات فنی مانند توضیحات متا تکراری را به راحتی پیدا کرده و برطرف کنید.

جمع بندی:

توضیحات متا به عنوان بیلبوردهایی عمل می کنند که صفحات شما را تبلیغ می کنند. هرچه توضیحات شما قانع کننده تر باشد، بهتر است. در حالی که تأثیر مستقیمی بر رتبه بندی SERP وب سایت شما ندارد، به طور غیر مستقیم بر آنها تأثیر می گذارد. این امر باعث می شود که شما در مورد توضیحات متا خود به عنوان بخشی جدایی ناپذیر از سئوی سایت خود فکر کنید.

اکنون اهمیت توضیحات متا و آنچه برای نوشتن یک توضیح برنده نیاز است را می دانید.امیدواریم در این آموزش با مفهوم توضیحات متا آشنا شده و دلیل استفاده از توضیحات متا برای تاثیر بیشتر در سئو را در جت تک آموخته باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.

دکمه بازگشت به بالا